Sidan 21 av 106 Första ... 1119202122233171 ... Sista
  1. #601
    Citat Ursprungligen postat av jabo Visa inlägg
    vad har Shöwtek för cylle??
    Italkit 41mm tror jag

  2. #602
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    en skit cylle
    Typ
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    13 mm , top one urplggad mm
    Borde gå bättre än min då
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Italkit 41mm tror jag
    Aa, ''65''cc

    Men ska leka lite med cyllen ett tag iaf, se hur den kan prestera
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  3. #603

  4. #604
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av jabo Visa inlägg
    okej juste har en fråga också, är det nån skillnad mellan kullagren i vevhuset?
    Fattar inte frågan
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  5. #605
    Citat Ursprungligen postat av jabo Visa inlägg
    okej juste har en fråga också, är det nån skillnad mellan kullagren i vevhuset?
    Nej det är det inte

  6. #606

  7. #607
    Citat Ursprungligen postat av jabo Visa inlägg
    när jag köpt mitt nya polini block hade jag även köpt ett nytt kullager till veven(bara ett)... jag satte i kullagret som suttit i stora orginal block halvan i lilla polini block halvan och det nya kullagret i stora polini block halvan. undrar lixom om det var dåligt då kanske kullagret som satt i stora orginal block halvan kanske skulle täta bättre elr nåt? undar om det spelar nån roll lixom?
    Så bra beskrivet, underbart!
    Alltid oavsett

  8. #608

  9. #609
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av jabo Visa inlägg
    lite svårt att beskriva, men kom med ett bättre förklaring så kan jag redigera om du vill xd
    byt ut det gamla lagret också, lika bra o passa på

    sen så heter det ''ramlager''
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  10. #610

  11. #611
    Tjena!
    Min ciao går allt bättre och bättre men heller på att bli galen på alla förgasarinställingar..
    Först körde jag 66munstycke samt polinifilter (13mm förgasare). Då gick den bra på tomgång sen helt förjävligt tills man efter ett bra tag kommit upp i varv då gick den finfint.
    Utan luftfilter gick den mycket bättre så jag tog och cuttade upp orginalfiltret så det nästan är open air.. samt tog skumgummibiten ifrån polinifiltret och satte in för att det inte skall komma in skit..
    Efter denna modifikation går den helt okej (fortfarande bättre utan luftburk dock). Problemet är att den inte går på tomgång över huvudtaget.. Har skruvat in tomgångsskruven till MAX, men måste fortfarande gasa hela tiden så att den inte skall dö...
    Om jag byter till mindre munstycke lär den ju inte heller gå på tomgång efter som den bara gick på tomgång när den hade fetare blandning och med mindre munstycke så blir ju blandningen tunnare..
    Om jag tar större munstycke går den ju bättre på tomgång men sämre vid gaspådrag..
    Heller på att bli galen haha, någon som vet vad jag ska ta mig till haha?
    Hälsningar Benjamin!

  12. #612

  13. #613
    Citat Ursprungligen postat av benjaminlarsson Visa inlägg
    Tjena!
    Min ciao går allt bättre och bättre men heller på att bli galen på alla förgasarinställingar..
    Först körde jag 66munstycke samt polinifilter (13mm förgasare). Då gick den bra på tomgång sen helt förjävligt tills man efter ett bra tag kommit upp i varv då gick den finfint.
    Utan luftfilter gick den mycket bättre så jag tog och cuttade upp orginalfiltret så det nästan är open air.. samt tog skumgummibiten ifrån polinifiltret och satte in för att det inte skall komma in skit..
    Efter denna modifikation går den helt okej (fortfarande bättre utan luftburk dock). Problemet är att den inte går på tomgång över huvudtaget.. Har skruvat in tomgångsskruven till MAX, men måste fortfarande gasa hela tiden så att den inte skall dö...
    Om jag byter till mindre munstycke lär den ju inte heller gå på tomgång efter som den bara gick på tomgång när den hade fetare blandning och med mindre munstycke så blir ju blandningen tunnare..
    Om jag tar större munstycke går den ju bättre på tomgång men sämre vid gaspådrag..
    Heller på att bli galen haha, någon som vet vad jag ska ta mig till haha?
    Hälsningar Benjamin!
    Skruvar du verkligen åt rätt håll gällande tomgångsskruven? Den ska skruvas inåt för att höja tomgången

  14. #614
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Skruvar du verkligen åt rätt håll gällande tomgångsskruven? Den ska skruvas inåt för att höja tomgången
    Haha tror du jag är helt jävla dum i huvet xD ?
    Nää vill knappt berätta vad felet var! det berodde iaf på att kopplingen tog i för mycket. Bytte till starkare kopplingsfjädrar och moppen går som alldrig för. Innan hakade kopplingsbackarna i direkt och därför så fick motorn inte tid och varva upp innan den börja rulla så den gick skit tills den kom upp i varv. Det var nog fan det mest otippade felet någonsin haha. Nu går den som fan iaf!

  15. #615
    någon som provat http://www.cykelkraft.se/productimag...x/VMA764RJ.jpg eller liknande opan air filter till ciao?
    funderar på att investera i ett eftersom min motor vill ha mycke luft

  16. #616
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av benjaminlarsson Visa inlägg
    någon som provat http://www.cykelkraft.se/productimag...x/VMA764RJ.jpg eller liknande opan air filter till ciao?
    funderar på att investera i ett eftersom min motor vill ha mycke luft
    Köp ett litet uni filter annars? finns på 24mx.se

    och ja, tror jag sett nån använda liknande filter
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  17. #617
    ja det lilla unifiltret vore ju nice pallar dock inte beställa och betala frakt o grejjer när man ändast ska ha ett filter..

  18. #618
    Nån som vill köpa en ciao som e rå ball men den fungerar inte på tongång tror den får tjuv luft
    den e svart med vita kopor
    bud

  19. #619
    Citat Ursprungligen postat av svartahenkan Visa inlägg
    Nån som vill köpa en ciao som e rå ball men den fungerar inte på tongång tror den får tjuv luft
    den e svart med vita kopor
    bud
    Upp med bild?

  20. #620
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av svartahenkan Visa inlägg
    Nån som vill köpa en ciao som e rå ball men den fungerar inte på tongång tror den får tjuv luft
    den e svart med vita kopor
    bud
    Bild och setup är bra
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  21. #621
    hur lägger man upp bild

  22. #622
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av svartahenkan Visa inlägg
    hur lägger man upp bild
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...ger-upp-bilder
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  23. #623
    Vem vill ut på ett race?

    Råkade nämligen köpa ett stycke simonini 100cc på blocket hehe. Blir tyvärr lite skruv innan provkörning.

  24. #624

  25. #625
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Vem vill ut på ett race?

    Råkade nämligen köpa ett stycke simonini 100cc på blocket hehe. Blir tyvärr lite skruv innan provkörning.
    Vad för skruvning? Såg att du hade ringt, kan tyvär inte komma förbi idag är sjuk

    Men vi kan ta ett race sen vet att jag kommer att torska hårt men endå bara för skojjs skull
    Senast redigerat av Holmqvist den 2010-09-14 klockan 18:20.
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  26. #626

  27. #627
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Vem vill ut på ett race?

    Råkade nämligen köpa ett stycke simonini 100cc på blocket hehe. Blir tyvärr lite skruv innan provkörning.
    Då tar vi o snackar affärer på msn? har 2-3 köpare på cpin 'satt
    Citat Ursprungligen postat av jabo Visa inlägg
    äre du som har lilla simonini block halvan med 19 förgasare typ?
    Jaa, och den går fiiient
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  28. #628

  29. #629
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av jabo Visa inlägg
    men isf om holmqvist sätter på en lite vassare cylinder så borde den väll ändå kunna mäta sig med simonini motorn
    då han har variator, 19 fögge och simonini rör o allt?
    Yes det är jag som har sidoinsug.
    Polini variator med 4.5 grams vikter, och i kopplingen i bak sitter polinis vita tryckfjäder.
    Malossis gula fjädrar, dock lika slut som ett par original
    Dr evo
    19.5 Dellorto.
    Simonini blockhalva.
    Simonini sidoinsug.
    Simonini rör.
    Brytarlöst.

    och mer saker jag inte kommer ihåg nu..

    BTW! , kommer någon värre cylinder tills nästa sommar..förmodligen en athena eller pinasco
    Senast redigerat av Holmqvist den 2010-09-14 klockan 19:28.
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  30. #630
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Vad för skruvning? Såg att du hade ringt, kan tyvär inte komma förbi idag är sjuk

    Men vi kan ta ett race sen vet att jag kommer att torska hårt men endå bara för skojjs skull
    Ja alltså... Den går att köra som den är men han har svetsat fast en remskiva fram på veven för att kopplingen varvar sönder hela tiden Han sa att det satt en org vev innuti vilket jag hoppas att det nu gör. Då kan jag ju lätt byta ut den bara Vill ändå ha variator på monstret. Vi kan ta ett race med den andra mopeden istället. Min första lediga dag på 3 v är på lördag. Då blir det skruva och köra

    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Då tar vi o snackar affärer på msn? har 2-3 köpare på cpin 'satt
    Härligt. Skynda dig innan jag behåller grejerna för eget bruk!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in