Sidan 22 av 56 Första ... 12202122232432 ... Sista

Ämne: Mobiltelefoni

Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    Har aldrig fattat detta med android heller. Men ifall jag fattat rätt så är det ett oprativsystem? Och som har något som liknar appstore mm?

Android är ett operativsystem ja, som använder Linux som kärna, du har åtkomst till Androidmarket, där det finns mer än 100.000 appar, och växer väldigt fort.

du kan läsa mer i min Android tråd som jag gjort.

nån som har nått bra tips på en telefon för max 2800kr. Har kollat lite på htc men men..

Citat Ursprungligen postat av Kim Visa inlägg
    nån som har nått bra tips på en telefon för max 2800kr. Har kollat lite på htc men men..
    Då är det ju Wildfire som gäller, annars finns http://cdon.se/hemelektronik/htc_gra...green-12817285 för en slant till, men värd det tycker jag.

Gillar inte min iPhone. Kommer slänga den. Det blir en myPhone istället - WP7.

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Tjaa! funderar på att köpa en htc wildfire.. Vill ha en billig mobil då jag brukar ha otur med mina, och denna låter väl ganska rimlig till sitt pris? Någon som har en likadan som kan säga lite skit om den?

http://www.elgiganten.se/product/mob...xxxxxxxxxxxxxx
    Enda dåliga är väl grafiken. Köp en Desire istället. Bättre och inte så värst mycket dyrare.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

Tobbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Älskar min iPhone 4!!

aah okej! men 3k känns ändå ganska så max asså.. Men får väl tjecka den
    samt att du får snabbare processor med desire.

har provat en Wildfire, Väldigt slö i menyer osv, känns som en åsna tillskillnad från Desire, D.v.s mycket MÄRKBAR skillnad i snabbhet mellan dom.

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    aah okej! men 3k känns ändå ganska så max asså.. Men får väl tjecka den
    Du måste inte ta HD, vanliga Desire är också jävligt bra och då blir det inte en skillnad på 3000 kr.
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

Okej, inte riktigt mobiltelefoni men vafan, det är ju ett headset också och dom ska användas till mobilen..

Nån som testat Philips SHB9000 http://www4.teknikmagasinet.se/db.pl...ips%20SHB9000& och kan säga något om dom? Funderar på att önska mig ett par i julklapp
    MRX_Racing @ mnf

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    samt att du får snabbare processor med desire.

har provat en Wildfire, Väldigt slö i menyer osv, känns som en åsna tillskillnad från Desire, D.v.s mycket MÄRKBAR skillnad i snabbhet mellan dom.
    Verkligen inte slö i menyer, sedan är det inte "grafiken" som är kass utan upplösningen och den fungerar alldeles utmärkt. För det priset får du inte en bättre mobil, imo!
    Sedan blir jag ganska arg när folk säger, köp Desire " Den är bättre osv " Han sa 2500;- vilket inte en Desire kostar. Ni kan inte jämföra dessa telefoner, det fungerar inte! Den kostar 2000:- mer, när ska folk fatta............
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Verkligen inte slö i menyer, sedan är det inte "grafiken" som är kass utan upplösningen och den fungerar alldeles utmärkt. För det priset får du inte en bättre mobil, imo!
    Sedan blir jag ganska arg när folk säger, köp Desire " Den är bättre osv " Han sa 2500;- vilket inte en Desire kostar. Ni kan inte jämföra dessa telefoner, det fungerar inte! Den kostar 2000:- mer, när ska folk fatta............
    Värt att lägga 2000 kr mer på en mobil som är typ 10 ggr bättre.

Jag som desire ägare upplever wildfire väldigt slö i menyer.

+1 på flexBiel

Men du gurra, vill du ha snäppet bättre än wildfire så rekomenderar jag "Gratia"

går väl på 3000-3500:-

Intessant läsning om Apple som stämmer HTC bland annat xD, fjollor apple har blivit...

Apple stämmer HTC

Men det är inte bara Microsoft som tagit till amerikanska domstolar mot Google-telefonerna. I våras var det HTC som var världens största tillverkare av Android-telefoner. För Apple har Googles satsning på Android varit extra känsligt, inte minst eftersom Google var med om att utveckla och hjälpa Apple med den första versionen av Iphone 2007. Samtidigt som Google-chefen Eric Schmidt år 2007 stod på scenen tillsammans med Applechefen Steve Jobs – och presenterade den första Iphone – så hade Eric Schmidt i hemlighet ett snart färdigt eget mobilprojekt i form av Android.

I våras var det alltså dags för Apple att gå till juridisk attack mot mobilerna som redan då höll på att bli mer populära än Iphone. Apple stämde helt enkelt HTC, med motiveringen att Android-telefonerna använder teknik som är kopierad från Iphone. Detta har i sin tur fått Google att lova att hjälpa HTC i rättsprocessen mot Apple. Google menar att Android-systemet har utvecklats av Android-chefen Andy Rubins bolag ända sedan 2003, långt innan Apples Iphone-projekt började ta form, och att funktionerna inte på något sätt är kopierade från Iphone.
    Senast redigerat av M.Larsson den 2010-12-04 klockan 16:52.

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Folk som klagar på iPhone är de som inte har råd att köpa!

Varför köpa en Desire som uppgraderas hela tiden, den gamla Desire suger nu, nu har ju HD osv kommit. iPhone är ett mycket säkrare köp. Du vet att de kommer 1/år istället som HTC som släpper telefoner varje månad!

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009

Varför köpa en Desire som uppgraderas hela tiden, den gamla Desire suger nu, nu har ju HD osv kommit. iPhone är ett mycket säkrare köp. Du vet att de kommer 1/år istället som HTC som släpper telefoner varje månad!
    "äldre" mobiler som du säger kan också vara jävligt bra ändå fast dom kom ut för nåt år sedan. Desire suger verkligen inte. Den tar ju fortfarande iPhone 4.

HAHA! älskar när folk säger sådär! inse att folk inte gillar iphone av olika skäl.

du vet, folk har råd, men många väljer billigare telefoner som KANSKE, ibland är mer prisvärda

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    "äldre" mobiler som du säger kan också vara jävligt bra ändå fast dom kom ut för nåt år sedan. Desire suger verkligen inte. Den tar ju fortfarande iPhone 4.
    iPhone 4 tar den inte, kan du inte bara inse det?

M.Larsson; Rolig att du säger så. Desire kostade ungefär lika mycket som iPhone 3GS, och den ÄR bättre än HTC, iPhone 4 ÄR bättre än den "Gamla" Desire!

men lägg ner kriget.

mobilerna har olika för och nackdelar

Ralley, du kan inte bara säga "iphone är bättre" okej? till en början om du nu ska envisas om vad som är bättre och inte så kan du ju säga för och nackdelar
    Senast redigerat av M.Larsson den 2010-12-04 klockan 18:30.

Iphone 3GS vs SE Xperia X8, För- och Nackdelar? Vilken rekommenderar ni?

mellan dom känns 3gs som ett bättre val, varför vet jag inte.

Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    mellan dom känns 3gs som ett bättre val, varför vet jag inte.
    Det är lite de jag är inne på. Men farsan kan skaffa fram en X8 för under 2k jämtemot en 3GS för 3k, han tycker då att jag ska ha X8'an. Så jag undrade lite om det är stora skillnader mellan dom två

Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Det är lite de jag är inne på. Men farsan kan skaffa fram en X8 för under 2k jämtemot en 3GS för 3k, han tycker då att jag ska ha X8'an. Så jag undrade lite om det är stora skillnader mellan dom två
    Det är ju helt olika telefoner, X8an är liten och smidig med Android (massa billiga appar, lätt att lägga upp egna startskärmar etc etc etc) medan Iphonen är stor som en smörgås och därmed klumpig i en ficka, fast har ju i gengäld en större skärm som kommer väl till pass när man surfar/kollar på media av olika slag osv.

Om det bara är mellan dom två telefonerna skulle jag nog faktiskt ta Iphonen, X8an gödslar alla telefonbutiker med nu eftersom dom inte får sålt dom annars. Den har helt enkelt FÖR liten skärm, speciellt om du har lite större händer. Du ser bara en rad i taget när du skriver sms, och då har du ändå ett jäkligt litet tangentbord...
    MRX_Racing @ mnf

Citat Ursprungligen postat av Axel Visa inlägg
    Det är ju helt olika telefoner, X8an är liten och smidig med Android (massa billiga appar, lätt att lägga upp egna startskärmar etc etc etc) medan Iphonen är stor som en smörgås och därmed klumpig i en ficka, fast har ju i gengäld en större skärm som kommer väl till pass när man surfar/kollar på media av olika slag osv.

Om det bara är mellan dom två telefonerna skulle jag nog faktiskt ta Iphonen, X8an gödslar alla telefonbutiker med nu eftersom dom inte får sålt dom annars. Den har helt enkelt FÖR liten skärm, speciellt om du har lite större händer. Du ser bara en rad i taget när du skriver sms, och då har du ändå ett jäkligt litet tangentbord...
    Okej. Tack för bra svar!

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009

M.Larsson; Rolig att du säger så. Desire kostade ungefär lika mycket som iPhone 3GS, och den ÄR bättre än HTC, iPhone 4 ÄR bättre än den "Gamla" Desire!
    Nej jag "kan inte bara inse det" för att iPhone har bara sålt så mycket eftersom Apple är ett så stort företag. Läs på lite om Desire. Du kommer inse att den är bättre på NÄSTAN alla punkter. iPhone är bara sjukt överskattad och överprisad.

fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Fick igång IPhonen igår !, har varit utan den i snart 3 månader då jag råkade uppdatera den så inte Ultrasn0w funkade....
    Kör på 4.2.1 med Ipad BB och är upplåst med Ultrasn0w

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Läste lite om Desire HD, sjukt bra verkar den. Undra om upplösningen följer med på den stora 4.2 skärmen!

Ingen tjafs nu om iPhone/HTC, varför släpper HTC nya telefoner hela tiden? Visst den "äldre" blir kanske inte sämre, men det känns som att det vill bara trycka ut en massa nya telefoner, istället för att fokusera på typ 2-3 telefoner!

Sedan har jag en fråga till Android mästarna här inte. Varför har inte bara HTC så man kan spara allt på SD kortet, alltså att de lagras där direkt? Istället för att det det på internminne? Sjukt jobbigt när man har 2GB och inte kan använda det, för allt sparas på internminnet. app2sd fungerar ju inte på alla !

skärmen på desire hd har samma upplösning som vanliga desire, alltså tjänar man ingen plats på den, den ser möjligen lite snyggare ut bara.

Läste lite om Desire HD, sjukt bra verkar den. Undra om upplösningen följer med på den stora 4.2 skärmen!

Ingen tjafs nu om iPhone/HTC, varför släpper HTC nya telefoner hela tiden? Visst den "äldre" blir kanske inte sämre, men det känns som att det vill bara trycka ut en massa nya telefoner, istället för att fokusera på typ 2-3 telefoner!

Sedan har jag en fråga till Android mästarna här inte. Varför har inte bara HTC så man kan spara allt på SD kortet, alltså att de lagras där direkt? Istället för att det det på internminne? Sjukt jobbigt när man har 2GB och inte kan använda det, för allt sparas på internminnet. app2sd fungerar ju inte på alla !
    Har kanske att göra med att dom som utvecklat appen inte fixat så man kan lägga på SD?

eller jag vet inte.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in