Reg.datum
    May 2010

Guide: brusha svarta detaljer.

tjena tjena, har varit väldigt inaktiv här på senaste så tänkte jag skulle posta en liten tutorial om hur man brushar svarta detaljer har gjort den till autemo.com egentligen men postar länken här! hoppas ni får användning av den!

http://www.autemo.com/forums/?t=9294&p=
    Senast redigerat av ToMiii den 2011-06-28 klockan 00:58.

Reg.datum
    May 2010
    glömde skriva att om ni har önskemål på guider så skriv det i tråden

Citat Ursprungligen postat av ToMiii Visa inlägg
    glömde skriva att om ni har önskemål på guider så skriv det i tråden
    skulle du kunna fixa en guide hur man lackar bra svart o vitt?

Reg.datum
    May 2010
    asså mitt svar till det är att brusha det då det är väldigt svårt att få bra resultat genom desaturering och dra i kurvorna men man kan ju även låna lack från andra bilar som liknar ens egen, en fullt ut C/P:ad bil altså

Reg.datum
    May 2010
    kommer ha lite fri tid från imorgon klockan 20:00 i några dar, tänkte kolla med er här om ni har något användbart förslag på tutorials jag kan göra? vad önskas? eller ni kanske inte ens kommer kolla på dem så ni inte har någon användning? är det någon med bra förslag så kan jag försöka göra dem under dessa lediga dar, inget så som över detaljerad fullbrush tutorial eller så, men kanske bodykit design? brusha till delar som stötfångare? ordentligt fälg byte? bara kom med förslag så ser vi vad jag kan skrapa ihop

tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    kommer ha lite fri tid från imorgon klockan 20:00 i några dar, tänkte kolla med er här om ni har något användbart förslag på tutorials jag kan göra? vad önskas? eller ni kanske inte ens kommer kolla på dem så ni inte har någon användning? är det någon med bra förslag så kan jag försöka göra dem under dessa lediga dar, inget så som över detaljerad fullbrush tutorial eller så, men kanske bodykit design? brusha till delar som stötfångare? ordentligt fälg byte? bara kom med förslag så ser vi vad jag kan skrapa ihop
    Hade inte skadat med en guide till hur man gör bodykit osv bra.

Reg.datum
    May 2010
    okej, tutorial nr.1 blir lite grund kurs i design och brush av bodykit

tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Sweet.

Längtar redan
    Jag kommer lätt följa och kolla dem!

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Längtar redan
    Jag kommer lätt följa och kolla dem!
    låter bra hoppas ni får användning för dem, tänkte göra om tråden till min egna tutorial hörna istället för att lägga upp dem en och en för sig, kanske någon moderator som har lust att klistra tråden?

Reg.datum
    May 2010
    btw, vill ni ha mer tutorials så skriv upp allt ni vill ha nu så ska jag fixa det jag hinner medans jag har tid

Hur man lackar en typ röd bil till fin vit eller svart

tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Han skrev det bara några poster ovanför dig, brusha!

Reg.datum
    May 2010
    att göra en röd bil till svart är faktiskt inte svårt, vit är svårare men går, men som sagt föredrar jag själv brushing då färg ändring enbart blir svårt att få bra, men du kan ju ringa in det röda- lägg i nytt lager- tryck Shift + Ctrl + U- sen Ctrl + M och drar ner kurvorna lite - sen när den är svart tar du färger från bakgrunden och lägger på bilen i ett nytt lager där det reflekteras T.ex gräs så ska den va grönt där osv och bara mixar med inställningarna eller sänker opaciteten

EDIT: detta är nu för röda bilar enbart, blåa, gröna, gula osv osv osv är svårare då röd reflekterar väldigt likt svart så dem går att modda

Reg.datum
    May 2010
    sorry grabbar, får vänta med tutorials nu, har äntligen hittat inspiration att göra en egen modd, kanske blir nästa runda, ta användning av den jag redan gjort sålänge, den beskriver det mesta av basic brushing

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in