Sidan 6 av 106 Första ... 456781656 ... Sista
  1. #151
    Hej igen hur får man av kopplingen. Skruvade loss muttern men den sitter hår som fan fförökte bända loss den med en skiftnyckel men tillslut så blev ramen bucklig. Några förslag på hur jag kan göra ??

  2. #152

  3. #153
    Citat Ursprungligen postat av Ciao_byggarN Visa inlägg
    knakca mded gummiklugga på den och vicka loss den.
    bankade som en galning den lossnar fortfarande inte

  4. #154
    Fick av den. Men är det någon som har sidokåpor till ciao till salu?

  5. #155

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    549
    Citat Ursprungligen postat av Alm Visa inlägg
    Tror jag gjorde exakt samma sak igår =/

    Så till frågan, har springer jag igång den? Ibland är det bara det yttersta på kopplingen som snurrar, och då händer det ju inget, men sen en annan gång när jag försökte så följde det innre med också och då "ville" den starta- men de gjorde den ju såklart inte ändå..
    Om du ska springa igång tror jag du ska hålla inne pys ? Ingen aning eftersom jag inte använder pys . Men sen som jag kommer göra antingen borra eller så springa håller i hojen bakpå och "slår" ner den i marken så kolven hoppar till och ger gnista eller så springer du och sätter dig på sadelen om det också går

  6. #156
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Alm Visa inlägg
    Tror jag gjorde exakt samma sak igår =/

    Så till frågan, har springer jag igång den? Ibland är det bara det yttersta på kopplingen som snurrar, och då händer det ju inget, men sen en annan gång när jag försökte så följde det innre med också och då "ville" den starta- men de gjorde den ju såklart inte ändå..
    Antingen springer du snabbare, rullar nerför en nedförsbacke, eller så tar du bort fjädrarna till startbackarna. då borde den starta enklare.

    anledningen till att den inre delen av kopplingen inte snurrar e för du springer för segt/ fjädrarna e för hårda
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  7. #157
    ´jag har lite problem med min ciao för jag har nyligen bytt fjädrar till polini och jag har ingen pys men när jag rullar den i nerförs startar den lite och man känner att den drar 1 meter fram men sen dör den. kan tändningnen vara problemet elr att man måste ställa in brytarn?

  8. #158
    Citat Ursprungligen postat av Hyperstreetfighter Visa inlägg
    Om du ska springa igång tror jag du ska hålla inne pys ? Ingen aning eftersom jag inte använder pys . Men sen som jag kommer göra antingen borra eller så springa håller i hojen bakpå och "slår" ner den i marken så kolven hoppar till och ger gnista eller så springer du och sätter dig på sadelen om det också går
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Antingen springer du snabbare, rullar nerför en nedförsbacke, eller så tar du bort fjädrarna till startbackarna. då borde den starta enklare.

    anledningen till att den inre delen av kopplingen inte snurrar e för du springer för segt/ fjädrarna e för hårda
    Tack.
    Snabbare kan jag inte springa, då kommer jag behöva en ganska stor plats för att starta den, o så är det ju inte överallt. En följde den inre kopplingen med, dem andra inte.
    Ta bort fjädrarna till startbackarna bör jag väll göra då. Men vet varken vad startbackar är eller var jag hittar dem. Uppskattar hjälpen
    F.d. Almsarn

  9. #159
    Citat Ursprungligen postat av Alm Visa inlägg
    Tack.
    Snabbare kan jag inte springa, då kommer jag behöva en ganska stor plats för att starta den, o så är det ju inte överallt. En följde den inre kopplingen med, dem andra inte.
    Ta bort fjädrarna till startbackarna bör jag väll göra då. Men vet varken vad startbackar är eller var jag hittar dem. Uppskattar hjälpen
    Det är två fjädrar som sitter innerst i kopplingen!

  10. #160

    ciao kåpor

    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    Fick av den. Men är det någon som har sidokåpor till ciao till salu?
    Japp har ett par intreserad ?

  11. #161
    Citat Ursprungligen postat av bravellis Visa inlägg
    Japp har ett par intreserad ?
    Du har inte motorkåpa/fotplatta också?

  12. #162
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Du har inte motorkåpa/fotplatta också?
    nej det har jag inte , men ska du ha dom ?

  13. #163
    Citat Ursprungligen postat av bravellis Visa inlägg
    Japp har ett par intreserad ?
    ja, hur mycket vill du ha för dem?

  14. #164
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    ja, hur mycket vill du ha för dem?
    250kr

  15. #165
    MussEs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    88
    Ta det där på pm

  16. #166
    Hej nu när jag har satt ihop ciaoen så går den ganska dåligt. jag bytte bara kopplingsfjädrar(polini hårdare) och satte på en ny förgasare ( 13mm). när jag startar den så drar den framåt typ en meter sen dör de. vad kan felet vara !?!?!?. funderar på att köpa ny kondensator och brytare om det kan hjälpa?

  17. #167
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    Hej nu när jag har satt ihop ciaoen så går den ganska dåligt. jag bytte bara kopplingsfjädrar(polini hårdare) och satte på en ny förgasare ( 13mm). när jag startar den så drar den framåt typ en meter sen dör de. vad kan felet vara !?!?!?. funderar på att köpa ny kondensator och brytare om det kan hjälpa?
    Vad har du för munstycke?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  18. #168
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Vad har du för munstycke?
    nu sitter det i 46 och jag glömde att skriva att det är ett badsnake rör och urpluggad ( har jerry på cykelkraft gamla block )

  19. #169
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    nu sitter det i 46 och jag glömde att skriva att det är ett badsnake rör och urpluggad ( har jerry på cykelkraft gamla block )
    testa större munstycke, köp ett 56 och se om det är bättre elr sämre.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  20. #170
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    testa större munstycke, köp ett 56 och se om det är bättre elr sämre.
    har 50 och 66 hemma tror du att de borde gå med nåt av dem?

  21. #171
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    har 50 och 66 hemma tror du att de borde gå med nåt av dem?
    Testa 50, 66 låter alldelles för stor för den lilla setupen
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  22. #172
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Testa 50, 66 låter alldelles för stor för den lilla setupen
    testade 50 nu det var typ samma sak. kan det vara tändstiftet har inte bytt på ganska länge. och brytarn den var ganska öppen det ska väl va 0,7 mm?

  23. #173
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    testade 50 nu det var typ samma sak. kan det vara tändstiftet har inte bytt på ganska länge. och brytarn den var ganska öppen det ska väl va 0,7 mm?
    Det ska vara 0.4mm. Ställ in med bladmått.

  24. #174
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Det ska vara 0.4mm. Ställ in med bladmått.
    okej, men tror du att det kan vara tändstiftet elr kan det vara brytarn som är felet?

  25. #175
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    okej, men tror du att det kan vara tändstiftet elr kan det vara brytarn som är felet?
    Ställ in brytaren och kolla gnistan innan du byter nått.

  26. #176
    MussEs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    88
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Ställ in brytaren och kolla gnistan innan du byter nått.
    man bör ju dock börja med stiftet då han slipper plocka ur motorn

  27. #177
    Citat Ursprungligen postat av MussE Visa inlägg
    man bör ju dock börja med stiftet då han slipper plocka ur motorn
    Jo, eller kolla gnistan

  28. #178
    MussEs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    88
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Jo, eller kolla gnistan
    om du nu vill göra på det sättet så

  29. #179
    Citat Ursprungligen postat av MussE Visa inlägg
    om du nu vill göra på det sättet så
    har inte kollat gnistan men tändstiftet var helt sotigt och den lilla pluppen i e typ borta

  30. #180
    kollade gnistan och den sög så har köpt ett nytt tändstift nu. men vad är det brytarn gör, om den är fel ställd gör det nån stor skillnad?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in