Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936

    Moppe Traditionen

    Tjena

    Som dom flesta vet har moppe traditionen i Sverige minskat lite varje år. Förut var det ju en trend att ha moppe, men nu börjar intresset minska hos folk Så jag tycker att vi ska berätta för vänner o släktingar om hur kul det är att åka moppe! Moppe traditionen måste stanna kvar i Sverige, och antalet måste öka Nån som håller med?

    Har gjort en fanpage nu för alla moppe älskare där ute, så Gilla gärna den o Dela med är den med era Facebook vänner http://www.facebook.com/media/set/?s...30352290379767


    Btw, har ni några andra förslag på hur vi kan öka moppe intresset bland folk?

    Ha så kul med moppe åkandet!
    Senast redigerat av Rifat den 2011-06-30 klockan 09:59.

  2. #2
    +1.

  3. #3
    Va i helvete, haha! Varför vill du att fler ska KÖRA moppe? Kan fatta om du ville fler skulle starta projekt och liknande, men att få fler och köra fattar jag inte riktigt vad du får ut av.



  4. #4
    Den har minskat pga den nya regeln som kom i okt 2010 som gjorde att det blev mer än dubbelt så dyrt att ta körkort och 10ggr svårare.

  5. #5
    ju färre som åker desto mindre olyckor och billigare försäkring. dom som inte åker, synd för dom.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Sozz Visa inlägg
    Den har minskat pga den nya regeln som kom i okt 2010 som gjorde att det blev mer än dubbelt så dyrt att ta körkort och 10ggr svårare.
    Kurvan var på väg neråt innan de med... men visst har de rasat pga dom nya reglerna

  7. #7

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Va i helvete, haha! Varför vill du att fler ska KÖRA moppe? Kan fatta om du ville fler skulle starta projekt och liknande, men att få fler och köra fattar jag inte riktigt vad du får ut av.


    Men det är kul och se när andra kör på vägarna också Man kan skaffa nya vänner och så

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Va i helvete, haha! Varför vill du att fler ska KÖRA moppe? Kan fatta om du ville fler skulle starta projekt och liknande, men att få fler och köra fattar jag inte riktigt vad du får ut av.
    Roligt när man är flera som kör, bara alla inte fuckokör!
    Nu andas du manuellt!

    Don't drive faster than your guardian angle can fly!

  9. #9

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Citat Ursprungligen postat av Pizza_bagaren95 Visa inlägg
    Roligt när man är flera som kör, bara alla inte fuckokör!


    +1 Men det är okej om några fuckokör

  10. #10
    Tror inte du kommer rekrytera så många genom en facebook sida?

  11. #11

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    +1 Men det är okej om några fuckokör
    På vilket sätt är det okej om någon fuckokör ? Folk som beter sig som idioter i trafiken borde inte ens få ha körkortet
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  12. #12

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    På vilket sätt är det okej om någon fuckokör ? Folk som beter sig som idioter i trafiken borde inte ens få ha körkortet
    Men det är omöjligt att stoppa allihopa från att fuckoköra. Nån kommer ändå att göra det.

  13. #13

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    Men det är omöjligt att stoppa allihopa från att fuckoköra. Nån kommer ändå att göra det.
    Det är väl knappast fortfarande okej ...
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  14. #14

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    På vilket sätt är det okej om någon fuckokör ? Folk som beter sig som idioter i trafiken borde inte ens få ha körkortet
    Håller med! Inte fan är det okej med folk som kör som idioter i trafiken?! Man måste ju köra med vett och förstånd!

  16. #16

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Håller med! Inte fan är det okej med folk som kör som idioter i trafiken?! Man måste ju köra med vett och förstånd!
    Ja, men det är alltid någon som kommer att fuckoköra och det går inte att hindra vissa från att göra det.

  17. #17

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    Ja, men det är alltid någon som kommer att fuckoköra och det går inte att hindra vissa från att göra det.
    Joo, men jag håller ändå med Sebbe, bara för att några gör det blir det ju inte okej!

  19. #19
    Desto färre desto bättre.
    w

  20. #20

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Okej. Men det håller jag med om ändå, gillar inte heller när folk fuckokör. Men det finns ändå vissa som fuckör, fast personligen tycker jag inte att det är okej. Men jag tycker att det borde finnas fler mopedister i Sverige! Skulle vara mkt roligare då när man kör o sånt Sen kan man ju få nya vänner

  21. #21
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Desto färre desto bättre.
    Färre reservdelar, mindre aktivitet på forumet o.s.v?

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Färre reservdelar, mindre aktivitet på forumet o.s.v?
    färre femtonåringar i trafiken

  23. #23

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    färre femtonåringar i trafiken
    Moppe är för 15 åringar, och dom flesta 15 åringarna är bättre på att köra än gamlingarna där ute i trafiken

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    Moppe är för 15 åringar, och dom flesta 15 åringarna är bättre på att köra än gamlingarna där ute i trafiken
    beror på hur gammal "gamlingen" är, 85 och senildement, ja förmodligen livsfarlig men de flesta pensionärer kör försiktigt och säkert. ljusår bättre än testosteronstinna femtonåringar utan (fram tills nu då) utbildning öht.

  25. #25
    Engdaaahls avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    533
    Kan bara hålla med! Hoppas vi bli fler ute på meeten å vägarna!
    När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.

  26. #26

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Citat Ursprungligen postat av Engdaaahl Visa inlägg
    Kan bara hålla med! Hoppas vi bli fler ute på meeten å vägarna!

    Hoppas jag med!

  27. #27
    Engdaaahls avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    533
    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    Hoppas jag med!
    Vet du? Jag tycker du skickar mig ett PM så tar vi ett snack om en msn adress så har du en ny vän!
    När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.

  28. #28
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Sozz Visa inlägg
    Den har minskat pga den nya regeln som kom i okt 2010 som gjorde att det blev mer än dubbelt så dyrt att ta körkort och 10ggr svårare.
    de va okt 2009 lagen ändrades
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  29. #29
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Sozz Visa inlägg
    Den har minskat pga den nya regeln som kom i okt 2010 som gjorde att det blev mer än dubbelt så dyrt att ta körkort och 10ggr svårare.
    2009*
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  30. #30
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    beror på hur gammal "gamlingen" är, 85 och senildement, ja förmodligen livsfarlig men de flesta pensionärer kör försiktigt och säkert. ljusår bättre än testosteronstinna femtonåringar utan (fram tills nu då) utbildning öht.
    Kan bara hålla med, bra förklarat.
    Vet själv hur jag var i den ålder, tre år sen nu och det har hänt mycket sen dess. Ibland körde jag som en jävla idiot, var ouppmärksam och det ser jag nu såhär tre år i efterhand att jag har utvecklats massor sen dom dagarna.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in