Sidan 1 av 3 123 Sista

Hybridvisning

Hur lockar vi hit nya medlemmar?

Hej!

tycker de börjar blir ricktigt seg och dött här på forumet (som de vart typ alltid).

så kom med förslag här i tråden hur vi ska kunna locka fram mer folk. Om alla hjälper till att göra lite reklam så kommer vi snart ha ett stort och roligt moppenet med många fina projekt osv...

Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Citat Ursprungligen postat av Janzen Visa inlägg
    Hej!

tycker de börjar blir ricktigt seg och dött här på forumet (som de vart typ alltid).

så kom med förslag här i tråden hur vi ska kunna locka fram mer folk. Om alla hjälper till att göra lite reklam så kommer vi snart ha ett stort och roligt moppenet med många fina projekt osv...
    Försöker locka lite på facebook
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

Det verkar gå i perioder hur aktivt forumet är, Nu på sommaren brukar det ju vara många som köper mopeder och registrerar sig här. Känns dock lite dött just nu men det blir nog bättre snart.

Reg.datum
    Apr 2008
    Krascha alla andra moppeforum med ddos.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

Reg.datum
    Nov 2010
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    +1

sen en snyggare design på forumet!

Det är insidan som räknas

Reg.datum
    May 2010
    Att det är extra dött nu vid sommar tid. Är ju att det är ofta rätt fint väder och sitter inne här hela tiden på sommaren.
    Blir ju mer på vintern

Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Krascha alla andra moppeforum med ddos.
    MNF angenter som smyger runt och tar över allt annat? hade inte suttit fel!

Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Att det är extra dött nu vid sommar tid. Är ju att det är ofta rätt fint väder och sitter inne här hela tiden på sommaren.
    Blir ju mer på vintern
    jo de är ju rätt själkart. Men vi behöver fortfarande ha hit mer folk (enligt mig)

Reg.datum
    Apr 2008
    Citat Ursprungligen postat av Janzen Visa inlägg
    MNF angenter som smyger runt och tar över allt annat? hade inte suttit fel!

jo de är ju rätt själkart. Men vi behöver fortfarande ha hit mer folk (enligt mig)
    Tar över allt? Snarare sänker allt.

Sen så är allt bra som det är, folk hittar hit med tiden. Fuckon kan man leva utan då de oftast hittar twostroke först.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Tar över allt? Snarare sänker allt.

Sen så är allt bra som det är, folk hittar hit med tiden. Fuckon kan man leva utan då de oftast hittar twostroke först.
    Sant, sant men varför inte snabba på prossesen om man väl kan?

Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    köp Moppenet stickers och kläder så blir både man själv och moppen reklampelare!
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

When the sun goes down, the streets goes up..

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Citat Ursprungligen postat av Crippa Visa inlägg
    köp Moppenet stickers och kläder så blir både man själv och moppen reklampelare!
    Skulle köpt stickers om dem tog tag i det och fixa.

Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    Skulle köpt stickers om dem tog tag i det och fixa.
    Finns men som derbi_killen säger så är det .com men folk lär ju hitta hit om de söker iaf.. eller kapa bort så du bara har MoppeNet som dekal..
    http://www.dekaltrim.nu/ och sök på moppenet

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Finns men som derbi_killen säger så är det .com men folk lär ju hitta hit om de söker iaf.. eller kapa bort så du bara har MoppeNet som dekal..
    http://www.dekaltrim.nu/ och sök på moppenet
    men där får man ju inte med hela loggan om med moppen om man klipper bort .com + så står de att stickerserna är för bakrutor
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    men där får man ju inte med hela loggan om med moppen om man klipper bort .com + så står de att stickerserna är för bakrutor
    kanske är framtagen för rutor, men jag har de på mina kåpor, håller kanon för avfettning och högtrycken iaf..

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    +1

sen en snyggare design på forumet!
    Med ny design så är de ju inte moppenet längre då kan man lika bra regga sig på tsr eller garagego.

men de finns ju bara stickers och kläder med moppenet.com loggan. Hade de funnits med moppenet.nu så hade jag köpt
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

MoppeNet popups när man surfar porr hade nog funkat!
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    MoppeNet popups när man surfar porr hade nog funkat!
    Hahaha!

EDIT: Ett bra sätt, är att bara tala om MNF med vänner osv. Fått hit ett par personer jag, bara genom att berätta om nån moppe jag sett på forumet etc. Till sist hade ett par reggat sig. Hur aktiva de är vet jag inte.. men lite är de väl nog!
    Senast redigerat av davzz den 2011-06-29 klockan 04:29.
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Citat Ursprungligen postat av davzz Visa inlägg
    Hahaha!

EDIT: Ett bra sätt, är att bara tala om MNF med vänner osv. Fått hit ett par personer jag, bara genom att berätta om nån moppe jag sett på forumet etc. Till sist hade ett par reggat sig. Hur aktiva de är vet jag inte.. men lite är de väl nog!
    +1 jag har fått tre-fyra vänner att regga sej, men jag kan försöka få fler. för flera av mina vänner håller på att trimma och sånt så tycker dom också ska lägga upp ett projekt eller två
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

Om man kunde fixa ca. 100 moppenet.nu stickers så skulle jag lugnt sätta upp på attraktiva ställen. Vid tunnelbanespärrarna, buss stationen och på ställen i stan som Hötorget, medis, odenplan osv. Skulle säkert få någon som har en moppe pojke i sig någonstans att registrera sig

davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av Victor Visa inlägg
    Om man kunde fixa ca. 100 moppenet.nu stickers så skulle jag lugnt sätta upp på attraktiva ställen. Vid tunnelbanespärrarna, buss stationen och på ställen i stan som Hötorget, medis, odenplan osv. Skulle säkert få någon som har en moppe pojke i sig någonstans att registrera sig
    Åtminstone ta en titt på sidan, om han skulle se stickers på flera ställen
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

Citat Ursprungligen postat av Victor Visa inlägg
    mycke fin idé!!!

jag tycker alla på forumet är intreserade av klibbor, så varför tar inte nån mod eller nån annan tag i de och fixar lite stickers? man tjänar ju till och med en liten slant på de

Reg.datum
    May 2011
    Håller med, borde finnas MoppeNet klistermärken, då kan man sätta på sånna på busshållplatsen och sånt

gör en sida på facebook

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av dt50r Visa inlägg
    gör en sida på facebook
    Finns redan http://www.facebook.com/group.php?gi...2470256&ref=ts
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

Reg.datum
    May 2011
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg

Det där är en Grupp Skulle vart bättre med en Sida -Fanpage då sprids sidan mkt bättre

Reg.datum
    May 2011
    Citat Ursprungligen postat av timmy Visa inlägg
    steg1 är ju att köpa moppenet.com och .se domänen o peka hit!

+1

Och om man söker på "Moped Forum" på Google till exempel så borde "Moppenet.Nu" komma högst upp. Jag skrev "Moped Forum" på Google och Moppenet.Nu kom typ på sidan 3 eller nåt, och MoppeForum.Net var högst upp. Och sen så borde det ju finnas klistermärken till Moppenet.Nu.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in