-
2010-10-27, 20:25 #841
-
2010-10-27, 20:29 #842
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- 37°14′27″N
- Inlägg
- 3 616
Borde det inte gå att limma fast själva skumgummit i luftburkarna i kanterna och sen ta bort "vägg"-delen av luftburken ? Den som sitter riktad mot bakhjulet.
-
2010-10-27, 20:33 #843
har ett filter liggandes som är gjort så
nu kör jag på så här kortfattat: har kapat bort i princip allting på luftburken, enda som är kvar är de runda där man fäster den vid förgasaren, som har 3 hål med ett nät emot sig. sen är det borrat så det är 6 hål istället för 3. Låtar riktigt gött
dock så strypt nog filtret en del, skulle nog va bättre me tunnt skumgummi lager eller nåt
-
2010-10-27, 21:02 #844
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- 37°14′27″N
- Inlägg
- 3 616
-
2010-10-27, 21:23 #845
-
2010-10-27, 21:45 #846
-
2010-10-28, 18:17 #847
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 340
Vad har du fått de coola iden ifrån?
Du behöver inte be om ursäkt för att få hjälp
Ligger den inte emot ramen/röret så är det ok. Du får du felsöka vidare. Kolla tändhatt, tändstift och andra kablar som kan jorda mot ramen. Som sagt, det kan vara kondensatorn som strular
-
2010-10-28, 18:37 #848
-
2010-10-28, 18:44 #849
-
2010-10-28, 19:22 #850
Ah, hur felsöker jag tändstiftet o tändhatten o allt det?
och kan man se om kondensatorn e pajj.
Somsagt den går o starta men sen efter att man kört typ 50 meter så blir de ingen gas när ja gasar utan den dör. Sen blir det inte lika lätt o starta igen.
Men varför skulle de va fel på kondensatorn, den samlar väl bara energi ?TJA
-
2010-10-28, 19:24 #851
-
2010-10-28, 20:06 #852
HJÄLP! nån som vet nån bra sida med malossi luftburkar (eller något annat bra filter?) inte från mop-shop!!!
måste ha en snabbt!
-
2010-10-28, 20:09 #853
-
2010-10-28, 20:11 #854
-
2010-10-28, 20:33 #855
-
2010-10-28, 20:49 #856
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- 37°14′27″N
- Inlägg
- 3 616
-
2010-10-28, 21:37 #857
-
2010-10-29, 13:58 #858
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 340
Följ bensinslangen från tanken. Där den slutar är förgasaren. Börja med att ta loss den svarta luftburken. Skruva bort trottellocket med en platt skruvmejsel. Förgasaren är färst med en bult. Andvänd en 8mm nyckel och skruva loss. Vänd på förgasaren och skruva upp två skruvar och lyft på locket. Innanför skruvar du loss en guldfärgad plupp. Det är munstycket. blås ur och gör rent. Evt så passar du på att göra rent bensinfiltret och flottören på en gång.
Sen skruvar du tillbaka allt som det satt och ber en bön att det fungerar
-
2010-10-29, 18:43 #859
Video!
Här e en videon på min ciao när den dör!
Är det förgasaren som behöver rengöras?
http://vimeo.com/16318505
1:a starten kör ja utan choke och på 2:a med chokeTJA
-
2010-10-29, 18:50 #860
-
2010-10-29, 19:01 #861
-
2010-10-29, 19:10 #862
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- 37°14′27″N
- Inlägg
- 3 616
-
2010-10-29, 21:05 #863
-
2010-10-30, 11:18 #864
-
2010-10-30, 19:42 #865
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- 37°14′27″N
- Inlägg
- 3 616
Vad är borde jag köra med ?
1. Skabbig 70cc polini cylinder med nån halvdöd kolv
2. 50cc original cylinder med ny kolv
till original rörSenast redigerat av Macahan den 2010-10-31 klockan 09:08.
-
2010-10-31, 17:19 #866
Startade ciaoen idag efter att inte startat den på ca 5 veckor. Startar lika lätt som alltid, men den har fått en förbaskat hög tomgång. Med choken i så har den bra tomgång. Jag testade att spruta lite startgas på några ställen med blir ingen skillnad. Gaswiren ligger inte i kläm. Jag har inte testkört ännu. Någon som vet hur jag ska få ner tomgången??
-
2010-10-31, 23:12 #867
-
2010-11-01, 12:08 #868
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Onsala
- Inlägg
- 870
-
2010-11-01, 16:55 #869
-
2010-11-01, 17:08 #870