1. #1

    Vill inte starta.

    Tjenare !

    Nu är det såhär att min moppe inte vill som jag vill.
    Jag var ute och testade en sväng, skjutsade min kompis oxå, vi körde kanske 1 km, sen skulle vi upp för en backe och då tvärdör moppen i backen, och nu vill den inte starta.

    Finns gnista osv, och om man försöker att springa igång den så smäller det som fan ut avgasröret, och det rasslar något så gud in i helvete från något...
    Skulle nån kunna hjälpa mig med vad jag ska göra!!?
    hehehhe

  2. #2
    Testa att plocka av cyllen och kolla hur kolvringarna/kolven och cyllen ser ut, tryck i en trasa/papper när du har dragit av cyllen en bit så inga rester från kolvringarna trillar ner i vevhuset ifall dom skulle vara sönder.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av dannen Visa inlägg
    Testa att plocka av cyllen och kolla hur kolvringarna/kolven och cyllen ser ut, tryck i en trasa/papper när du har dragit av cyllen en bit så inga rester från kolvringarna trillar ner i vevhuset ifall dom skulle vara sönder.
    Inget fel på cyllen/kolv/kolvringarna
    hehehhe

  4. #4

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Tändhatten om det som smäller ut avgasröret, så har jag på min aerox just nu, då är det min tändhatt som dampar.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    Tändhatten om det som smäller ut avgasröret, så har jag på min aerox just nu, då är det min tändhatt som dampar.
    Men de kan ju inte bara bero på tändhatten?
    hehehhe

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in