1. #4141
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    1+ där. Bara för man är keps är man inte redneck, man kanske inte vill se ut som någon snobb/översittare som man inte är utan se ut som en vanlig person.
    Att klä sig SNYGGT är inte synonymt med att se ut som en snobb, översittare. Att se anständig ut är väl det minsta man kan begära av en människa?
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  2. #4142
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Att klä sig SNYGGT är inte synonymt med att se ut som en snobb, översittare. Att se anständig ut är väl det minsta man kan begära av en människa?
    Och då ber jag dig att beskriva vad du klassar som "anständigt".. Jag kan gå in på Ica i arbetsbyxor utan att skämmas över det.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  3. #4143

  4. #4144
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    haha! GAAY!
    Heelt seriöst, vilken jävla leknivå det är på dethär forumet.

    Försvarar ingens sida nu varken ni som klär er som jag (klassiskt,prepp what so ever) elr ni som går med varselbyxor o dc kepsar...
    Kan man inte bara få ha egna åsikter om kläder ?
    Innan tyckte jag alltid att de va soft att hägna här för att man inte blev nedtryckt ala FB men dethär går överstyr asså..

    Jag är väll fan inte bög bara för att jag vill ha inspiration om hur jag klär mig !

    Det behövs skärpning i denna tråd !

  5. #4145
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
    Heelt seriöst, vilken jävla leknivå det är på dethär forumet.

    Försvarar ingens sida nu varken ni som klär er som jag (klassiskt,prepp what so ever) elr ni som går med varselbyxor o dc kepsar...
    Kan man inte bara få ha egna åsikter om kläder ?
    Innan tyckte jag alltid att de va soft att hägna här för att man inte blev nedtryckt ala FB men dethär går överstyr asså..

    Jag är väll fan inte bög bara för att jag vill ha inspiration om hur jag klär mig !

    Det behövs skärpning i denna tråd !
    bra sagt, man får väl se ut hur fan man vill, det är upp till var och en.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  6. #4146
    Även denna blogg är väldigt bra
    http://www.fivepointfox.com/

  7. #4147
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Jag får väl bidra med en bild innan hela tråden går åt skogen.
    Känner mig som självaste julafton själv. Det är iaf nästan nästan minus här uppe i norr.
    Snyggt, riktigt trevlig tröja faktiskt!

  8. #4148
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Tips på någon "helt ok" dunjacka för 1000kr och under det (har inte världens inkomst då jag bara är 16 år gammal)?
    Kan vara uppemot -35 grader på vintern här vars jag bor så nu har jag tänkte köpa mig en tjockare jacka så att man slipper frysa!


  9. #4149
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Den är mörkblå och inte svart som den ser ut på bilden. Den finns att inhandla på kappahl för 349:-
    Länk http://www.kappahl.se/article/troja_335430
    Jag förstod nästan att den var blå då svart är så oanvändbart i de flesta fall. Tack för länken för övrigt!

    Citat Ursprungligen postat av will3 Visa inlägg
    Tips på någon "helt ok" dunjacka för 1000kr och under det (har inte världens inkomst då jag bara är 16 år gammal)?

    Kan vara uppemot -35 grader på vintern här vars jag bor så nu har jag tänkte köpa mig en tjockare jacka så att man slipper frysa!
    Jag har inget förslag till dunjackor då jag aldrig riktigt gillat dem, men jag skulle valt att klä mig i lager istället och sedan en lite tunnare jacka än en dunjacka.

  10. #4150
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Jag förstod nästan att den var blå då svart är så oanvändbart i de flesta fall. Tack för länken för övrigt!


    Jag har inget förslag till dunjackor då jag aldrig riktigt gillat dem, men jag skulle valt att klä mig i lager istället och sedan en lite tunnare jacka än en dunjacka.
    Vid sådanna temperaturer skulle jag nog satsa på både "lager + lager" samt en varm dunjacka. Fast det kanske beror på hur killen tar sig till skolan osv, tex gå långt till bussen på morgonen.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  11. #4151
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Jag förstod nästan att den var blå då svart är så oanvändbart i de flesta fall. Tack för länken för övrigt!


    Jag har inget förslag till dunjackor då jag aldrig riktigt gillat dem, men jag skulle valt att klä mig i lager istället och sedan en lite tunnare jacka än en dunjacka.
    Jo, jag har tänkt på det men även "lager + lager" samt en tunnare jacka blir rätt kallt när det är över -30.. tro mig, been there done that hahah

    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Vid sådanna temperaturer skulle jag nog satsa på både "lager + lager" samt en varm dunjacka. Fast det kanske beror på hur killen tar sig till skolan osv, tex gå långt till bussen på morgonen.
    Exakt, tråkigt nog så hittar jag ingen dunjacka som jag gillar, visst, kanske inte finns så jättesnygga dunjackor men de duger för att hålla en varm när man t.ex. går till bussen, polare o.s.v.


  12. #4152
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av will3 Visa inlägg
    Jo, jag har tänkt på det men även "lager + lager" samt en tunnare jacka blir rätt kallt när det är över -30.. tro mig, been there done that hahah



    Exakt, tråkigt nog så hittar jag ingen dunjacka som jag gillar, visst, kanske inte finns så jättesnygga dunjackor men de duger för att hålla en varm när man t.ex. går till bussen, polare o.s.v.
    Finns en del tror jag (har inte orkat kolla så mycket ikväll). Men prova ut ett antal jackor du gillar och kolla så de sitter bra, är varma osv. Kolla sedan hos internetbutiker och se om du hittar jackan(orna) du vill ha där. Oftast är de billigare.

    Annars kanske du kan be din morsa eller farsa om sponsring, för en varm jacka när man bor i Gällivare är ju "rätt" bra att ha.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  13. #4153
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Den är mörkblå och inte svart som den ser ut på bilden. Den finns att inhandla på kappahl för 349:-
    Länk http://www.kappahl.se/article/troja_335430
    Den är riktigt snygg, ska gå o kolla på den i morron !

  14. #4154
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Finns en del tror jag (har inte orkat kolla så mycket ikväll). Men prova ut ett antal jackor du gillar och kolla så de sitter bra, är varma osv. Kolla sedan hos internetbutiker och se om du hittar jackan(orna) du vill ha där. Oftast är de billigare.

    Annars kanske du kan be din morsa eller farsa om sponsring, för en varm jacka när man bor i Gällivare är ju "rätt" bra att ha.
    Får se om jag hittar något i den här lilla hålan, finns inte så många affärer men jag får ta och kolla runt lite.

    Jo, det är ju sant men de sa att "Om du ska ha studiebidraget så får du ta och betala kläder själv, ska du ha en jacka för x antal tusen så får du spara tills att du har råd".. visst har jag väl råd med en lite dyrare jacka men jag vill helst inte köpa en allt för dyr, även om man kan ha den i 2-3 år..(förutsatt att den inte går sönder)


  15. #4155
    Citat Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
    Den är riktigt snygg, ska gå o kolla på den i morron !
    Blev det någon?

  16. #4156
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Blev det någon?

    Inte tagit mig tiden än tyvärr.

  17. #4157
    Denna tråden är verkligen närliggande en definition av "det var bättre förr". Visst att man utvecklats ett par steg stilmässigt men fan såhär röten var inte denna tråd för ett antal år sedan. En bild var 10:e sida, man får gå mycket längre för att hitta en bild av kvalité. Tur att det trots allt är ett moped forum.

    Nej, jag kommer inte bjuda på en bild. Det är denna tråden långt ifrån värdig.
    2674/2

  18. #4158

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    rensade ur garderoben i helgen, blev positivt överraskad när jag hittade kläder jag inte visste att jag hade. kläder som hamnat längst ner och längst bak är nu nya favoriter

    ska även bli en liten påfyllning snart med, kanske lägger upp bild på det
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

  19. #4159
    "When we put a turbine in an airplane, we turned it into a jet. When we put one in a car, we turned it into a Saab."

  20. #4160
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Riktigt snyggt! Var är den grå stickade tröjan ifrån om man får fråga?
    Tackar! Den är från Brooks Brothers, min far köpte med sig den från USA

  21. #4161
    Citat Ursprungligen postat av Twelvee Visa inlägg
    Denna tråden är verkligen närliggande en definition av "det var bättre förr". Visst att man utvecklats ett par steg stilmässigt men fan såhär röten var inte denna tråd för ett antal år sedan. En bild var 10:e sida, man får gå mycket längre för att hitta en bild av kvalité. Tur att det trots allt är ett moped forum.

    Nej, jag kommer inte bjuda på en bild. Det är denna tråden långt ifrån värdig.
    hjälp då till att göra den bättre ? elr så gör vi som klär oss stiligt en tråd för oss ?

  22. #4162
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Tycker att ni wannaberednecks är mer gay, faktiskt.
    Tack! Du gjorde min dag.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Kyckling är skiten! Det och lite proteinpulver så ska du se att du snart är framme!

  23. #4163
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    äpiy9kt7

  24. #4164
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    är det någon som har tips på en snygg höstjacka?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  25. #4165

  26. #4166
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Aha, synd! Finns den å få tag i nån annanstans tror du?
    Inte vad jag kommer på direkt då det finns väldigt få återförsäljare av BB i Sverige :/ Det bästa vore nog att kolla igenom hemsidor som säljer BB
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    är det någon som har tips på en snygg höstjacka?
    Vet inte riktigt om det är din stil, men en quiltad jacka eller en oljerock.

  27. #4167
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg

    Vet inte riktigt om det är din stil, men en quiltad jacka eller en oljerock.
    har du någon länk på någon enligt dig, snygg jacka? vet inte riktigt vart man ska kolla då jag inte brukar köpa kläder från internet! jo jag gillar sådana jackor.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  28. #4168
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    har du någon länk på någon enligt dig, snygg jacka? vet inte riktigt vart man ska kolla då jag inte brukar köpa kläder från internet! jo jag gillar sådana jackor.
    Är det inte lite sent för höstjacka? Kolla på Barbour tycker jag

  29. #4169
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Är det inte lite sent för höstjacka? Kolla på Barbour tycker jag
    mjo det är det, men vill inte dra fram den stora vinterjackan ännu, känns för tidigt helt enkelt så jag funderar på en jacka att ha fram tills vinterjackan ska fram.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  30. #4170
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    har du någon länk på någon enligt dig, snygg jacka? vet inte riktigt vart man ska kolla då jag inte brukar köpa kläder från internet! jo jag gillar sådana jackor.
    Jag har en sådan här fast i olivgrönt, http://www.careofcarl.com/sv/artikla...ket-black.html
    Här är även två väldigt snygga oljerockar.
    http://www.careofcarl.com/sv/artikla...ket-olive.html
    http://www.careofcarl.com/sv/artikla...ally-navy.html

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in