Sidan 29 av 106 Första ... 1927282930313979 ... Sista
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    malossi, kan dock langa bild antagligen imorn på hur jag modifierat org luftburken, borde nog dra in mer luft än malossi
    ja gör det

Reg.datum
    May 2010
    Borde det inte gå att limma fast själva skumgummit i luftburkarna i kanterna och sen ta bort "vägg"-delen av luftburken ? Den som sitter riktad mot bakhjulet.

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    har ett filter liggandes som är gjort så nu kör jag på så här kortfattat: har kapat bort i princip allting på luftburken, enda som är kvar är de runda där man fäster den vid förgasaren, som har 3 hål med ett nät emot sig. sen är det borrat så det är 6 hål istället för 3. Låtar riktigt gött dock så strypt nog filtret en del, skulle nog va bättre me tunnt skumgummi lager eller nåt
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Reg.datum
    May 2010
    har ett filter liggandes som är gjort så nu kör jag på så här kortfattat: har kapat bort i princip allting på luftburken, enda som är kvar är de runda där man fäster den vid förgasaren, som har 3 hål med ett nät emot sig. sen är det borrat så det är 6 hål istället för 3. Låtar riktigt gött dock så strypt nog filtret en del, skulle nog va bättre me tunnt skumgummi lager eller nåt
    Så du har kapat bort allt på den utom den runda ringen på "fästet" och där har du galler ?

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Så du har kapat bort allt på den utom den runda ringen på "fästet" och där har du galler ?
    helt rätt, sen borrat 3 extra hål mellan dom 3 som sitter där från början

låter riktigt gott iaf
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Om den ligger emot där så blir det kortslutning. Byt tändkabel och dra om den så att det inte går hål på den igen.
    Flyttade den så att den inte låg i och det var fortfarande samma sak, fast det är ett hål.
    är det ändå det som är felet då lr?:p
    förlåt för min okunnighet ^^
    TJA

helt rätt, sen borrat 3 extra hål mellan dom 3 som sitter där från början

låter riktigt gott iaf
    Vad har du fått de coola iden ifrån?
    Citat Ursprungligen postat av LASSECIAO Visa inlägg
    Flyttade den så att den inte låg i och det var fortfarande samma sak, fast det är ett hål.
    är det ändå det som är felet då lr?:p
    förlåt för min okunnighet ^^
    Du behöver inte be om ursäkt för att få hjälp

Ligger den inte emot ramen/röret så är det ok. Du får du felsöka vidare. Kolla tändhatt, tändstift och andra kablar som kan jorda mot ramen. Som sagt, det kan vara kondensatorn som strular

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    ingen aning, va iaf en schysst snubbe som man gjort några bra affärer med (a)

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    ingen aning, va iaf en schysst snubbe som man gjort några bra affärer med (a)
    Jag tog en polini burk och delade den på mitten ist xD funkar skit bra
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg

Ligger den inte emot ramen/röret så är det ok. Du får du felsöka vidare. Kolla tändhatt, tändstift och andra kablar som kan jorda mot ramen. Som sagt, det kan vara kondensatorn som strular

Ah, hur felsöker jag tändstiftet o tändhatten o allt det? och kan man se om kondensatorn e pajj.
    Somsagt den går o starta men sen efter att man kört typ 50 meter så blir de ingen gas när ja gasar utan den dör. Sen blir det inte lika lätt o starta igen.
    Men varför skulle de va fel på kondensatorn, den samlar väl bara energi ?
    TJA

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    skit i tanken/föggen? låter lite som de

HJÄLP! nån som vet nån bra sida med malossi luftburkar (eller något annat bra filter?) inte från mop-shop!!!

måste ha en snabbt!

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    HJÄLP! nån som vet nån bra sida med malossi luftburkar (eller något annat bra filter?) inte från mop-shop!!!

måste ha en snabbt!
    på 24mx.se har dom UNI filter till fiddys, sålänge anslutningsmåtten stämmer och filtret inte är för långt så ska de funka

på 24mx.se har dom UNI filter till fiddys, sålänge anslutningsmåtten stämmer och filtret inte är för långt så ska de funka
    men kommer det gå bra med det filtret?

skit i tanken/föggen? låter lite som de
    Hur rensar man förgasarn/tanken? finns de ngn guide?
    TJA

Reg.datum
    May 2010
    Hur rensar man förgasarn/tanken? finns de ngn guide?
    Töm tanken på bensin , ta tryckluft och blås ur ? (vet inte om det funkar) och föggen plockar du i smådelar och lägger i bensinbad.

Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Töm tanken på bensin , ta tryckluft och blås ur ? (vet inte om det funkar) och föggen plockar du i smådelar och lägger i bensinbad.
    hur tar man bort förgasaren?
    TJA

hur tar man bort förgasaren?
    Följ bensinslangen från tanken. Där den slutar är förgasaren. Börja med att ta loss den svarta luftburken. Skruva bort trottellocket med en platt skruvmejsel. Förgasaren är färst med en bult. Andvänd en 8mm nyckel och skruva loss. Vänd på förgasaren och skruva upp två skruvar och lyft på locket. Innanför skruvar du loss en guldfärgad plupp. Det är munstycket. blås ur och gör rent. Evt så passar du på att göra rent bensinfiltret och flottören på en gång.
    Sen skruvar du tillbaka allt som det satt och ber en bön att det fungerar

Video!

Här e en videon på min ciao när den dör!
    Är det förgasaren som behöver rengöras?
    http://vimeo.com/16318505
    1:a starten kör ja utan choke och på 2:a med choke
    TJA

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Förgasar fel, den får ingen soppa ta loss den och lägg i ett bensinbad, sedan blås rent den
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Förgasar fel, den får ingen soppa ta loss den och lägg i ett bensinbad, sedan blås rent den
    Ah okej, ska försöka ta av förgasarn nu under lovet. men är det något specielt ja ska tänka på? ska ja lägga alla delar från förgasaren i ett bensinbad? Hur länge ska ja låta den ligga i bensin badet osvosv
    TJA

Reg.datum
    May 2010
    Ah okej, ska försöka ta av förgasarn nu under lovet. men är det något specielt ja ska tänka på? ska ja lägga alla delar från förgasaren i ett bensinbad? Hur länge ska ja låta den ligga i bensin badet osvosv
    låt den ligga under natten bara , ta av förgasaren tar max 30 sekunder om du har verktygen vid ciaoen , en skruv vid luftburken och en vid insuget som förgasaren sitter fast med. Lägg alla delar i bensinbad , bara du håller reda på dom.

Testa först att göra rent föggen. Dör den när choken åker ut?

Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Testa först att göra rent föggen. Dör den när choken åker ut?
    Nä, de spelar ingen roll om choken e i eller inte
    TJA

Reg.datum
    May 2010
    Vad är borde jag köra med ?

1. Skabbig 70cc polini cylinder med nån halvdöd kolv
    2. 50cc original cylinder med ny kolv

till original rör
    Senast redigerat av Macahan den 2010-10-31 klockan 09:08.

Startade ciaoen idag efter att inte startat den på ca 5 veckor. Startar lika lätt som alltid, men den har fått en förbaskat hög tomgång. Med choken i så har den bra tomgång. Jag testade att spruta lite startgas på några ställen med blir ingen skillnad. Gaswiren ligger inte i kläm. Jag har inte testkört ännu. Någon som vet hur jag ska få ner tomgången??

Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Startade ciaoen idag efter att inte startat den på ca 5 veckor. Startar lika lätt som alltid, men den har fått en förbaskat hög tomgång. Med choken i så har den bra tomgång. Jag testade att spruta lite startgas på några ställen med blir ingen skillnad. Gaswiren ligger inte i kläm. Jag har inte testkört ännu. Någon som vet hur jag ska få ner tomgången??
    Jag är inget moppeproffs, men du kanske behöver ställa in förgasaren rätt?^^
    TJA

Jag är inget moppeproffs, men du kanske behöver ställa in förgasaren rätt?^^
    Hehe nej. Hans ciao har ju gått bra innan.

Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Hehe nej. Hans ciao har ju gått bra innan.
    Precis

När jag gasar fullt o sen släpper gas så går den på bra tomgång, fast sen varvar den upp igen.

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    ludde tänk på att de inte e sommar längre större munstycke nu

Ta o kör en vända o hoppas på de försvinner, annars pilla på tomgångsskruven lite?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in