Sidan 4 av 56 Första ... 234561454 ... Sista

Ämne: Mobiltelefoni

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Axel Visa inlägg
    Nej jag säger inte att man måste vara förståndshandikappad, men den är ju uppenbarligen gjord för att kunna användas av nyss nämnda. Gränssnittet påminner mer om en liten pekbok än en telefon, ja hela telefonen ser ju mer ut som en räkmacka med pekskärm än en telefon (syftar då på formatet). Angående SE så kan jag inte hålla med dig. Visst, kan du använda SE telefoner så är dom enkla, men vad som är relevant är ju hur lätt det är att lära sig, ge tex Hilda 80+ en iphone och en SE telefon så får vi se vilken hon först lär sig. Att menyer osv är uppbyggda logiskt osv är ju givetvis bara bra, men jag gillar inte prylar (eller folk heller för den delen) som utgår från att man är en idiot. Sen gillar jag inte att man ska låsa prylarna, att man inte ska kunna lägga in vilka program man vill osv, just känslan av att vara låst. Visst, man kan jailbreaka men det blir ju inte samma sak. Dessutom tycker inte jag att det är helt värt att köpa komponenter för dryga tusenlappen, och sen betala 6k för nån jäkla frukt, nån måtta får det vara.

Det enda riktigt positiva med Iphone är alla apparna, men det är ju inte Apples förtjänst mer än själva marknadsföringen utan alla utvecklare som gjort apparna. Hade windows mobile varit lika populärt hade det funnits motsvarande till dom.
    Låsta? Vad menar du med låsta? App Store, har du hört talas som det? Man köper appar. Om man inte vill köpa appar så jailbreakar man och laddar ner gratis?
    Men vad menar du med låsta? Låsta till en speciell operatör? Det är ju alla abonnemangsbundna telefoner i en viss bindningstid?

Citat Ursprungligen postat av Axel Visa inlägg
    Nej jag säger inte att man måste vara förståndshandikappad, men den är ju uppenbarligen gjord för att kunna användas av nyss nämnda. Gränssnittet påminner mer om en liten pekbok än en telefon, ja hela telefonen ser ju mer ut som en räkmacka med pekskärm än en telefon (syftar då på formatet). Angående SE så kan jag inte hålla med dig. Visst, kan du använda SE telefoner så är dom enkla, men vad som är relevant är ju hur lätt det är att lära sig, ge tex Hilda 80+ en iphone och en SE telefon så får vi se vilken hon först lär sig. Att menyer osv är uppbyggda logiskt osv är ju givetvis bara bra, men jag gillar inte prylar (eller folk heller för den delen) som utgår från att man är en idiot. Sen gillar jag inte att man ska låsa prylarna, att man inte ska kunna lägga in vilka program man vill osv, just känslan av att vara låst. Visst, man kan jailbreaka men det blir ju inte samma sak. Dessutom tycker inte jag att det är helt värt att köpa komponenter för dryga tusenlappen, och sen betala 6k för nån jäkla frukt, nån måtta får det vara.

Det enda riktigt positiva med Iphone är alla apparna, men det är ju inte Apples förtjänst mer än själva marknadsföringen utan alla utvecklare som gjort apparna. Hade windows mobile varit lika populärt hade det funnits motsvarande till dom.
    Är den gjord för förståndshandikappade bara för att den är lätt att använda ? Användarvänlighet och logiskt uppbyggda menyer är väl ett stort plus och jag antar att alla utvecklare strävar efter detta. Det ska ju inte vara svårare att använda än nödvändligt. Androids menyer fungerar ju på liknande sätt som i iOS.

Formatet är dåligt ? Hur fan vill du ha det igentligen. Alla nyare telefoner har ju liknande format.
    Detta är Samsungs Nya Galaxy S och en iphone:

För det första är vissa av priserna på komponenter till iphonen bara uppskattade eftersom de inte finns på marknaden då Apple själva äger fabrikerna.
    För det andra, hur mycket tror du att komponenterna i andra telefoner kostar ?

Windows Mobile är det pissagaste OS:et som jag testat...

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Låsta? Vad menar du med låsta? App Store, har du hört talas som det? Man köper appar. Om man inte vill köpa appar så jailbreakar man och laddar ner gratis?
    Men vad menar du med låsta? Låsta till en speciell operatör? Det är ju alla abonnemangsbundna telefoner i en viss bindningstid?
    Jämför en iPhone med en dator. Android mobiler är lite mer som datorer, man får välja hur man vill ha allt precis som man vill.

Hur laddar jag en Desire på bästa sätt första gången?

Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Stoppar i kabeln ?
    www.Earpill.com - addictive music

Citat Ursprungligen postat av Henkaboy Visa inlägg
    Stoppar i kabeln ?
    hahaxD

ja men så man får bästa livslängd xD endel säger att man ska låta den ladda typ ett dygn osv

Skulle förslagsvis börja med att stoppa i sladden i väggen, sen i telefonen.

Kan vara lite avancerat, men du verkar kunnig så det ska nog gå bra.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg

läs inlägget över ditt
    idiot

Så kan jag förvänta mig ett seriöst svar av en SERIÖS person?
    tack!
    Senast redigerat av M.Larsson den 2010-07-08 klockan 14:21.

Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Man ska väl låta batteriet dö, sen ladda i 12 timmar?
    Tror de va så iaf..
    Aa, har också för mig det

Tack för seriöst svar Btw
    Senast redigerat av M.Larsson den 2010-07-08 klockan 15:10.

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Aa, har också för mig det

Tack för seriöst svar Btw
    Den är väl typ halvladdad när man har köpt den? Står att man ska ladda den direkt men en elektrisk ackumulator mår bra av "motion" så det känns som att man bör ladda ur batteriet helt först innan man laddar det.

Reg.datum
    May 2010
    Ny iphone

Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Den är väl typ halvladdad när man har köpt den? Står att man ska ladda den direkt men en elektrisk ackumulator mår bra av "motion" så det känns som att man bör ladda ur batteriet helt först innan man laddar det.
    aa typ halvladdad, japp jag tror likadant! Tack för svar(en)!

Nu ska jag bara få hem skiten^^ dock slut i lager..

EDIT: nu var den skickad
    Senast redigerat av M.Larsson den 2010-07-08 klockan 20:22.

Någon som kan mycket om Blackberry??

Vad fundera du på?

Vad fundera du på?
    Allt.. Min syrras kompis i USA ska köpa 1 till mig .. om nån vet något om dom

Ja vad kan man säga, en handdator (PDA) som mest används för mail och sånt, bra telefoner i övrigt.

dock vet jag inte vad för operativsys dom använder, om det är deras egna eller..

Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg

du dödade skämtet, duktigt

Haha fint, kollar man på www.katshing.se 's hemsida och på HTC så är nästan allt slut, och kollar man på andra märken så är allt i lager xD

Edit; hämtar eventuellt ut min desire idag

Haha fint, kollar man på www.katshing.se 's hemsida och på HTC så är nästan allt slut, och kollar man på andra märken så är allt i lager xD

Edit; hämtar eventuellt ut min desire idag
    Wanna know why its almost empty?.
    Jo det är så att dom har HTC mer som en beställnings vara än lager vara. Därför

Citat Ursprungligen postat av Jock_e Visa inlägg
    Wanna know why its almost empty?.
    Jo det är så att dom har HTC mer som en beställnings vara än lager vara. Därför
    aa, och dels är dom mer populära än SE, nokia osv;P

fler köper htc före se osv

aa, och dels är dom mer populära än SE, nokia osv;P

fler köper htc före se osv
    De är mer för att folk som har pengar till de, Dom är mer företags mobiler än privata .. (HTC)

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Nån som vet nåra roliga spel till android?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Danne__s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Funderar på en SE xperia x10 mini pro, är den bra?

Citat Ursprungligen postat av Danne__ Visa inlägg
    Funderar på en SE xperia x10 mini pro, är den bra?
    Efter alla problem med SE, så skulle jag själv avstå utan att tveka.

men jag har inte provat den där så jag vet inte.

Danne__s avatar
    Reg.datum
    May 2010

Ok alla mobiler jag har haft har varit SE o det har inte varit något fel på dom

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009

Har haft min se i 3.5 år nu utan problem, den sa dock upp sig igår efter ett dopp i havet

Danne__s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Känns rätt kasst med en "mini", vem vill ha en jätteliten mobil?
    Lätt att ha med sig vettu funderar oxåpå en htc legend

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Varför lätt att ta med sig? Man har den ju ändå i fickan så de spelar ju ingen roll om den är stor eller liten?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in