Sidan 32 av 56 Första ... 22303132333442 ... Sista

Ämne: Mobiltelefoni

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Mobiltelefoner är överskattat egentligen. Visst, jag sitter på en HTC Wildire och skulle gärna vilja ha en iPhone 4, men är det värt pengarna? Jag menar under de 2åren man binder upp sig hinner mobilen bli kass. Nej, tacka vet jag va gamla Sony Ericssons mobiler.

På de äldre mobilerna kunde man tappa den i marken utan att bry sig. Gör man det nu får man hjärtinfarkt och grubblar över hur mycket du kommer får betala det kommande året utan en mobiltelefon.

Köp ALDRIG abonemnag. Köp kontant.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

Danne__s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Mobiltelefoner är överskattat egentligen. Visst, jag sitter på en HTC Wildire och skulle gärna vilja ha en iPhone 4, men är det värt pengarna? Jag menar under de 2åren man binder upp sig hinner mobilen bli kass. Nej, tacka vet jag va gamla Sony Ericssons mobiler.

På de äldre mobilerna kunde man tappa den i marken utan att bry sig. Gör man det nu får man hjärtinfarkt och grubblar över hur mycket du kommer får betala det kommande året utan en mobiltelefon.

+1

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Köp ALDRIG kontant för det blir dyrare i längden. Dina argument för att inte använda abonnemang var väldigt svaga. Jag har en iPhone 4 32gb på abonnemang. Den mobilen kommer kosta mig ca 6k när bindningstiden är slut. Och jag betalar 49kr för 500mb surf, gratis sms till alla och 19öre per minut till alla. Och med avbetalningen för mobilen hamnar jag på 99kr per månad och jag är bunden i 2år. Det finns inget dåligt i det alls? Köper man en bättre mobil än från början eller köper man dom där jävla Sony Ericsson mobiler som går sönder och blir utdaterade så fort dom ramlar av produktionsbandet.

Bäst är ju att köpa från någon oberoende, t.ex. Katshing och få en olåst mobil, men det är inte billigast i alla fall (!)

Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Köp ALDRIG kontant för det blir dyrare i längden. Dina argument för att inte använda abonnemang var väldigt svaga. Jag har en iPhone 4 32gb på abonnemang. Den mobilen kommer kosta mig ca 6k när bindningstiden är slut. Och jag betalar 49kr för 500mb surf, gratis sms till alla och 19öre per minut till alla. Och med avbetalningen för mobilen hamnar jag på 99kr per månad och jag är bunden i 2år. Det finns inget dåligt i det alls? Köper man en bättre mobil än från början eller köper man dom där jävla Sony Ericsson mobiler som går sönder och blir utdaterade så fort dom ramlar av produktionsbandet.

Bäst är ju att köpa från någon oberoende, t.ex. Katshing och få en olåst mobil, men det är inte billigast i alla fall (!)
    Hur stor var engångsavgiften då?

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008

Haha, Jag hävdar mig inte med en massa argument om att abonemang är sämre, eller?

Däremot sa jag att man skall köpa en mobil kontant, för ifall man har en bindningstid på 2år och du gör sönder den får du betala. Sedan har inte jag snackat om vad som är billigast utan om vad jag personligen tycker angående mobiler, aight?

Haha, Jag hävdar mig inte med en massa argument om att abonemang är sämre, eller?

Däremot sa jag att man skall köpa en mobil kontant, för ifall man har en bindningstid på 2år och du gör sönder den får du betala. Sedan har inte jag snackat om vad som är billigast utan om vad jag personligen tycker angående mobiler, aight?
    dock beror ju det lite på hur man ser det, för om du köper med abonemang och betalar mobilen kontant så blir ju det precis samma kostnad som om man lägger ut det på 2 år. så igentligen så spelar det ju ingen som helst roll hur man gör, svider lika mkt i plånboken.

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av david Visa inlägg
    dock beror ju det lite på hur man ser det, för om du köper med abonemang och betalar mobilen kontant så blir ju det precis samma kostnad som om man lägger ut det på 2 år. så igentligen så spelar det ju ingen som helst roll hur man gör, svider lika mkt i plånboken.
    OCH? Jag skrev ju nyss att jag INTE sade vad som var billigast respektive dyrast.. Så varför ens ta upp det igen?

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    fick hem min xperia idag, asnice ju (y)

Surfpren till 4433 så har du gratis surf till 1a april. Säg upp det sen när du inte vill ha det mer.

Halebop..
    http://www.halebop.se/start

Nokiahelvetet vill inte starta... 3 manader gammal
    Most stickpeople are black

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Manfred Visa inlägg
    Nokiahelvetet vill inte starta... 3 manader gammal
    Känner mig som en stalker nu!

ONT: Fuktskada? Köldskada? Dåligt batteri? () Vilken är det du har förresten?

Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Tjena, sitter just nu på denna mobil: http://www.samsung-f480.com/ och jag undrar hur man kan fixa så man kan ha alla mappar(typ jailbreaka den eller något) och om man kan fixa konversation saken i sms på denna mobil ? Tacksam för svar!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Tjena, sitter just nu på denna mobil: http://www.samsung-f480.com/ och jag undrar hur man kan fixa så man kan ha alla mappar(typ jailbreaka den eller något) och om man kan fixa konversation saken i sms på denna mobil ? Tacksam för svar!
    tror jag inte, är inte ens android i den. titta på samsungforum.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

Känner mig som en stalker nu!

ONT: Fuktskada? Köldskada? Dåligt batteri? () Vilken är det du har förresten?
    Haha, du kanske ar det? Slutade funka efter en vecka har pa Gran Canaria. Hakade upp sig och stangde av sig. Sen dess har den inte velat starta. Nolia 6700 slide tror jag den heter

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    har haft xperia x10 mini pro nu i typ en vecka och är helnöjd över den! dock så har jag inte haft tid eller ork till att utforska den alls, så någon som har ngt tips på vad man kan göra? kan man ladda ner massa prylar som man kan till t.ex ipohne eller? är helt färsk inom området

Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    har haft xperia x10 mini pro nu i typ en vecka och är helnöjd över den! dock så har jag inte haft tid eller ork till att utforska den alls, så någon som har ngt tips på vad man kan göra? kan man ladda ner massa prylar som man kan till t.ex ipohne eller? är helt färsk inom området
    Yes, det kan du via Android Market

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Haha, du kanske ar det? Slutade funka efter en vecka har pa Gran Canaria. Hakade upp sig och stangde av sig. Sen dess har den inte velat starta. Nolia 6700 slide tror jag den heter
    Känns så

Inte råkat lägga den i direkt solljus eller liknade? Annars så får Nokia gör en reset på den.

ska ha ny lur, vad ska man satsa på ? vill ha en ganska liten mobil (ej x10 mini storlek) men typ normal storlek. Har funderat på Samsung Galaxy S, HTC Desire HD eller nåt dyl. iphone 4 lockar ju som faen men kostar ju också 1000 lappen mer..
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    ska ha ny lur, vad ska man satsa på ? vill ha en ganska liten mobil (ej x10 mini storlek) men typ normal storlek. Har funderat på Samsung Galaxy S, HTC Desire HD eller nåt dyl. iphone 4 lockar ju som faen men kostar ju också 1000 lappen mer..
    HTC ifall du inte har råd med iPhone. Samsung är lite av en tjej mobil i mitt tycke.

Normalstor HTC förknippar jag med vanliga desire (inte HD)
    Tycker nästan HD'n är för stor i handen. Och jag har stora händer xD

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Normalstor HTC förknippar jag med vanliga desire (inte HD)
    Tycker nästan HD'n är för stor i handen. Och jag har stora händer xD
    En stor skärm är ju alltid trevligt.. Men kanske inte för att endast använda med en hand.

fast man vinner ju ingen plats med desire hd's större skärm, den har ju samma upplösning som desire vilket innebär att allting bara blir större. ganska onödigt imo

lutar åt desire HD, men ska först titta på de irl innan ja köper en. Men skadar ju inte att titta film i mobilen
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

lutar åt desire HD, men ska först titta på de irl innan ja köper en. Men skadar ju inte att titta film i mobilen
    Har Desire och fungerar utmärkt att titta på film i den, behöver inte ha större skärm imo.
    Det bästa med telefonerna är att det finns ett program som gör att man kan lägga in filmer man laddat ner direkt in i telefonen utan att konvertera, guld värt när man är för lat för att konvertera.
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

Känns så

Inte råkat lägga den i direkt solljus eller liknade? Annars så får Nokia gör en reset på den.
    Haha, du svarar ju barar pa alla mina inlagg

Hm, ska lamna in den dar jag kopte den.. Det jobbigaste ar val att telefonnummer och lite halvviktiga sms forsvinner. Eller?

Hm, ska lamna in den dar jag kopte den.. Det jobbigaste ar val att telefonnummer och lite halvviktiga sms forsvinner. Eller?
    Du vet att du kan ha skandinaviskt tangentbord i telefonen va? Jobbigt att inte kunna använda åäö.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Ja allt försvinner ju om du inte sparat ner det på sim-kortet eller minneskortet.

Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Du vet att du kan ha skandinaviskt tangentbord i telefonen va? Jobbigt att inte kunna använda åäö.
    Han är i Gran Canaria därför skriver han inte med å,ä,ö

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Samsung Galaxy S vs HTC Desire HD

Vilken skulle ni ta?
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Samsung Galaxy S vs Htc Desire HD

Vilken skulle ni ta?
    HTC Desire HD

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg