Sidan 145 av 153 Första ... 4595135143144145146147 ... Sista
  1. #4321
    Citat Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
    tjenare,

    e på jakt efter en/ettpar vintage klockor!
    Natoband elr läder spelar ingen roll.
    Kollat herrjudit behöver mer förslag!
    Budget? Det bästa du kan hitta i dagens läge är en vintage Omega på Tradera.
    Det är en bra och säker investering då dom bara ökar i värde.

  2. #4322
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Vad har du för budget per skjorta?
    Något som alltid fungerar är en Ljusblå Ralph Lauren Oxford skjorta.
    Har du ingen jätte stor budget så är ett tips att kolla på Ebay och tradera. Se till att du handlar av en seriös säljare, som har sålt mycket och har bra omdöme. Finns ett uttryck, ''Köp säljaren innan du köper varan''
    Runt 800-1300 kr beroende på hur fin den är , märke osv

    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Säger som Åkerlund, Oxford skjortor! Inte nödvändigtvis PRL, kolla runt lite efter de som passar din budget. Jag har Oxford skjortor från Brooks Brothers, LL Bean och Rugby Ralph Lauren som skiljer ganska mycket i pris och jag kan helt ärligt säga att jag inte vet vilken jag gillar bäst. Börja med en ljusblå, sedan blå/vit randig, rosa,vit osv

    Vad ska ni inhandla till sommaren? Jag skall nog köpa ett par seersucker shorts, en linnekavaj, ett par munkskor eller ett par pennyloafers och eventuellt en gul eller vit oxfordskjorta Jag kan inte spendera överdrivet mycket det här året då jag måste spara ihop till nästa års utlandsstudier.
    Ska helt klart börja med en oxfordskjorta!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  3. #4323
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Runt 800-1300 kr beroende på hur fin den är , märke osv


    Ska helt klart börja med en oxfordskjorta!
    Kolla typ dessa http://viewitem.eim.ebay.se/LOT-OF-T...555322210/item
    Delvis är det Classic Fit (lite slappare passning) Jag föredrar Custom fit.
    Vad har du för storlek typ?

  4. #4324
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Kolla typ dessa http://viewitem.eim.ebay.se/LOT-OF-T...555322210/item
    Delvis är det Classic Fit (lite slappare passning) Jag föredrar Custom fit.
    Vad har du för storlek typ?
    Har storlek medium, gillar dock när de sitter tight med andra ord Slim fit.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  5. #4325
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Vad ska ni inhandla till sommaren? Jag skall nog köpa ett par seersucker shorts, en linnekavaj, ett par munkskor eller ett par pennyloafers och eventuellt en gul eller vit oxfordskjorta Jag kan inte spendera överdrivet mycket det här året då jag måste spara ihop till nästa års utlandsstudier.
    Det mesta måste köpas! Gått från 104,6kg till 77kg sen förra sommaren. Inget passar, men det är det värt!

  6. #4326
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Det mesta måste köpas! Gått från 104,6kg till 77kg sen förra sommaren. Inget passar, men det är det värt!
    +1 Blir nog en hel del inköp i år. Främst skjortormen även några pikétröjor och shorts.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  7. #4327
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Budget? Det bästa du kan hitta i dagens läge är en vintage Omega på Tradera.
    Det är en bra och säker investering då dom bara ökar i värde.

    Budget runt 5k har redan en breitling b01 som ja egentligen vill byta ut mot en submariner...
    Men behöver ett ut med läderband..

    Dock blev jag rånad på plånbok igår så där är det en utgift på ettpar laxxar med denna månad..

  8. #4328
    Citat Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
    Budget runt 5k har redan en breitling b01 som ja egentligen vill byta ut mot en submariner...
    Men behöver ett ut med läderband..

    Dock blev jag rånad på plånbok igår så där är det en utgift på ettpar laxxar med denna månad..
    Har aldrig gillat bratte, dörrvakts klockan numer 1. Finns bara ETT tips SÄLJ den och köp en sub. Submarinern är den mest klassiska klockan som funkar JÄMT.
    Till den köper du även massa olika straps för då blir den som en ''ny'' klocka varje gång du skiftar mellan länk, gummi, läder och nato. En Submariner kan vara riktigt snygg på läder!

    Namn:  DSC06496.jpg
Visningar: 638
Storlek:  102,7 KB
    Namn:  IMG_05531.jpg
Visningar: 618
Storlek:  93,0 KB
    Namn:  photo.jpg
Visningar: 638
Storlek:  93,8 KB
    Namn:  RolexNATOBond1web.jpg
Visningar: 627
Storlek:  111,7 KB
    Namn:  Watchstrap_Rolex_Submariner_bracelet-montre.jpg
Visningar: 612
Storlek:  32,2 KB

  9. #4329
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Ska på jobbintervju på Liseberg nu snart men jag har dock ingen aning om hur jag skall klä mig. Tror ni det funkar med RL skjorta, ett par schyssta jeans (ej med slitningar givetvis) och ett par boots?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  10. #4330
    Jag har precis köpt ett par crittershorts i seersucker från vineyard vines på ebay, bild kommer så fort jag får hem dem

  11. #4331
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Ska på jobbintervju på Liseberg nu snart men jag har dock ingen aning om hur jag skall klä mig. Tror ni det funkar med RL skjorta, ett par schyssta jeans (ej med slitningar givetvis) och ett par boots?
    Fungerar nog bra det, knappast så att dom har klädkod kostym.

    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Jag har precis köpt ett par crittershorts i seersucker från vineyard vines på ebay, bild kommer så fort jag får hem dem
    Tummen upp!

  12. #4332
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Fungerar nog bra det, knappast så att dom har klädkod kostym.



    Tummen upp!
    Tänkte också det, är ju ingen bank som man ska jobba hos.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  13. #4333
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Åkerlund, du som verkar ha någorlunda koll på klockor. Jag skulle vilja ha ett läderband till min klocka men hittar inget efter en lite snabb sökning på google.
    Har en Calvin Klein k2241(?) (ÅHNEJ SKITUR okej.)

    Du råkar inte veta om det bara är något universal fäste till bandet och att man kan köpa något random band i läder?

  14. #4334
    Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    Åkerlund, du som verkar ha någorlunda koll på klockor. Jag skulle vilja ha ett läderband till min klocka men hittar inget efter en lite snabb sökning på google.
    Har en Calvin Klein k2241(?) (ÅHNEJ SKITUR okej.)

    Du råkar inte veta om det bara är något universal fäste till bandet och att man kan köpa något random band i läder?
    Det är bara att mäta hur brett bandet är (skulle tro att det är 20mm) och sedan köpa ett läderband i den bredden

  15. #4335
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Det är bara att mäta hur brett bandet är (skulle tro att det är 20mm) och sedan köpa ett läderband i den bredden
    Inte svårare än så alltså, tack!

    Någon sida du kan rekommendera med diverse natoband samt läderband?

  16. #4336
    Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    Åkerlund, du som verkar ha någorlunda koll på klockor. Jag skulle vilja ha ett läderband till min klocka men hittar inget efter en lite snabb sökning på google.
    Har en Calvin Klein k2241(?) (ÅHNEJ SKITUR okej.)

    Du råkar inte veta om det bara är något universal fäste till bandet och att man kan köpa något random band i läder?
    Ja, ta ett skjutmått och mäta mellan luggarna. Oftast är det 18mm,20mm eller 22mm.
    För att byta band så behöver du ett banverktyg som oftast kan köpas på sidan man beställer band.
    Här kan du köpa band
    http://www.singularstraps.se/ rekommenderas stark! Snabb leverans
    http://www.urtid.com/armband
    Sen finns det lite överallt bara googla, man kan även hitta bra på tradera http://www.tradera.com/armband-c3_191502

  17. #4337

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    någon som vet någon sida som säljer ett snyggt radhalsband med ett kors?

  18. #4338
    Här kommer ett par bilder på de nya shortsen, otroligt nöjd! Har för övrigt beställt en ljusgrön oxfordskjorta och ett nytt natoband till klockan
    Namn:  image.jpg
Visningar: 597
Storlek:  121,1 KB
    Namn:  image.jpg
Visningar: 595
Storlek:  118,9 KB

  19. #4339
    Måste tipsa alla som är sugen på att köpa natoband och som har 20mm och 22mm mellan luggarna.
    Kolla denna sida http://www.prydligt.se/natoband/ dom har halva priset på natoband, 49kr/st.


    JesperF, schyssta shorts!

  20. #4340
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Köpte denna i torsdags lite spontant sådär. Men jag är nöjd!

    http://www.gant.se/herr-stickat/crea...w-stickat/3767
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  21. #4341
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Köpte denna i torsdags lite spontant sådär. Men jag är nöjd!

    http://www.gant.se/herr-stickat/crea...w-stickat/3767
    Såg schysst ut, jag hade dock valt en annan färg som ljusblå eller gul Kanske blir en sådan till sommaren, jag har nästan bara ulltröjor vilket blir lite väl varmt.

  22. #4342
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Här kommer ett par bilder på de nya shortsen, otroligt nöjd! Har för övrigt beställt en ljusgrön oxfordskjorta och ett nytt natoband till klockan
    Hur hittar du dessa/likadana? Vad söker du på, på Ebay?
    Har försökt hitta men finner bara enstaka....

  23. #4343
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Hur hittar du dessa/likadana? Vad söker du på, på Ebay?
    Har försökt hitta men finner bara enstaka....
    Dessa hittade jag när jag sökte på Vineyard Vines när jag letade efter ett par shorts i seersucker. Men prova att sök på "embroidered shorts" eller olika märken som är kända för sådana shorts, t.ex vineyard vines eller castaway clothing

  24. #4344
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Har aldrig gillat bratte, dörrvakts klockan numer 1. Finns bara ETT tips SÄLJ den och köp en sub. Submarinern är den mest klassiska klockan som funkar JÄMT.
    Till den köper du även massa olika straps för då blir den som en ''ny'' klocka varje gång du skiftar mellan länk, gummi, läder och nato. En Submariner kan vara riktigt snygg på läder!

    Namn:  DSC06496.jpg
Visningar: 638
Storlek:  102,7 KB
    Namn:  IMG_05531.jpg
Visningar: 618
Storlek:  93,0 KB
    Namn:  photo.jpg
Visningar: 638
Storlek:  93,8 KB
    Namn:  RolexNATOBond1web.jpg
Visningar: 627
Storlek:  111,7 KB
    Namn:  Watchstrap_Rolex_Submariner_bracelet-montre.jpg
Visningar: 612
Storlek:  32,2 KB
    Riktigt bra idé med strapsen! Var köper du dina straps?

    Själv har man massor att bli av med, bl.a. denna i XL: http://www.johnells.se/man/jackor/ja...acket-marinbla

    Dra iväg ett PM vid intresse

  25. #4345
    Ibrahim - Jag köper lite överallt, oftast på ebay.

    Vad tycker panelen om denna Ralph Lauren http://viewitem.eim.ebay.se/MENS-POL...881122510/item
    Tänk att den är vit och marineblå inte svart.

  26. #4346
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Såg schysst ut, jag hade dock valt en annan färg som ljusblå eller gul Kanske blir en sådan till sommaren, jag har nästan bara ulltröjor vilket blir lite väl varmt.
    Fanns bara i Vit och Marinblå. Men tyckte den vita var snyggast på faktiskt. Om den gula funnits hade jag nog också köpt en sådan!
    Har i princip inga tjocktröjor överhuvudtaget.
    Tanken är att jag ska bygga på den delen av garderoben.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  27. #4347
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Ibrahim - Jag köper lite överallt, oftast på ebay.


    Vad tycker panelen om denna Ralph Lauren http://viewitem.eim.ebay.se/MENS-POL...881122510/item
    Tänk att den är vit och marineblå inte svart.
    Nja, den såg helt okej ut. Det som förstörde det var loggan, jag föredrar de mer diskreta men den var snygg i övrigt


    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Fanns bara i Vit och Marinblå. Men tyckte den vita var snyggast på faktiskt. Om den gula funnits hade jag nog också köpt en sådan!
    Har i princip inga tjocktröjor överhuvudtaget.
    Tanken är att jag ska bygga på den delen av garderoben.
    Jaha såpass, jag har aldrig riktigt tyckt om vita tjocktröjor men den blir nog perfekt till sommaren! Jag köpte två kabelstickade i bomull från LL Bean som jag inte är helt nöjd med på grund av att de är lite väl tjocka, så jag köper nog en till i bomull närmare sommaren i en rolig färg

  28. #4348
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Nja, den såg helt okej ut. Det som förstörde det var loggan, jag föredrar de mer diskreta men den var snygg i övrigt
    Jag föredrar också diskretare loggor, om jag köper denna så blir det min ''första'' med sådan logga.
    Däremot tycker jag att den är diskret om man jämför med vad som har varit uppe i denna tråd
    Dock är jag lite osäker på storleken.

  29. #4349
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Ibrahim - Jag köper lite överallt, oftast på ebay.

    Vad tycker panelen om denna Ralph Lauren http://viewitem.eim.ebay.se/MENS-POL...881122510/item
    Tänk att den är vit och marineblå inte svart.
    Tycker den var snygg, brukar inte gilla randiga pikéer, men den såg bra ut tillsammans med loggan i mitt tycke!

  30. #4350

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in