Sidan 36 av 56 Första ... 26343536373846 ... Sista

Ämne: Mobiltelefoni

Precis, alla andra touch telefoner och vanliga, kan man tappa 1000ggr innan dom går sönder typ ^^

Men det är väl för att iPhone är så dåligt byggd.
    aa är väl så, min polares pappa tappa sin när han körde trike, vad är dom 20 cm över från marken? hela skärmen sprack, en annan i klassen tappa sin och fin en spricka rakt över låsa upp grajen så hon kan nt öppna den, visst bra med android och hela balleten men dom tåler inget, och bateriet är sämst på dom

Reg.datum
    Nov 2010
    Ni är för känsliga vad det gäller att tappa en iPhone. En telefon som är byggd för design ska inte hålla om man tappar den från 1,5-2m höjd, det bara är så!

Citat Ursprungligen postat av dennis1 Visa inlägg
    aa är väl så, min polares pappa tappa sin när han körde trike, vad är dom 20 cm över från marken? hela skärmen sprack, en annan i klassen tappa sin och fin en spricka rakt över låsa upp grajen så hon kan nt öppna den, visst bra med android och hela balleten men dom tåler inget, och bateriet är sämst på dom

Vad menar du med att android inte tåler något? Android är bara operativsystemet. Hur bra telefonen håller beror ju på märke och modell. samma med batteriet. använd en iPhone en hel dag. kommer aldrig i närheten av någon annan telefon. Garanterat! Men om man aldrig använder iPhonen så kan den ju vara på i veckor.

Andiih: Nja, men sanningen svider ibland. en telefon SKA hålla om man råkar tappa den. Om det så är en Design tele, eller en riktig jobb tele
    Senast redigerat av M.Larsson den 2011-03-24 klockan 20:02.

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Hade sönder skärmen på min gamla iPhone ca 5 gånger. Men det värt med iPhone även fast det är lätt att sabba skärmen, mina föräldrar lyckas hålla sina iPhones hela iaf så det handlar nog lite om användaren också.

Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Precis, alla andra touch telefoner och vanliga, kan man tappa 1000ggr innan dom går sönder typ ^^

Men det är väl för att iPhone är så dåligt byggd.
    Jag har en Desire och har ingenting att klaga gällande utseendet, men vad gäller hårdvaran så kan jag fan inte godta att jag nästan jämt har 15mb kvar på interna romen..fjant telefon. Klagar över att jag har dåligt minne, men inte fan går det att ta bort någonting vettigt heller eftersom mestadels av det upptagna minnet är i ett s.k svart hål, det enda som återstår är att formatera telefonen, gjort det en gång och knappast något jag vill göra om.
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Hade sönder skärmen på min gamla iPhone ca 5 gånger. Men det värt med iPhone även fast det är lätt att sabba skärmen, mina föräldrar lyckas hålla sina iPhones hela iaf så det handlar nog lite om användaren också.
    Minst sagt, aldrig tappat min telefon och den har jag ägt sen i slutet av December, men det är fullt förståeligt att man har sönder sakerna om man inte är mer rädd om dom. No need to explain.

Sogat, det ska dom fixa i 2.3 det där med att program ligger igång i bakgrunden, om det var det du mena?

sen så finns det program som avslutar och gör utrymme. så vad finns det att klaga över? man behöver Max göra det 1-2 ggr dag.

Eller behöver inte, men det kan vara bra ibland

Sogat, det ska dom fixa i 2.3 det där med att program ligger igång i bakgrunden, om det var det du mena?

sen så finns det program som avslutar och gör utrymme. så vad finns det att klaga över? man behöver Max göra det 1-2 ggr dag.

Eller behöver inte, men det kan vara bra ibland
    2.3 kommer ju inte ens till Desire så det är ju inte så intressant i det här fallet?
    Jaså, så det finns alltså ett program som tar bort en massa mb som man inte ens vet vart det är, name plz??

Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    2.3 kommer ju inte ens till Desire så det är ju inte så intressant i det här fallet?
    Jaså, så det finns alltså ett program som tar bort en massa mb som man inte ens vet vart det är, name plz??
    2.3 kommer i juni till desire familjen.

"snabb omstart" heter det eller "Fast reboot"

2.3 kommer i juni till desire familjen.

"snabb omstart" heter det eller "Fast reboot"
    Säkert? Låter förbannat trevligt isåfall med tanke på alla jävla buggar..börjar bli smått less, och facebook är nog det sämst aav allt. Funkar inte med app2sd och skiten är typ på 8mb eller något, flashplayer på 12. ska prova det där du sade, hoppas jag får tillbaka massa mb om det stämmer det du säger.

Säkert? Låter förbannat trevligt isåfall med tanke på alla jävla buggar..börjar bli smått less, och facebook är nog det sämst aav allt. Funkar inte med app2sd och skiten är typ på 8mb eller något, flashplayer på 12. ska prova det där du sade, hoppas jag får tillbaka massa mb om det stämmer det du säger.
    Yes. kanske inte exakt juni men enligt CNET så efter att desire S släpps så det kan ju vara när som helt nu.

aa, det är ganska dåligt att de inte har App2sd sådär stora apps.

Den frigör MB japp

Yes. kanske inte exakt juni men enligt CNET så efter att desire S släpps så det kan ju vara när som helt nu.

aa, det är ganska dåligt att de inte har App2sd sådär stora apps.

Den frigör MB japp
    visst snackar vi om samma? jag snackar om ROM, inte ram.

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Tjaaa, hade tänkt att kirra nytt abonnemang hos telia... Hittade denna på CSN-kortet..

Studentpaket - Telia Max 25
    - 5 000 fria sms till alla mobiler i Sverige
    - 0 kr/min inom Telias mobilnät
    - 49 öre/minut till andra mobilnät samt fasta nätet
    - 99 öre/samtal i öppningsavgift

Telia bjuder på:
    - Frakt
    - Inträdesavgift
    - Telia Navigator
    Du sparar 1 756 kr

Studentpris Max 25: 49 kr/mån

Studentpris Max 25 med Mobilsurf: 98 kr/mån
    - Surfa upp till 6 Mbit/s (1 GB data ingår)
    - Spotify Premium och Telia Navigator på köpet när du tecknar Telia Max 25 med Mobilsurf i 24 månader
    Tänkte ta mobilsurf-prylen... men undrar om man enbart får surfa för 1 GB per månad? o.O
    Hur långt kommer man på det?

visst snackar vi om samma? jag snackar om ROM, inte ram.
    helt värdelöst och kostar pengar gör det också..hela 8 kronor. starta om telefonen kan jag göra ändå fastän det tar längre tid. blir typ 1mb skillnad, så inget man hänger i julgranen direkt.

har också 500mb per månad..räcker gott och väl..har lite drygt 300 kvar, och då har jag glott lite youtube..facebookat och allt det där varje dag.

Måste bara flika in lite här. Om 1GB surf per månad räcker varierar nog väldigt mkt, jag har själv använt 3,7GB sen den 1a Mars. Dock har jag laddat ner endel appar och så, men jag brukar ligga på ca 1,5-2GB i vanliga fall. Mitt tips är att du försöker hitta ett abonnemang utan "surfgräns". Jag har även 2MB hastighet och det räcker absolut, jag skulle nästan säga att 6MB är lite onödigt mycket

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    räcker iallafall till facebook, ladda ner lite skit osv.. jag har 500 mb i månaden och använder ca 300 tror jag. Är inne på facebook nån gång om dan och glor lite, samt laddar appar o kollar något videoklipp lite då och då.
    ahh, sweet, typ så som jag hade tänkt mig då...

har också 500mb per månad..räcker gott och väl..har lite drygt 300 kvar, och då har jag glott lite youtube..facebookat och allt det där varje dag.
    nice, men tar inte utube mycket?
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Måste bara flika in lite här. Om 1GB surf per månad räcker varierar nog väldigt mkt, jag har själv använt 3,7GB sen den 1a Mars. Dock har jag laddat ner endel appar och så, men jag brukar ligga på ca 1,5-2GB i vanliga fall. Mitt tips är att du försöker hitta ett abonnemang utan "surfgräns". Jag har även 2MB hastighet och det räcker absolut, jag skulle nästan säga att 6MB är lite onödigt mycket
    Ah, hade tänkt att glida en del spotify också, har dock ingen aning om hur mkt det tar?
    Att hitta ett annat abonnemang är inte direkt aktuellt då detta är svinbilligt + man får precis de prylar jag vill ha... men om du har något liknande med gratis sms, fri surf och spotify för under 150 bagare så länka GÄRNA!

Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    ahh, sweet, typ så som jag hade tänkt mig då...

Ah, hade tänkt att glida en del spotify också, har dock ingen aning om hur mkt det tar?
    Att hitta ett annat abonnemang är inte direkt aktuellt då detta är svinbilligt + man får precis de prylar jag vill ha... men om du har något liknande med gratis sms, fri surf och spotify för under 150 bagare så länka GÄRNA!
    Jag har själv spotify premium som jag använder i stort sett hela tiden, så jag antar att det drar en del

Jag kör själv på Telenor Messa Mera, det kostar 150:- i månaden. Om man ska ha fri surf så dras det 69 eller 79 (De är farsan som har hand om betalningen) från de 150 kr som man kan ringa för. Det är 2MB surfhastighet utan någon gräns och det är också 3000 fria mess till alla nät

https://butik.telenor.se/prepaid/Def...d=PrepaidCards Där kan du läsa lite mer

Youtube drar otroligt mycket, men jag har lyckats hålla nere kostnaderna ändå så fråga inte mig hehe.

Sugen på ny telefon, en Desire är det väl som lockar i första hand. Såg i mitten på tråden att en hel drös köpt sådana telefoner för några månader sedan, och min fråga är helt enkelt: Är ni lika nöjda med dom fortfarande?

Om det annars är någon som har tips på en bra Android-nalle för runt 3.5 (som Desire kostar nu) och absolut inte är större än en Desire i formatet (mindre är ett stort plus i kanten) är jag grymt tacksam för alla tips jag kan få
    MRX_Racing @ mnf

Vad menar du med att android inte tåler något? Android är bara operativsystemet. Hur bra telefonen håller beror ju på märke och modell. samma med batteriet. använd en iPhone en hel dag. kommer aldrig i närheten av någon annan telefon. Garanterat! Men om man aldrig använder iPhonen så kan den ju vara på i veckor.

Andiih: Nja, men sanningen svider ibland. en telefon SKA hålla om man råkar tappa den. Om det så är en Design tele, eller en riktig jobb tele
    Nej menar att android är bra att ha och inget som då förstör sälva hållbarheten. Alla som har iphone i min klass tycker batteri tiden är kass men dom sitter ju med och spelar sånna spel..

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Jag har själv spotify premium som jag använder i stort sett hela tiden, så jag antar att det drar en del

Jag kör själv på Telenor Messa Mera, det kostar 150:- i månaden. Om man ska ha fri surf så dras det 69 eller 79 (De är farsan som har hand om betalningen) från de 150 kr som man kan ringa för. Det är 2MB surfhastighet utan någon gräns och det är också 3000 fria mess till alla nät

https://butik.telenor.se/prepaid/Def...d=PrepaidCards Där kan du läsa lite mer
    Fan i helvete vad nice om det stämmer, men det enda jag hittar är att skiten kostar 300 spänn om man vill ha fri mobilsurf? Alltså ladda med 300 bagare...
    Youtube drar otroligt mycket, men jag har lyckats hålla nere kostnaderna ändå så fråga inte mig hehe.
    Ahh, men låter ändå helt OK med 1 Gigg isåfall ;D

Citat Ursprungligen postat av Axel Visa inlägg
    Sugen på ny telefon, en Desire är det väl som lockar i första hand. Såg i mitten på tråden att en hel drös köpt sådana telefoner för några månader sedan, och min fråga är helt enkelt: Är ni lika nöjda med dom fortfarande?

Om det annars är någon som har tips på en bra Android-nalle för runt 3.5 (som Desire kostar nu) och absolut inte är större än en Desire i formatet (mindre är ett stort plus i kanten) är jag grymt tacksam för alla tips jag kan få
    jag har en desire och skulle jag köpa ny idag hade det nog ärligt talat blivit en iphone 4. visst desire är verkligen inte dålig men allt känns bara najsigare med iphone, snabbare och snyggare os, massor med skitfula tattarappar till android, de flesta iphoneappar är bättre, iphonen är snyggare imo osv.

Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Fett nöjd med min desire.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    jag har en desire och skulle jag köpa ny idag hade det nog ärligt talat blivit en iphone 4. visst desire är verkligen inte dålig men allt känns bara najsigare med iphone, snabbare och snyggare os, massor med skitfula tattarappar till android, de flesta iphoneappar är bättre, iphonen är snyggare imo osv.
    Tack för era inputs!

Iphone över min döda kropp, nej det är absolut inget alternativ tyvärr. I övrigt är jag ganska flexibel så länge det fungerar, men jag är nog ganska inne på Android till min nästa lur. Det vore väl möjligtvis WP7, men detta med att köpa nya system brukar aldrig vara någon höjdare...

Men för att återgå till Desire eller icke, Findus... Andra telefoner man haft har ju lidit av syndromet rappa och kvicka i början men sega som sirap efter en tids användande, men det verkar inte vara något värre problem med Desire vad jag hört av andra Desireägare?
    MRX_Racing @ mnf

Går man ute på stan med telefonen och tappar den i marken så är det inte konstigt att den går sönder.

Har tappat min iPhone ett par ggr inomhus utan att den gått sönder. Mycket beror på hur det landar.
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

Fan i helvete vad nice om det stämmer, men det enda jag hittar är att skiten kostar 300 spänn om man vill ha fri mobilsurf? Alltså ladda med 300 bagare...

Ahh, men låter ändå helt OK med 1 Gigg isåfall ;D
    Joo, visst är det nice Dock har jag inte jättekoll på hur det går till med betalning och så, för det är min farsa som sköter det. Men jag är iaf säker på att det kostar 150:- med 3000 fria mess och fri surf. Du kan ju alltid testa att ringa/maila till telenor ock fråga om det?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in