Sidan 3 av 106 Första 123451353103 ... Sista
  1. #61
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Ja, det beror ju på att den då får mer luft
    Så jag ska altså ha mindre munstycke?

  2. #62
    Citat Ursprungligen postat av Cadillac Visa inlägg
    Så jag ska altså ha mindre munstycke?
    Jupp

  3. #63

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Hur blir det med Ciao meetet? Vem var det som höll i det?
    MattisMan90 eller något sånt tror jag han hette, vet inte hur de blir med det... Men min är inte ens färdig än så jag har ingen brådska

  4. #64
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    ...
    Så det var dig jag mötte i stan idag, fan tyckte jag kännde igen ciaon haha

  5. #65
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Cadillac Visa inlägg
    Så det var dig jag mötte i stan idag, fan tyckte jag kännde igen ciaon haha
    hahaha ofta de va du? fin wheelie iaf (A) du trampade på som fan
    tog dig på topp iaf


    EDIT: http://www.moppenet.nu/showthread.ph...iuse-Stockholm här har ni!! alla i stockholm måste komma

    EDIT 2: http://www.blocket.se/sodermanland/V....htm?ca=11&w=2 passa på om ni vill ha 4 ekrade fälgar!
    Senast redigerat av Shöwtek den 2010-06-05 klockan 22:46.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  6. #66
    Citat Ursprungligen postat av Cadillac Visa inlägg
    Så det var dig jag mötte i stan idag, fan tyckte jag kännde igen ciaon haha
    Tror jag såg dig utanför gröna lund vid maratonet. Du har röd ciao med badsnake va?

    Att den gasar av sig självt beror nog på tjuvluft vid insuget.
    EDIT: Kom på att den inte behöver dra tjuvluft från insuget, såklart. Men min gasade av sig självt när den drog tjuvluft från sinsuget

  7. #67
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    hahaha ofta de va du? fin wheelie iaf (A) du trampade på som fan
    tog dig på topp iaf
    Hahahah, min kedja hoppade ju plus att den är ju original, nästan
    Fan när vi väl kom till frihamnen var det inte en jävel där?
    när drog alla?
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Tror jag såg dig utanför gröna lund vid maratonet. Du har röd ciao med badsnake va?

    Att den gasar av sig självt beror nog på tjuvluft vid insuget.
    EDIT: Kom på att den inte behöver dra tjuvluft från insuget, såklart. Men min gasade av sig självt när den drog tjuvluft från sinsuget
    Mjo ful röd jävla ciao med ormbo på.
    Fixade problemet. drog till cykelkraft tidigt som fan för att hinna köpa delar tills meetet. Fick fart på cykelhelvetet men ingen där när vi kom dit

  8. #68
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Cadillac Visa inlägg
    Hahahah, min kedja hoppade ju plus att den är ju original, nästan
    Fan när vi väl kom till frihamnen var det inte en jävel där?
    när drog alla?
    Mjo ful röd jävla ciao med ormbo på.
    Fixade problemet. drog till cykelkraft tidigt som fan för att hinna köpa delar tills meetet. Fick fart på cykelhelvetet men ingen där när vi kom dit
    Vetefan, alla drog vid runt 2 tror jag. jag och 3 andra drog vid runt 4, men va spärrat över allt fortfarande endå xD
    när fan kom ni dit?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  9. #69
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Vetefan, alla drog vid runt 2 tror jag. jag och 3 andra drog vid runt 4, men va spärrat över allt fortfarande endå xD
    när fan kom ni dit?
    Hmm vi kom direkt ifrån frihamnen när vi möttes vid röljusen

  10. #70
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Cadillac Visa inlägg
    Hmm vi kom direkt ifrån frihamnen när vi möttes vid röljusen
    haha, vi hade suttit på östermalm ett tag och ätit pizza blev tvungen att göra nåt medans man väntade på att spärrarna skulle bort
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  11. #71

  12. #72
    Tjaa har satt på en dr cylinder 70cc på ciaon och den gick som FAAN men nu har den typ börjat bubbla lite när man drar ful gas sen försvinner bubblandet och jag har 47 munstycke i 13mm förgasare någon som vet varför den bubblar i början? det har den aldrig gjort innan

  13. #73
    Citat Ursprungligen postat av svartahenkan Visa inlägg
    Tjaa har satt på en dr cylinder 70cc på ciaon och den gick som FAAN men nu har den typ börjat bubbla lite när man drar ful gas sen försvinner bubblandet och jag har 47 munstycke i 13mm förgasare någon som vet varför den bubblar i början? det har den aldrig gjort innan
    Jag tycker 47 i munstycke verkar VÄLDIGT lite för den setupen. Själv har jag 66 på malossi's 70cc...

  14. #74
    aa jag vet satte på cylindern igår å jag hade köpt massa munstycken testade först 90 å den startade inte sen 80 den startade inte å sen 72 å då startade den men gick kasst å sen 60 å då startade den men gick ass trögt och nästa munstycke var 47 å då fick den en jävla fart men skall jag kanske köra på 50-55?

  15. #75
    MussEs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    88
    Citat Ursprungligen postat av svartahenkan Visa inlägg
    aa jag vet satte på cylindern igår å jag hade köpt massa munstycken testade först 90 å den startade inte sen 80 den startade inte å sen 72 å då startade den men gick kasst å sen 60 å då startade den men gick ass trögt och nästa munstycke var 47 å då fick den en jävla fart men skall jag kanske köra på 50-55?
    gå annars efter tändstiftsfärg

  16. #76
    Citat Ursprungligen postat av svartahenkan Visa inlägg
    aa jag vet satte på cylindern igår å jag hade köpt massa munstycken testade först 90 å den startade inte sen 80 den startade inte å sen 72 å då startade den men gick kasst å sen 60 å då startade den men gick ass trögt och nästa munstycke var 47 å då fick den en jävla fart men skall jag kanske köra på 50-55?
    Aa det blir nog bra

  17. #77

  18. #78

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Hur vet man om man behöver fylla på olja i Superbravos framdämpare? Och hur vet man hur mycket man ska hälla i? Råkat rinna ut en del olja ur mina dämpare och vet inte hur mkt som ska i nu Tror ni Cykelkraft kan göra påfyllningar?

  19. #79
    MussEs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    88
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Hur vet man om man behöver fylla på olja i Superbravos framdämpare? Och hur vet man hur mycket man ska hälla i? Råkat rinna ut en del olja ur mina dämpare och vet inte hur mkt som ska i nu Tror ni Cykelkraft kan göra påfyllningar?
    häll i bara sen får man reglera nivåerna om man vill ha hårdare/mjukare gaffel.
    cykelkraft kan säkert göra det men det är bara en dyr onödig kostnad

  20. #80

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av MussE Visa inlägg
    häll i bara sen får man reglera nivåerna om man vill ha hårdare/mjukare gaffel.
    cykelkraft kan säkert göra det men det är bara en dyr onödig kostnad
    Aha ;D mh men vart fan får man tag i dämparoljan? kan man inte använda vanlig motorolja? (a)

  21. #81
    MussEs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    88
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Aha ;D mh men vart fan får man tag i dämparoljan? kan man inte använda vanlig motorolja? (a)
    okq8 har dom andra mackarna och Mekonomen kan också ha

  22. #82

  23. #83
    Tja, vet att det är fel tråd men någon som behöver ciao delar? pm isåfall

  24. #84
    hejhej, jag vet inte hur man ska fästa pysvajern i toppen på cylindern. jag har kollat efter fästen på toppen men hittar inget. någon som vet? ni får gärna visa bild på hur det ska sitta
    Senast redigerat av vidar den 2010-06-08 klockan 20:34.

  25. #85
    Citat Ursprungligen postat av Boijen Visa inlägg
    Vad för olja och hur mkt olja ska jag ha i baknavet på ciaoen?
    jag tog vanlig motorolja och la navet ner och skruvade bort en stor skruv på den och hällde i och la navet vanligt igen så att oljan rann ut till den kom jämnt med skruvhålet.

  26. #86

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av vidar Visa inlägg
    jag tog vanlig motorolja och la navet ner och skruvade bort en stor skruv på den och hällde i och la navet vanligt igen så att oljan rann ut till den kom jämnt med skruvhålet.
    Höll du navet i stående riktning(vertikalt) eller hade du däcket liggandes platt på marken(horisontellt)?

  27. #87

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Sorry för dubbelpost men en ny och viktigare fråga, här krävs en bump!

    Har tänkt lägga vantarna på en 75cc(46,5mm) men har hört att man måste modde originalblocket en del för detta. Hur slipar man på lättaste sätt upp blocket så att cylinderkjolen glider ner fint, kan man borra?

    Kommer de bli en märkbar skillnad med 46,5mm vs 43mm tillsammans med Polini SP, 13mm fögge? Behövs veven portas och hur gör man det enklast(vill inte köpa en trimvev)?

    mvh/viktor

    EDIT:
    vad är slaglängden på originalveven?
    Senast redigerat av 94vikcha den 2010-06-09 klockan 12:53.

  28. #88

  29. #89
    MussEs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    88
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Sorry för dubbelpost men en ny och viktigare fråga, här krävs en bump!

    Har tänkt lägga vantarna på en 75cc(46,5mm) men har hört att man måste modde originalblocket en del för detta. Hur slipar man på lättaste sätt upp blocket så att cylinderkjolen glider ner fint, kan man borra?

    Kommer de bli en märkbar skillnad med 46,5mm vs 43mm tillsammans med Polini SP, 13mm fögge? Behövs veven portas och hur gör man det enklast(vill inte köpa en trimvev)?

    mvh/viktor

    EDIT:
    vad är slaglängden på originalveven?
    46mm passar inte i original blocket om du inte lägger till en massa material dvs svetsar
    43 är max i originalblock om man nu inte vill modda allt för mycket

  30. #90

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av MussE Visa inlägg
    46mm passar inte i original blocket om du inte lägger till en massa material dvs svetsar
    43 är max i originalblock om man nu inte vill modda allt för mycket
    Är du säkert på att man måste lägga till material? Har läst att man "endast" behöver slipa ner ungefär 2mm runt om. Funkar kemisk metall tror du?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in