Sidan 101 av 106 Första ... 519199100101102103 ... Sista
  1. #3001
    Är det kring ventilen det inte vill lägga sig rätt? Rätt vanligt att slangen lägger sig imellan där.

  2. #3002
    Nej det är på olika ställen varje gång . Om man tömmer o trycker i luft igen kommer det på ett annat ställe

  3. #3003

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Speedway Visa inlägg
    Nej det är på olika ställen varje gång . Om man tömmer o trycker i luft igen kommer det på ett annat ställe
    Ta gärna lite diskmedel runt hela fälgkanten med, det brukar underlätta



    Ingen som är intresserad av all min skit? 4 ciaos, 1 baghee, sjujävla massa delar.
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  4. #3004
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    Ta gärna lite diskmedel runt hela fälgkanten med, det brukar underlätta



    Ingen som är intresserad av all min skit? 4 ciaos, 1 baghee, sjujävla massa delar.
    Säljer du lite ciao delar?

  5. #3005
    någon som kan hjälpa mig? det är så att min piaggo ciao har lagt av två gånger på samma sätt och det är att den börjar klånka som fan som att kolven slår i nått men när jag kollar i cylindern och kolven så är det inte en skråma och så går kryss kilen sönder helat iden men det är inte fel tror jag?

    Tack på för hand=)

  6. #3006
    Vet någon hur man ställer in variatorvikterna? Har för mig att moppen precis ska orka varva ut, då är det rätt vikter. Stämmer det?

  7. #3007
    Citat Ursprungligen postat av snyggheten Visa inlägg
    någon som kan hjälpa mig? det är så att min piaggo ciao har lagt av två gånger på samma sätt och det är att den börjar klånka som fan som att kolven slår i nått men när jag kollar i cylindern och kolven så är det inte en skråma och så går kryss kilen sönder helat iden men det är inte fel tror jag?

    Tack på för hand=)
    Ta lite slippasta och kleta på vevaxeln där svänghjulet ska sitta sen lite i hålet på svänghjulet där vevaxeln ska vara. Sen sätter du dit svänghjulet utan krysskil och utan att skruva dit det med kopplingen. Du ska kunna snurra svänghjulet på vevaxeln utan att vevaxeln snurrar. Då när du du snurrar på svänghjulet så kommer svänghjulet och vevaxeln få identiska koningar då slippastan slipar insidan av svänghjulet och utsidan av vevaxeln så dem två ytorna matchar varandra. Då borde ditt krysskilsproblem vara löst!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  8. #3008
    Tjaa
    Funderar på att köpa ett bättre rör .
    Jag har eurocilindro 43mm
    13/13 mm fögge
    80 remskiva
    Malossi luftfilter
    Polini topplock
    Dragen plugg o filat insug
    Malossi kopplingsfjädrar (dom gula)
    Har funderat på
    Polini top one
    Polini sp
    Malossi too bad
    Men det ska helst ligga i 700-1000 kronors klassen .
    Vill ha ganska bra topp men den får inte sega för mycket i axet.

  9. #3009
    Skruvat isär mitt baknav för mycket utan att komma ihåg/Ta kort på hur det satt :/
    Drev och allting är löst..
    Någon som har en sprängskiss eller bilder hur det ska sitta?

  10. #3010

  11. #3011
    Oj sorry såg fel där monterar dom bara av den :/

  12. #3012
    Citat Ursprungligen postat av Speedway Visa inlägg
    Oj sorry såg fel där monterar dom bara av den :/
    Fick ihop skiten

  13. #3013
    Ska det sitta någon distans mellan tändspolen och ramen? hur ser de distanserna ut isåfall?

  14. #3014
    Citat Ursprungligen postat av GoranBregovic Visa inlägg
    Ska det sitta någon distans mellan tändspolen och ramen? hur ser de distanserna ut isåfall?
    Nej!
    Moppemorfar

  15. #3015
    Nu är det så att jag inte orkar läsa igenom 101 sidor ikväll. Men om frågan tidigare ställts, sig till mig på ungefär vilken sida den finns!

    Aja, ska ha en liten och smidig moppe till husbussen, dvs ciao! Men orkar fan inte åka runt i 30 blås, vill iaf ha upp möget i en 50/60/70! Vad skulle det kosta tror ni? Blir väll typ större fugge, 70 (63)cc och nått schysst rör. Och vart kan man i sådana fall köpa det? Har absolut INGEN erfarenhet av ciao, därför frågar jag

  16. #3016
    Hur tjockt styre får man på på ebr gaffeln och vad är mest prisvärt ? Ett malossi too bad rör med nypolerad ljuddämpare för 400 eller ett polini sp för 400 ?

  17. #3017
    Citat Ursprungligen postat av Aprilia<3 Visa inlägg
    Nu är det så att jag inte orkar läsa igenom 101 sidor ikväll. Men om frågan tidigare ställts, sig till mig på ungefär vilken sida den finns!

    Aja, ska ha en liten och smidig moppe till husbussen, dvs ciao! Men orkar fan inte åka runt i 30 blås, vill iaf ha upp möget i en 50/60/70! Vad skulle det kosta tror ni? Blir väll typ större fugge, 70 (63)cc och nått schysst rör. Och vart kan man i sådana fall köpa det? Har absolut INGEN erfarenhet av ciao, därför frågar jag
    Går väl att fåtag på någon 70cc på twostroke.se Eller cykelkraft.se. det du kan göra är att sätta på en 13mm förgasare, polini eller malossi luftburk på orignal 50cc sen på med en 80mm remskiva i bak och sätta på Polini eller Malossi kopplingsfjädrar. Det blir den mycket piggare av!

    Edit: Glöm inte dra pluggen i insuget!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  18. #3018
    Och fila insuget !

  19. #3019

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Någon som har en koppling för variomatik till salu? Alltså den som fästs på baknavet. Navet i sig har jag redan behöver endast kopplingen!

    /Viktor

  20. #3020
    Går det att ha 250 x 17 tum däck på Ciao?

  21. #3021
    Nej det går på högst 2.75 på 17 tumarna

  22. #3022
    Citat Ursprungligen postat av Speedway Visa inlägg
    Nej det går på högst 2.75 på 17 tumarna
    Öhm... 250 = 2.50... Det är mindre än 2.75, så jag tar det som ett ja

  23. #3023
    Oj skrev fel mena 2.25 !

  24. #3024
    Citat Ursprungligen postat av Speedway Visa inlägg
    Oj skrev fel mena 2.25 !
    Ah, nån som vet vilken butik som har bäst utbud på 17 tums 2.00 däck?

  25. #3025
    Dubbelpostar och frågar ifall det är nån som har info på vad det kostar att trafikförsäkra en Ciao? Är 23 och bor i en stad dit bilen nyligen har kommit (antar jag eftersom ingen kan köra)

  26. #3026

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Mattman Visa inlägg
    Dubbelpostar och frågar ifall det är nån som har info på vad det kostar att trafikförsäkra en Ciao? Är 23 och bor i en stad dit bilen nyligen har kommit (antar jag eftersom ingen kan köra)
    Tjena, kommer inte ihåg helt men det var 500 eller 800kr per år

  27. #3027
    Hur funkar det att köra med badsnake på en 70cc cylinder ?

  28. #3028
    Det fungerar, men badsnake är ju inte direkt det bästa röret... Vilken 70cc är det?

    För övrigt, 70cc slängs runt som fan, kör verkligen alla med 46mm cylindrar?

    41 mm är ju bara 54cc och 43 mm cylindrarna är 62 cc... 46 mm är 71 cc, men då måste man väll svarva blocket?
    Senast redigerat av Mattman den 2013-05-23 klockan 20:04.

  29. #3029
    En eurocilindro 43mm haha men den kallas ju 70cc

  30. #3030
    Citat Ursprungligen postat av Speedway Visa inlägg
    Hur funkar det att köra med badsnake på en 70cc cylinder ?
    Jag kör med det och de funkar riktigt fint, bra acc trots ganska högvarvigt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in