Sidan 64 av 106 Första ... 1454626364656674 ... Sista
  1. #1891

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    om du inte har ngt annat sätt att stänga av den så borde du nog det men har du typ killswitch så behövs det inte är iaf min åsikt.
    Kommer ha en liten rostfri "panel" med hastighetsmätare och "killswitch" men tänkte om de kunde vara bra ändå? Kanske inte :p

  2. #1892
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Vad spelar det för roll ifall du har planad topp?
    Den blir inte för cool. Men den är väldigt planad så när man trycker in den fullt så slår den i kolven. Men jag har forskat mer i problemet och när jag rullar på tomgången med fart så får ciaon som svackor i tändningen. alltså den går sen dör den lite och sen igång igen . Är det brytarna eller vad tror ni?

  3. #1893
    Är det nållager på alla ciao's?
    Minns inte om ja hade de när ja rev isär motorn O nu verkar de som att kolvbulten passar finfint utan
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Förstår inte alls varför folk gnäller på boatians osv..dom håller ju bra mycket bättre än derbi iaf
    Köper/Byter/Säljer

  4. #1894

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av PipaZ Visa inlägg
    Är det nållager på alla ciao's?
    Minns inte om ja hade de när ja rev isär motorn O nu verkar de som att kolvbulten passar finfint utan
    jag har inte ett enda i mina vevar, och det är typ 5 st som ligger :p och har inte haft i ngn av dom vevarna jag har plockat ner heller så :p
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  5. #1895

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av PipaZ Visa inlägg
    Är det nållager på alla ciao's?
    Minns inte om ja hade de när ja rev isär motorn O nu verkar de som att kolvbulten passar finfint utan
    Ofta de inte är de? Måste ju bli brutalt slitage annars... Är den inte sliten som fan?

    De finns ju både 10mm och 12mm kolvbultar. Kan det inte vara så att du har en vev för 10mm kolvbult (+ nållager) där du har satt in en 12mm kolvbult (utan nållager)?

  6. #1896
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av PipaZ Visa inlägg
    Är det nållager på alla ciao's?
    Minns inte om ja hade de när ja rev isär motorn O nu verkar de som att kolvbulten passar finfint utan
    Nej, på dom äldre finns det inget

  7. #1897

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    På bagheevevar sitter det inget nållager.

  8. #1898

  9. #1899

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Funderade lite kring varför min motor inte vill varva upp. Folk har ju kört med 13mm förgasare till 46mm cylindrar så varför skulle inte mitt kitt funka?

    Har ju munstycke 70 vilket iaf enligt Krille är rätt så stort för en 13mm förgasare. Och ändå vill den inte varva. Kan det vara något med tändning? Jag har brytarlöst system och alltså finns det inga justeringar man kan göra. Och vad jag vet behöver man inte trim-CDI-box på dessa motorer?

  10. #1900

  11. #1901
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Dyrt ja?
    Du plockar väl hem fälgar för ca 300spänn från holland eller vart de va?
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Förstår inte alls varför folk gnäller på boatians osv..dom håller ju bra mycket bättre än derbi iaf
    Köper/Byter/Säljer

  12. #1902
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av PipaZ Visa inlägg
    Dyrt ja?
    Du plockar väl hem fälgar för ca 300spänn från holland eller vart de va?
    Runt nåt sånt beroende på skick, dock är det ca 400 spänn extra för frakt
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  13. #1903
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av PipaZ Visa inlägg
    Dyrt ja?
    Du plockar väl hem fälgar för ca 300spänn från holland eller vart de va?
    Fick hem mina 3 ekrade för 450kr ink frakt till dörren

  14. #1904
    Körde ciaoen för första gången sen påsk idag. Startade rättså lätt o så. När ja skulle toppa den så gick den väl upp i ca 60, sen tappade den helt orken. Gick alltså dåligt och ville inte varva upp alls, för att helt plötsligt gå upp i varv igen och gå som vanligt. Något tips på vad de kan va?

  15. #1905

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av PipaZ Visa inlägg
    Dyrt ja?
    Du plockar väl hem fälgar för ca 300spänn från holland eller vart de va?
    400:- får jag ge. Skulle inte ens tänka tanken o ge 2500:- för ett par 4-ekrade.
    Vet en som fick hem både 3 och 4-ekrade för ~1300:-

  16. #1906

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Duger en dremmel på 170w för att porta block ?
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  17. #1907

  18. #1908

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Duger en dremmel på 170w för att porta block ?
    Gör de säkert. Vet inte hur starkt 170w är, men min dremel som jag portat med köpte jag på Clas Ohlsson för 199kr Så jag antar att din också funkar! Dock fick jag köpa riktiga stift då originalen var sämsta kvalite

  19. #1909

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Fläcken Visa inlägg
    det duger säkert bara du har ordentliga slipstift för materialet.
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Gör de säkert. Vet inte hur starkt 170w är, men min dremel som jag portat med köpte jag på Clas Ohlsson för 199kr Så jag antar att din också funkar! Dock fick jag köpa riktiga stift då originalen var sämsta kvalite
    Okej , tack
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  20. #1910
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Körde ciaoen för första gången sen påsk idag. Startade rättså lätt o så. När ja skulle toppa den så gick den väl upp i ca 60, sen tappade den helt orken. Gick alltså dåligt och ville inte varva upp alls, för att helt plötsligt gå upp i varv igen och gå som vanligt. Något tips på vad de kan va?
    Smuts i fögasaren som gör att den inte får bensin, alt. att bensinslangen ligger i kläm?

  21. #1911
    Engdaaahls avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    533
    Vad är det för del på en Ciao som inte vill starta? Och ska man köpa en som inte startar?
    När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.

  22. #1912

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Engdaaahl Visa inlägg
    Vad är det för del på en Ciao som inte vill starta? Och ska man köpa en som inte startar?
    Den har inte bensin


    Du får förklara , vad som helst kan ju vara fel i motorn..
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  23. #1913
    Engdaaahls avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    533
    Har hittat en Ciao för 1,2 som inte startar just nu, kan det vara förgasarinställningar eller kan det tillåmed vara så att jag måste köpa ny kolv å cylle?
    När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.

  24. #1914
    Citat Ursprungligen postat av Engdaaahl Visa inlägg
    Har hittat en Ciao för 1,2 som inte startar just nu, kan det vara förgasarinställningar eller kan det tillåmed vara så att jag måste köpa ny kolv å cylle?
    Det kan ju vara vad som helst -.-

  25. #1915

  26. #1916

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av jabo Visa inlägg
    det låter inte som att du ska köpa en moped som inte fungerar. köp en som fungerar istället.
    +1 gånger 8
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  27. #1917
    Engdaaahls avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    533
    Då frågar jag då. Någon som har en FUNGERANDE ciao?
    När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.

  28. #1918
    Citat Ursprungligen postat av Engdaaahl Visa inlägg
    Då frågar jag då. Någon som har en FUNGERANDE ciao?
    Stylad@mnf har en snygg lila ciao, dock utan bakhjul men den går sjukt bra och startar alltid trimmad med badsnake rör och org röret medföljer!

  29. #1919

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Stylad@mnf har en snygg lila ciao, dock utan bakhjul men den går sjukt bra och startar alltid trimmad med badsnake rör och org röret medföljer!
    Sjukt bra med badsnake

    Länka till hans tråd också
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  30. #1920
    Engdaaahls avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    533
    Nån mer? PM'at Stylad, tror tillåmed jag har han på msn
    När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in