Sidan 67 av 106 Första ... 1757656667686977 ... Sista
  1. #1981
    det såg ju rätt bra ut och bra priser, vad går frakten på ?
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  2. #1982
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    det såg ju rätt bra ut och bra priser, vad går frakten på ?
    Cirka 150:-

  3. #1983
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Cirka 150:-
    ah som på mopshop då blir och beställa nåt av rören och en 13mm fögge så ska vi se om ja får den att gå bra då
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  4. #1984
    Kul när detta händer ca 1 mil hemifrån...:
    http://imageshack.us/photo/my-images/221/dsc06578h.jpg/

    Tydligen har bensinkranen vibrerats upp eller nått. Bara o köpa ny, äre lätt o byta bensinkran? Bara och skruva ut den gamla o in med en ny?

  5. #1985
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Kul när detta händer ca 1 mil hemifrån...:
    http://imageshack.us/photo/my-images/221/dsc06578h.jpg/

    Tydligen har bensinkranen vibrerats upp eller nått. Bara o köpa ny, äre lätt o byta bensinkran? Bara och skruva ut den gamla o in med en ny?
    Det är lätt! Har du bestämt dig ännu om du ska ha variatorkittet btw?

  6. #1986
    Rullstolsbarns avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    259
    bara en snabb fråga, ska få min ciao snart så ska ju självklart sätta på ebr framgaffel på den undrar vad man behöver för att få på ett http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC...minium-MX-hog/ sådant styre på den ?
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Vivacitys förra ägare har tydligen tryckt in ett Italienskt mynt i förgasaren, undra varför?
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    För han visste inte om att moppen var fransk

  7. #1987
    Citat Ursprungligen postat av aeroxpojken Visa inlägg
    bara en snabb fråga, ska få min ciao snart så ska ju självklart sätta på ebr framgaffel på den undrar vad man behöver för att få på ett http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC...minium-MX-hog/ sådant styre på den ?
    inget

  8. #1988
    Shena jag blev stoppad av polisen med tur att polisen var okunnig och surade ner min käraste ciao,
    men fick dock varning apropå inget lyse. nu vill jag jätte gärna ha tips till ett lyse speciellt i fram men även i bak !! Tacksam för hjälp !
    Ciao Is The Shit !

  9. #1989
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Kvisten Visa inlägg
    Shena jag blev stoppad av polisen med tur att polisen var okunnig och surade ner min käraste ciao,
    men fick dock varning apropå inget lyse. nu vill jag jätte gärna ha tips till ett lyse speciellt i fram men även i bak !! Tacksam för hjälp !
    Cykellysen? Hur ser ciaoen ut i övrigt?

  10. #1990
    Just nu är den en ram men ska ramförstärka har bmx styr på den också om det hjälp och fiddy dämpare ska på !
    Ciao Is The Shit !

  11. #1991
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Kvisten Visa inlägg
    Just nu är den en ram men ska ramförstärka har bmx styr på den också om det hjälp och fiddy dämpare ska på !
    Ett par diskreta cykellampor blir nog bra då Eller någon rund lampa i fram?

  12. #1992

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Puch maxi lysen är runda och 6v , finns även fästen till just EBR för dom.

    Har ett kit liggandes om du är sugen.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  13. #1993
    Aha, platsade inte mitt projekt bland "fina ciaoprojekt" ?

  14. #1994

  15. #1995

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Aha, platsade inte mitt projekt bland "fina ciaoprojekt" ?
    me3h3h3hh3h3h3h3

    Har någon runt stockholm ett bagheesvänghjul till salu ?
    Senast redigerat av Macahan den 2011-06-20 klockan 09:12.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  16. #1996
    Det är lugnt Jabo kan köpa kittet !
    Ciao Is The Shit !

  17. #1997
    tjena!
    Har lite problem att få ihop mina motorblock tillsammans... Det säger bara tvär stop och går inte att få ner dom så att dom ligger emot varandra, saknas precis så att man inte kan börja skruva på muttern. Hur skall jag gå till väga för att få ihop dom?

    Mvh mattias

  18. #1998

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av lunkish Visa inlägg
    tjena!
    Har lite problem att få ihop mina motorblock tillsammans... Det säger bara tvär stop och går inte att få ner dom så att dom ligger emot varandra, saknas precis så att man inte kan börja skruva på muttern. Hur skall jag gå till väga för att få ihop dom?

    Mvh mattias
    värmer du ? om inte, gör det
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  19. #1999
    okej, ska jag värma nere där vevaxeln går ner då?
    Vad är effektivast och använda när man värmer?

    En till fråga, vad tror du jag bör använda för munstycke med 13mm borrad fögge, plugg dragen, 60cc och orginaltopp??
    Vet ej ännu om jag ska byta ut toppen, kanska är bra? men ekonomi fråga som sagt. Har 46 i munstycke nu.

    Tack på förhand

  20. #2000

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av lunkish Visa inlägg
    okej, ska jag värma nere där vevaxeln går ner då?
    Vad är effektivast och använda när man värmer?

    En till fråga, vad tror du jag bör använda för munstycke med 13mm borrad fögge, plugg dragen, 60cc och orginaltopp??
    Vet ej ännu om jag ska byta ut toppen, kanska är bra? men ekonomi fråga som sagt. Har 46 i munstycke nu.

    Tack på förhand
    värm blocket där lagret ska in/lagret med en varmluftspistol, gasolvärmare lr liknande och frys veven när du ska få iop det så borde det gå lättare

    jadu, inte koll på det faktiskt "/
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  21. #2001
    hur får man av motorn från ramen? vevaxeln eller vad det är sticker ju ut :/ ska man vinkla motorn doe? och så undrar jag vad det finns för spärrar och strypningar och sån skit? och hade tänk borra upp förgasaren med till 13mm som jag sett många har gjort och jag undrar om man ska byta munstycke och om man ska ta bort den där pluggen eller vad det är som sitter i insuget.

    tack för svar<3

  22. #2002

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av nilin36 Visa inlägg
    hur får man av motorn från ramen? vevaxeln eller vad det är sticker ju ut :/ ska man vinkla motorn doe? och så undrar jag vad det finns för spärrar och strypningar och sån skit? och hade tänk borra upp förgasaren med till 13mm som jag sett många har gjort och jag undrar om man ska byta munstycke och om man ska ta bort den där pluggen eller vad det är som sitter i insuget.

    tack för svar<3
    du lossar röret, alla elkablar och sån skit, kopplingen, och sen lossar du motorbultarna, tar och vrider cylinderna neråt, och sedan vrider du ut den mot vänstersidan så ska det gå att trä ur den
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  23. #2003
    Hej, mitt framdäck sitter snett på min ciao? Asså det är som ett / Hjulet är inte vint och sitter åt hårt. Förut vare lite grann men då vare ingen märkbar skillnad, Körde utan händer helt rakt, men idag hände det nå knas så att det blev sneare, när jag styr moppen går den rakt fram, men sen för att testa om det hade hänt ngt körde jag utan händer och då styr den åt vänster. Framgaffeln ser ut att vara rak dessutom

    Vad ska jag göra för att få det rakt? Kan det vara fastskruvat snett?

    Tack för hjälpen!

    Kan ta en bild om det skulle behövas.
    Senast redigerat av twizzter den 2011-06-21 klockan 03:00.

  24. #2004

  25. #2005

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av twizzter Visa inlägg
    Hej, mitt framdäck sitter snett på min ciao? Asså det är som ett / Hjulet är inte vint och sitter åt hårt. Förut vare lite grann men då vare ingen märkbar skillnad, Körde utan händer helt rakt, men idag hände det nå knas så att det blev sneare, när jag styr moppen går den rakt fram, men sen för att testa om det hade hänt ngt körde jag utan händer och då styr den åt vänster. Framgaffeln ser ut att vara rak dessutom

    Vad ska jag göra för att få det rakt? Kan det vara fastskruvat snett?

    Tack för hjälpen!

    Kan ta en bild om det skulle behövas.
    kan va ett av gummibanden i framgaffel som är av? tror det blir så då
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  26. #2006
    Citat Ursprungligen postat av jabo Visa inlägg
    en bild skulle hjälpa.
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    kan va ett av gummibanden i framgaffel som är av? tror det blir så då
    Fixxar en bild snart
    Hur ser jag om det är av då?
    Senast redigerat av twizzter den 2011-06-24 klockan 01:06.

  27. #2007

  28. #2008

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    vet tyvärr itne hur du ser det men kolla upp där och se om du ser några gummiband typ, och om ngt av dom 'r av så kan det va orsaken
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  29. #2009
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Kolla under fjädringen och se om det finns nå gummibitar, är dom borta så slår gaffeln oftast igen när man tex drar upp mopeden på bakhjulet och hjulet sitter snett

  30. #2010
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Kolla under fjädringen och se om det finns nå gummibitar, är dom borta så slår gaffeln oftast igen när man tex drar upp mopeden på bakhjulet och hjulet sitter snett
    Såg inga gummi bitar men det ser ut som att axeln är böjd, hur fixxar jag det?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in