Sidan 82 av 106 Första ... 3272808182838492 ... Sista
  1. #2431
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Har nu nästan spacklat och slipat hela ramen. Bara lite våtslip med finpapper som återstår.

    Tänker grundmåla med Hagmans Grundfärg Grå för att sedan ha en täckfärg i någon grå kulör + klar klarlack i slutet. Blev utav Holmqvist intresserad utav Bilfärg.se:s 2K färg och klarlack men kostar ju liksom 250kr+frakt per burk... Tror dessvärre inte en burk räcker heller så då blir de ju 600kr och sen en burk klarlack(250:-). Närmar sig 1000kr för lite hemmalackat sprayskit

    När jag lackade min förra Ciao använde jag Hammerite sprayfärg Montana Gold klarlack (matt) och tycker resultatet blev förvånansvärt bra. Står emot bensin, har dock släppt lite på tanken där jag har haft ett kedjelås hängandes, men de kanske inte är så konstigt. Funderar nu att även täcklacka med Montana Gold, vad tror ni om de? Kommer ju undan rätt billigt då, under 200kr jämfört med 2K som skulle gå på minst de fyrdubbla. Någon som provat Montana Gold täcklack?
    Montana färg sitter lika bra som diskmedel och finnishen är totalt kass om man jämför med riktig färg. Aja du väljer själv
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  2. #2432

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Montana färg sitter lika bra som diskmedel och finnishen är totalt kass om man jämför med riktig färg. Aja du väljer själv
    Hur vet du de? De blev ju skitbra på min andra Ciao, kolla bilden: http://i624.photobucket.com/albums/t...a/P1010027.jpg
    Tycker du 1000kr för sprayburkslack är rimligt?

  3. #2433
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Hur vet du de? De blev ju skitbra på min andra Ciao, kolla bilden: http://i624.photobucket.com/albums/t...a/P1010027.jpg
    Tycker du 1000kr för sprayburkslack är rimligt?
    Eftersom jag inte sett just din i verkligenheten så kan jag inte säga så mycket om den

    Men jag har själv använt billig burkfärg samt det lite dyrare såsom bilfärgs. Och det är som dag och natt... finishen blir mycket bättre ser liksom riktigt lackat ut, om man gör det rätt dvs

    Ang priset, kör man solid färg är inte klarlack ett måste och då blir det inte så dyrt. Dessutom behöver du inte 2 burkar, en räcker Men som sagt, du väljer själv.
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  4. #2434

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Eftersom jag inte sett just din i verkligenheten så kan jag inte säga så mycket om den

    Men jag har själv använt billig burkfärg samt det lite dyrare såsom bilfärgs. Och det är som dag och natt... finishen blir mycket bättre ser liksom riktigt lackat ut, om man gör det rätt dvs

    Ang priset, kör man solid färg är inte klarlack ett måste och då blir det inte så dyrt. Dessutom behöver du inte 2 burkar, en räcker Men som sagt, du väljer själv.
    Google Chrome laggade ur o kom inte in på chatten igen Hittade förövrigt massa andra färger på InEar lurarna! Dock inte svart :/

    Back to topic. Vad tror du om en burk Solid färg för sedan klarlack med montana? Eller äre bättre att skippa klarlacken då?

  5. #2435
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Google Chrome laggade ur o kom inte in på chatten igen Hittade förövrigt massa andra färger på InEar lurarna! Dock inte svart :/

    Back to topic. Vad tror du om en burk Solid färg för sedan klarlack med montana? Eller äre bättre att skippa klarlacken då?
    Kan funka, men om du kör billig burkfärg rekommenderar jag Multonas färg blir en grym finnish för pengarna!
    Här är min gamla senda kåpa som var lackad med deras färg.


    Uploaded with ImageShack.us

    Ang hörlurarna Klicka här
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  6. #2436

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    text
    Blir ju smått sur på Bilfärgs dåliga kulörsystem... Fattar inte hur de är tänk att funka. Jag skriver in ett regnr på en bil och får sen den kulören hemskickad? Hur ska jag veta hur kulören ser ut utan klarlack? -.-

    edit;
    Är det smart att använda en 1K grundfärg för att sedan använda 2K täcklack? Kanske bättre att köra endast 2K täcklack?

  7. #2437
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Vadå? Om du nu menar Coolvette så vill han ha 750 ex frakt
    Om det är min DEPS så är det begärt pris, ja.

  8. #2438

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    De blir Hagmans gråa grundfärg för att sedan toppa med täckfärg och klarlack ifrån Montana. Slipper bry mig om 7-dagars grejjen och kan således ha extra tid att slipa osv om jag hittar ställen som behöver fixxas till lite extra. Ska ändå inte glida runt jättemycket på Ciaon, blir till att sälja den frammåt våren. Ett par meets kanske blir av först såklart

    Lutar åt kulören som heter "Gravel" eller kanske "Stealth", vad tycker ni om dom? Tillsammans med svarta fälgar.
    http://www.highlights.nu/index.php?s...phex=&pid=2677

  9. #2439
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    De blir Hagmans gråa grundfärg för att sedan toppa med täckfärg och klarlack ifrån Montana. Slipper bry mig om 7-dagars grejjen och kan således ha extra tid att slipa osv om jag hittar ställen som behöver fixxas till lite extra. Ska ändå inte glida runt jättemycket på Ciaon, blir till att sälja den frammåt våren. Ett par meets kanske blir av först såklart

    Lutar åt kulören som heter "Gravel" eller kanske "Stealth", vad tycker ni om dom? Tillsammans med svarta fälgar.
    http://www.highlights.nu/index.php?s...phex=&pid=2677
    Som sagt, Montana är ju graffiti färg, och den är ju inte direkt gjord för att sitta på en moped? Kör hellre på färg från tex Mekonomen

    Det är ju liksom mer gjort för att spraya lite på ett tåg sen springa iväg i 300..och tas bort en vecka senare typ?
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  10. #2440

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Som sagt, Montana är ju graffiti färg, och den är ju inte direkt gjord för att sitta på en moped? Kör hellre på färg från tex Mekonomen

    Det är ju liksom mer gjort för att spraya lite på ett tåg sen springa iväg i 300..och tas bort en vecka senare typ?
    Fan va du får mig att tveka XD Får ta o sova på saken


    edit:
    Har aldrig sett någon som byggt in bränslemätare på sin Ciao, hur kommer de sig? Har hänt mig flera gånger att jag fått slut på soppa och en mätare hade ju varit perfekt!
    Senast redigerat av 94vikcha den 2012-01-08 klockan 22:24.

  11. #2441
    En liten vink är när man får dra på reserven. Då börjar det bli dax att tanka. Kan tänka mig att det är en hel del jobb för att få ner flottören rätt i tanken.
    Moppemorfar

  12. #2442

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    En liten vink är när man får dra på reserven. Då börjar det bli dax att tanka. Kan tänka mig att det är en hel del jobb för att få ner flottören rätt i tanken.
    Jo de klart, om nu reserven funkar Av nån anledning gör den inte de på min andra Ciao, även fast filtret och allt ser fint ut. De vore dock originellt

    På tal om lackering så fick jag detta svar ifrån Fabbbe som håller på med grafitti och Montanas burkar;
    Tjaa! , lackade min matt svart med montana burkar , efter det när den blev blå använde jag multona burkar som finns på mekonomen som finns i metallic färger te.x men dom kostar 110:- burken , men om du ska inte ha metallic så är jag säker på att du kommer få ett riktigt bra resultat med montana gold och deras klarlack så blir det nog susen blir även billigare sen är montana riktig skit multona är inte alls lika pålitligaburkar så kör på montana , kostade mig att lacka hela moppen endast 160 kr!
    Om inte mekonomen har någon schyst mörkgrå metallic på lager blir det Montana

  13. #2443
    Du får modda på en bränsletryck mätare istället.

    Jag kommer också att måla min moped med burkfärg. Jag har för visso inga problem med att betala 250 kr burken. Vanlig 1k lack suger fan röv. Den är så ömtålig och det blir lätt märken. 18 burkar klarlack så kanske bäst vore ju att åka till en lackverkstad och fråga om de kan slaska på något som är kvar av en laddning för en billig peng.
    Moppemorfar

  14. #2444

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Du får modda på en bränsletryck mätare istället.

    Jag kommer också att måla min moped med burkfärg. Jag har för visso inga problem med att betala 250 kr burken. Vanlig 1k lack suger fan röv. Den är så ömtålig och det blir lätt märken. 18 burkar klarlack så kanske bäst vore ju att åka till en lackverkstad och fråga om de kan slaska på något som är kvar av en laddning för en billig peng.
    Äh!! De blev en Multona metallic färg O en Hagmans grundfärg, sen blir de typ 3 burkar Montanas klarlack Egentligen kanske bättre att köra allt ifrån ett märke menmen, ska inte köra i skogen med den!

  15. #2445
    Hur bra funkar det att köra med originalvev till 43mm DR Evo?

  16. #2446
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Hebbe Visa inlägg
    Hur bra funkar det att köra med originalvev till 43mm DR Evo?
    Fin fint.
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  17. #2447
    Citat Ursprungligen postat av Hebbe Visa inlägg
    Hur bra funkar det att köra med originalvev till 43mm DR Evo?
    Jättebra. Det enda en trimvev gör är att öppetiderna för insuget blir längre. Det är därför som man kompenserar med att fila upp och nere i insuget.
    Hållbart så är nog trim vev starkare men en org räcker gott och väl till en dr Evo.
    Moppemorfar

  18. #2448
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Har nu nästan spacklat och slipat hela ramen. Bara lite våtslip med finpapper som återstår.

    Tänker grundmåla med Hagmans Grundfärg Grå för att sedan ha en täckfärg i någon grå kulör + klar klarlack i slutet. Blev utav Holmqvist intresserad utav Bilfärg.se:s 2K färg och klarlack men kostar ju liksom 250kr+frakt per burk... Tror dessvärre inte en burk räcker heller så då blir de ju 600kr och sen en burk klarlack(250:-). Närmar sig 1000kr för lite hemmalackat sprayskit

    När jag lackade min förra Ciao använde jag Hammerite sprayfärg Montana Gold klarlack (matt) och tycker resultatet blev förvånansvärt bra. Står emot bensin, har dock släppt lite på tanken där jag har haft ett kedjelås hängandes, men de kanske inte är så konstigt. Funderar nu att även täcklacka med Montana Gold, vad tror ni om de? Kommer ju undan rätt billigt då, under 200kr jämfört med 2K som skulle gå på minst de fyrdubbla. Någon som provat Montana Gold täcklack?

    edit;
    De är ju hemmalackat med sprayburk vi snackar om... Ska man upp i 1000kronors klassen kan man ju nästan lika gärna lämna in skiten till en firma. Vad tkr ni?
    Har en polare som lackade sin Rieju med montanafärg och resultatet var inte direkt upphetsande, även fast han är ganska duktig på att lacka.

  19. #2449

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Har en polare som lackade sin Rieju med montanafärg och resultatet var inte direkt upphetsande, även fast han är ganska duktig på att lacka.
    De blir Multona + Montana klarlack. Deras klarlack har jag använt förut och den funkade bra. Kanske bara deras täcklack (egentligen ingen lack kanske) man ska akta sig för Tur att jag inte valde Montana och sen såg din kommentar i efterhand

  20. #2450
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Eftersom jag inte sett just din i verkligenheten så kan jag inte säga så mycket om den

    Men jag har själv använt billig burkfärg samt det lite dyrare såsom bilfärgs. Och det är som dag och natt... finishen blir mycket bättre ser liksom riktigt lackat ut, om man gör det rätt dvs

    Ang priset, kör man solid färg är inte klarlack ett måste och då blir det inte så dyrt. Dessutom behöver du inte 2 burkar, en räcker Men som sagt, du väljer själv.
    En burk täcklack räcker alltså? Jag beställde precis två burkar 1k rostskyddsgrund, och en burk 2k täcklack (en burk=400ml) från Bilfärg.se. Hoppas det räcker till min Ciao.

  21. #2451
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Hebbe Visa inlägg
    En burk täcklack räcker alltså? Jag beställde precis två burkar 1k rostskyddsgrund, och en burk 2k täcklack (en burk=400ml) från Bilfärg.se. Hoppas det räcker till min Ciao.
    Eftersom dem burkarna är har bra mycket mer färg i sig än dem billiga 1k burkarna från tex Jula, så räckte det för mig.

    Annars får du helt enkelt beställa en till Att tänkta på är att jag verken har en gaffel eller pakethållare och en massa andra saker att lacka.
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  22. #2452
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Eftersom dem burkarna är har bra mycket mer färg i sig än dem billiga 1k burkarna från tex Jula, så räckte det för mig.

    Annars får du helt enkelt beställa en till Att tänkta på är att jag verken har en gaffel eller pakethållare och en massa andra saker att lacka.
    Ja, får chansa på att det räcker med en då. Ska ha det även till gaffel, pakethållare och skärmar. Beställde även en burk 2k-täcklack i antracit/skiffergrå till mina fyrekrade fälgar. Ser fram emot att få allt lackat.

  23. #2453
    Är det lugnt att lacka på något som rengjorts med bromsrengöringsspray?

  24. #2454
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Hebbe Visa inlägg
    Är det lugnt att lacka på något som rengjorts med bromsrengöringsspray?
    Japp, det duntstar nästan direkt. Men var på den säkra sidan och skölj av med vatten eller så
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  25. #2455
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Japp, det duntstar nästan direkt. Men var på den säkra sidan och skölj av med vatten eller så
    Jag vill använda bromsrengöring just för att undvika vatten, eftersom det är på en plåtren yta som rostar hur lätt som helst.

  26. #2456
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Hebbe Visa inlägg
    Jag vill använda bromsrengöring just för att undvika vatten, eftersom det är på en plåtren yta som rostar hur lätt som helst.
    Använd varmvatten och sandpappra efter?

    Aja det borde gå att lacka iaf
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  27. #2457
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Använd varmvatten och sandpappra efter?

    Aja det borde gå att lacka iaf
    Ja, jag löser det nog på något sätt. Varför är det viktigt att vattnet är varmt?

  28. #2458
    Gör rent med thinner. Gör rent sen igen innan du lackar.
    Moppemorfar

  29. #2459
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Hebbe Visa inlägg
    Ja, jag löser det nog på något sätt. Varför är det viktigt att vattnet är varmt?
    Tänkte på att det torkar fortare då?
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  30. #2460

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Vad tror ni om att lätta mitt CDI-svänghjul genom att svarva bort en del material? I denna bild ser man svänghjulet i genomskärning från profil och tänker då att man svarvar bort de blåmarkerade materialet. Inte hela vägen in då magneterna (svart) behöver ha lite material att sitta fast i. Namn:  Lttasvnghjul.jpg
Visningar: 718
Storlek:  23,7 KB

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in