Sidan 1 av 132 1231151101 ... Sista

Hybridvisning

  1. #1
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378

    Stil, Mode, Kläder- Tråden

    Här diskuterar vi allt inom områdena stil, mode och kläder.

  2. #2
    buppens avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Skara
    Inlägg
    103
    då får jag skriva här då jag undrar om någon vet något bra medel för att "polera" vita skor som är skitiga? det räckte inte att tvätta dom bara... eller något bra tips som man kan göra

    mvh

  3. #3
    Tobbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping döh Tjabon!
    Inlägg
    139
    Funkar en väldigt "finrutad" röd-vit skjorta till mörkblå chinos? vi snackar skolavslutning i 9:an

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe Visa inlägg
    Funkar en väldigt "finrutad" röd-vit skjorta till mörkblå chinos? vi snackar skolavslutning i 9:an
    då ska man ha kavaj.! ;D
    den som gapar efter en galen fågel ser inte skogen för alla ben

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av buppen Visa inlägg
    då får jag skriva här då jag undrar om någon vet något bra medel för att "polera" vita skor som är skitiga? det räckte inte att tvätta dom bara... eller något bra tips som man kan göra

    mvh
    om det är tyg skor, så dra på disk medel, typ "yes" o skrubba in de, sen släng in de i tvättmaskinen efter de stått typ 30 min, alltid funkat för mina vita lyle scott skor

  6. #6
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Troligtvis blir det stan på lördag och lite sommarshopping !
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  7. #7
    |Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    228
    Vad ska man ha till en ljusblårandig skjorta med uppvikta armar? Beiga chinos eller vanliga jeans? (Till skolavslutning, 9:an)

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe Visa inlägg
    Funkar en väldigt "finrutad" röd-vit skjorta till mörkblå chinos? vi snackar skolavslutning i 9:an
    jaa klart. menvafn ?! är det bara vi som har kostym eller?

    Citat Ursprungligen postat av |Edvin| Visa inlägg
    Vad ska man ha till en ljusblårandig skjorta med uppvikta armar? Beiga chinos eller vanliga jeans? (Till skolavslutning, 9:an)
    har inte ni heller kostym???!?!!?

  9. #9
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    jaa klart. menvafn ?! är det bara vi som har kostym eller?



    har inte ni heller kostym???!?!!?
    vi hade de. fast det var på "festen" efter på kvällen. på avslutningen på dagen hade inte vi de i alla fall.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    jaa klart. menvafn ?! är det bara vi som har kostym eller?



    har inte ni heller kostym???!?!!?
    Jag går också ut 9:an iår och jag ska inte ha kostym på själva avslutningen utan det har jag på avslutningsmiddagen som är dagen innan.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av buppen Visa inlägg
    då får jag skriva här då jag undrar om någon vet något bra medel för att "polera" vita skor som är skitiga? det räckte inte att tvätta dom bara... eller något bra tips som man kan göra

    mvh
    Gnugga med en trasa/svamp/borste, tvål och vatten tror jag är det bästa, fungerar inte det tror jag du får se skorna förlorade och använda dom på fritiden. Det kanske finns någon vit skokräm som fungerar som den svarta för att få skorna vita igen, har aldrig hört talas om någon sådan dock.

    Citat Ursprungligen postat av Tobbe Visa inlägg
    Funkar en väldigt "finrutad" röd-vit skjorta till mörkblå chinos? vi snackar skolavslutning i 9:an
    Det fungerar alles ypperligt skulle jag vilja påstå, röd och blå/marin brukar gå väldigt bra tillsammans. Se bara till att inte förstöra det med ett par random skor bara!

    Citat Ursprungligen postat av |Edvin| Visa inlägg
    Vad ska man ha till en ljusblårandig skjorta med uppvikta armar? Beiga chinos eller vanliga jeans? (Till skolavslutning, 9:an)
    Begiea chinos är ju aldrig fel, ska du ha jeans på dig så se till att dom är av modellen oslitna och ganska slimmade i modellen, ett par förslitna Replayjeans av baggy modell göra sig med andra ord icke besvär. Skjortan bör också vara lite mer åt det löst sittande hållet för att passa bra till jeans, så chinos skulle jag säga är ett säkrare kort. På en sommar - skolavslutning passar det bättre också, det är lite mer sommar än jeans.

    /A
    MRX_Racing @ mnf

  12. #12
    Tobbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping döh Tjabon!
    Inlägg
    139
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    jaa klart. menvafn ?! är det bara vi som har kostym eller?



    har inte ni heller kostym???!?!!?
    Citat Ursprungligen postat av Axel Visa inlägg


    Det fungerar alles ypperligt skulle jag vilja påstå, röd och blå/marin brukar gå väldigt bra tillsammans. Se bara till att inte förstöra det med ett par random skor bara!





    /A
    Gött då blir det en Bläck jag hittade på MQ Vad ska man ha för skor till det då? och kostym övervägde jag men känns bara överkurs! :S

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av frasse21 Visa inlägg
    vi hade de. fast det var på "festen" efter på kvällen. på avslutningen på dagen hade inte vi de i alla fall.
    haha men va vi har de i kyrkan sen dumpar man ju den till festn

    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Jag går också ut 9:an iår och jag ska inte ha kostym på själva avslutningen utan det har jag på avslutningsmiddagen som är dagen innan.
    akej, blir nog båda här

    vilket datum går ni ut då?

  14. #14
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    haha men va vi har de i kyrkan sen dumpar man ju den till festn
    okok, tvärtom här ^^ fast hade köpt mig en dyr kavaj osv fast fick aldrig använda den sen :/

    är sugen på ett armband i stil med http://www.tateossian.com/Mens/Leath...Brown_Bracelet eller http://www.barneys.com/Leather%20Bra...efault,pd.html någon som har några utlåtanden eller andra förslag?

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    jaa klart. menvafn ?! är det bara vi som har kostym eller?



    har inte ni heller kostym???!?!!?
    Klart man ska ha kostym!

  16. #16
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378

    nya stenströmsskjorta inköpt

    ochett par "manchettbollar" till min sand skjorta

  17. #17
    16:e, så det är sjukt seeeegt.

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    16:e, så det är sjukt seeeegt.
    vi går ut 18onde...

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    vi går ut 18onde...
    Och vi den 10e

  20. #20
    Någon som har tips på ett par schyssta seglarskor i prisklassen 1000-1500 kr ?

  21. #21
    mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Danderyd/Täby
    Inlägg
    209
    Sebago är det som gäller!

    Ifall åker till Stockholm, kolla SEA life och NK

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av mackans Visa inlägg
    Sebago är det som gäller!

    Ifall åker till Stockholm, kolla SEA life och NK
    Tackar, får dra till Stockholm någon dag och kika

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    här är iaf dresscode frack till studentbalen. smoking kan funka också om man inte kan fixa en frack. helt rätt tycker jag, sjukt tattigt med folk som går på bal i kostym...
    Skönt att höra att det fortfarande finns skolor med lite pli på eleverna. Sedan dömer inte jag personligen någon om dom kommer i Smoking, då har man i alla fall visat på lite vilja. Om man inte har ett par för ändamålet helt korrekta skor etc har jag också full förståelse för, det är ju ändå studenter med ekonomin som följer som vi pratar om.

    På tal om kläder vid studenten, vad anser ni om de som hyr/köper en frack och sedan kör den även på själva studenten för att slippa/för att de inte har råd med någon kostym (jodå, dom finns)? Själv tycker jag det ser för jävligt ut, då skulle jag nog hellre kört kostym till balen...
    MRX_Racing @ mnf

  24. #24
    |Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    228
    Såhär kommer det kanske se ut om ni tycker att det är ok till skolavslutningen, kostym uteslutet.

     






    Är ingen modegud men jag antar att det syns..

  25. #25
    Rätt avslappnad stil, så länge du inte tar studenten så är det helt klart godkänt för skolavslutning.

    okok, tvärtom här ^^ fast hade köpt mig en dyr kavaj osv fast fick aldrig använda den sen :/

    är sugen på ett armband i stil med http://www.tateossian.com/Mens/Leath...Brown_Bracelet eller http://www.barneys.com/Leather%20Bra...efault,pd.html någon som har några utlåtanden eller andra förslag?
    Jag personligen skulle ha valt den första utav de två, känns som att kvalitén är bättre.



    Sen killar, chilla med när ni går ut skolan. Fel tråd för det.

  26. #26
    |Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    228
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Rätt avslappnad stil, så länge du inte tar studenten så är det helt klart godkänt för skolavslutning.
    Nejdå, är ju bara för 9:ans skolavslutning så kör nog på det.

  27. #27
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe Visa inlägg
    Gött då blir det en Bläck jag hittade på MQ Vad ska man ha för skor till det då? och kostym övervägde jag men känns bara överkurs! :S
    Om du nu inte fick några bra idéer från den länken Twelvee skickade så skulle jag föreslå ett par mörkbruna läderskor, alt ett par snygga svarta sneakers (som passar till nästan allt). Se i så fall bara till att det är ett par i nyskick, utan andra färger eller detaljer på. Givetvis ska de vara i skinn eller åt minstone se ut som skinn, ja tänk ett par klassiska svarta adidas så är du på rätt spår.

    Citat Ursprungligen postat av Malte Visa inlägg
    Klart man ska ha kostym!
    Klart man inte ska ha kostym när man har skolavslutning, om det inte är student vi pratar om. En blazer/kavaj är givetvis helt okej, men där tycker jag gränsen till utklätt går för dom allra flesta. På "balen" är det kostym som gäller dock, nu när man vill kalla det för bal så borde följdaktligen dresskoden vara frack i någon form men det är väl för mycket begärt antar jag iom att det så gott som aldrig är det ens på studenternas bal (som därmed borde kallas "stundenfest" eller liknande iom att det inte är en bal). Tjejerna har balklänningar men killarna kan inte ha hyfs nog att ta på sig frack, tänk att det ska vara så svårt att klä sig efter tillfälle...

    /A
    MRX_Racing @ mnf

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av Axel Visa inlägg
    På "balen" är det kostym som gäller dock, nu när man vill kalla det för bal så borde följdaktligen dresskoden vara frack i någon form men det är väl för mycket begärt antar jag iom att det så gott som aldrig är det ens på studenternas bal (som därmed borde kallas "stundenfest" eller liknande iom att det inte är en bal). Tjejerna har balklänningar men killarna kan inte ha hyfs nog att ta på sig frack, tänk att det ska vara så svårt att klä sig efter tillfälle...

    /A
    här är iaf dresscode frack till studentbalen. smoking kan funka också om man inte kan fixa en frack. helt rätt tycker jag, sjukt tattigt med folk som går på bal i kostym...

  29. #29

  30. #30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in