Sidan 95 av 106 Första ... 45859394959697105 ... Sista
  1. #2821
    Citat Ursprungligen postat av jacobsson Visa inlägg
    var hade den rostat någonstans. Var de inne i förbränningskammaren eller i utblåset/insuget annars har nog inte rosten någon betydelse. Hur gjorde ni för att ta bort rosten? Det kan ju ha vart något ni förstört då i cylindern? De låter inte som cylindern har skurit eftersom det ser man tydligt på kolvensyta om den gjort. Dessutom startar motorn oftast även fast den har skurits lite. Har du pressat motorn i en lång brant nedförsbacke då missljud uppkommit och du har fortsatt gasa , isf har du nog inte skärt den..
    skurit!!!!!
    Riding on the wind
    with my fs1

  2. #2822
    Ger snart upp,Speed engine kollat tändspolen ok,fin gnista på stiftet,får soppa då stiftet blir blött,men den tänder inte.tänder inte på startgas heller...
    13/13 förgasare testat med 62,64,66 även om det är fel storlek på munstycke borde den ju tända,Bytt konding brytare(0,4mm) bytt den inre spoolen(Inte ljus spolen)
    Kolven åt rätt håll.vad ghar jag glömt??

  3. #2823
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Clawfinger Visa inlägg
    Ger snart upp,Speed engine kollat tändspolen ok,fin gnista på stiftet,får soppa då stiftet blir blött,men den tänder inte.tänder inte på startgas heller...
    13/13 förgasare testat med 62,64,66 även om det är fel storlek på munstycke borde den ju tända,Bytt konding brytare(0,4mm) bytt den inre spoolen(Inte ljus spolen)
    Kolven åt rätt håll.vad ghar jag glömt??
    Sitter spolarna på rätt ställe? Sitter kolven åt rätt håll?
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  4. #2824
    pilen mot utblås å spoolen på rätt plats,snodde från min andra moppe,blir så trööööt.

  5. #2825
    Jag hade kollat så att svänghjulskilen är hel, om den gått av och svänghjulet börjat vrida sig så vet man ju inget om tändpunkten.

    Nästa grej jag hade gått på vore väl om gnistan verkligen är stark nog att hoppa i kompression men det har kanske varit uppe tidigare?

    När du har svänghjulet av så tycker jag att du skall kolla att vevaxeltätningen sitter på sin plats och verkar hel.
    Det skall nog ganska mycket vevhusläckage till för att motorn inte skall starta men det är ju något att kolla i alla fall.

  6. #2826
    Tjenare , precis plockat av motorn från moppen eftersom jag ska byta den mot en urpluggad motor Men hur får jag av hela cylinder från vevet ? Inte bara topplocket utan där själva förbränningskammaren är också. Sen så behöver jag lossa o kolven från vevaxeln eftersom de är 60cc kolv o cylinder o de ska jag ha på den andra andra motorn. Någon som kan ge ett snabbt svar ? / Samuel

  7. #2827
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Jacobsson Visa inlägg
    Tjenare , precis plockat av motorn från moppen eftersom jag ska byta den mot en urpluggad motor Men hur får jag av hela cylinder från vevet ? Inte bara topplocket utan där själva förbränningskammaren är också. Sen så behöver jag lossa o kolven från vevaxeln eftersom de är 60cc kolv o cylinder o de ska jag ha på den andra andra motorn. Någon som kan ge ett snabbt svar ? / Samuel
    http://www.garagego.se/forum/guider/...at-med-bilder/
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  8. #2828
    Heej körde med ciaon här om dan och så skulle jag köra över vägen å tå typ började den blurra och gick ner i varv å sånt så jag knappt kom iväg:o sen har den hållt på så ett tag å varit svår startat å sånt den är bara så i början när man ska iväg för sen när man kommit upp i fart så går den bra! va kan felet vara? jag rengjorde nyss föggen men det blev endå inte bättre!



    Tack i förhand

  9. #2829
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av simpan304 Visa inlägg
    Heej körde med ciaon här om dan och så skulle jag köra över vägen å tå typ började den blurra och gick ner i varv å sånt så jag knappt kom iväg:o sen har den hållt på så ett tag å varit svår startat å sånt den är bara så i början när man ska iväg för sen när man kommit upp i fart så går den bra! va kan felet vara? jag rengjorde nyss föggen men det blev endå inte bättre!



    Tack i förhand
    Byt stift, gör rent förgasarn noggrant igen, hade samma problem förut
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  10. #2830
    Namn:  IMAG0224.jpg
Visningar: 1576
Storlek:  116,0 KB Någon som vet hur man ställer in brytarna på enklast sätt? Avståndet mellan brytarspetsen o knaggen ska vara 0.4 cm ? Viker ni papper o lägger i mellan eller hur gör ni för att få de exakta avståndet? Felinställd o så startar han ju inte. Är inte så sugen på sätta dit motorn o sen ta av den igen :/

  11. #2831
    Eller den ska la vara 0.4 cm när den inte nuddar knaggen o sen ska den röra den ?

  12. #2832
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Jacobsson Visa inlägg
    Namn:  IMAG0224.jpg
Visningar: 1576
Storlek:  116,0 KB Någon som vet hur man ställer in brytarna på enklast sätt? Avståndet mellan brytarspetsen o knaggen ska vara 0.4 cm ? Viker ni papper o lägger i mellan eller hur gör ni för att få de exakta avståndet? Felinställd o så startar han ju inte. Är inte så sugen på sätta dit motorn o sen ta av den igen :/
    Bladmått.


    http://biltema.se/sv/Verktyg/Matverk...m-13-st-16851/
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  13. #2833
    Smart !! (Y)

  14. #2834
    Ny packbox,ett jäkla komp,ska kolla hur många kg det är,far la riva isär den,det va mikedikt som satte ihop den

  15. #2835
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Clawfinger Visa inlägg
    Ny packbox,ett jäkla komp,ska kolla hur många kg det är,far la riva isär den,det va mikedikt som satte ihop den
    Han hade ju också problem med den? Den gjorde ju typ bara 30? Riv isär allting, sätt sedan ihop det igen
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  16. #2836
    Citat Ursprungligen postat av Jacobsson Visa inlägg
    Namn:  IMAG0224.jpg
Visningar: 1576
Storlek:  116,0 KB Någon som vet hur man ställer in brytarna på enklast sätt? Avståndet mellan brytarspetsen o knaggen ska vara 0.4 cm ? Viker ni papper o lägger i mellan eller hur gör ni för att få de exakta avståndet? Felinställd o så startar han ju inte. Är inte så sugen på sätta dit motorn o sen ta av den igen :/
    Ser knepigt ut med den undre spolen på bilden vänd som den är, ser helt fel ut, magneterna skall ju ligga strax innanför magneterna i svänghjulet!!!

    Om svänghjulet får fritt från spetsarna på så kan den ändå inte fungera eftersom det är närheten till magneterna som genererar en spänning.
    Om det är den spolen som ger spänning till tändspolen så tror jag du har startproblemen just där.

  17. #2837
    Hehejag vet... Det var bara ett tillfälligt klantigt fel av mig. Självklart har jag ändrat den. Men nu har jag köpt bladmått o försökt ställa in den på 0.4 mm men när jag dragit åt skruven o drar ut bladmåttet så åker den tillbaka, inte mycket men ändå lite.Och som jag förstått är det ganska betydelse fullt.. :/

  18. #2838
    Jag måste byta vevaxeln eftersom nål lagret o kolvbulten till 60 cc kolven går inte på den axeln.. Men hur klyver man motorn? Har skruvat isär allting men lyckas inte dela den

  19. #2839
    Citat Ursprungligen postat av Jacobsson Visa inlägg
    Jag måste byta vevaxeln eftersom nål lagret o kolvbulten till 60 cc kolven går inte på den axeln.. Men hur klyver man motorn? Har skruvat isär allting men lyckas inte dela den
    Men det måste vara bättre, billigare och snabbare att leta upp en kolv med rätt kolvbult?

    Vad är det för cylinder?
    Här finns de flesta kolvarna i flera versioner: http://www.jmpbparts.com/ciao/motordelen/zuigers.html

    Det går kanske att hitta dom här i Sverige oxå, snabbare kanske men inte billigare, om man inte räknar in
    frakten men du kanske behöver annat också eller om du kan sambeställa med någon annan?

  20. #2840
    tjena! ågon som vet du det är med packningar till denna? http://www.jmpbparts.com/ciao/motord...dmp-vespa.html man får inga med och där finns inga till 41mm heller :/ passar original eller? klaga inte på cylindern, ska bara sitta på men slit o släng moppe så de e inte så viktigt xD
    en annan fråga också, hur mkt kan ja få för denna ciaon? kommer ju sitta 60cc och jamarcol rör, ebr gaffel samt helrenoverad färgasare och motor. sen blir den lacka med färgspruta och ingen bögburk

  21. #2841
    Coolvette: Jag har en orginal cylinder om är portad o upp svarvad till 60 cc, professionellt utfört arbete. Jag har även en 60cc kolv o 12mm kolvbult som går på en vevaxel men den sitter på den motorn som är strypt i insuget , så jag måste försöka flytta över vevaxeln på något sätt som jag inte vet hur man gör?

    Anton: Du kan inte köra på orginalpackningar eftersom de lär gå sönder då, Jag köpte den kär till min 60 cc cylinder. http://www.cykelkraft.se/Modeller/Mo..._Ciao.aspx#top Den är lite tajt att få på , men bara du har tålamod o tardeförsiktigt med packningen så ska den gå på

  22. #2842
    Som är*

  23. #2843
    Citat Ursprungligen postat av anton_ciao Visa inlägg
    tjena! ågon som vet du det är med packningar till denna? http://www.jmpbparts.com/ciao/motord...dmp-vespa.html man får inga med och där finns inga till 41mm heller :/ passar original eller? klaga inte på cylindern, ska bara sitta på men slit o släng moppe så de e inte så viktigt xD
    en annan fråga också, hur mkt kan ja få för denna ciaon? kommer ju sitta 60cc och jamarcol rör, ebr gaffel samt helrenoverad färgasare och motor. sen blir den lacka med färgspruta och ingen bögburk
    En universal produkt som man kan använda vid cylinderfoten är flytande packning! Funkar as bra, använt det på flera motorer utan problem! ^^

    Dock Peugeot Ludix måste ha en cylinderfots packning för den packningen är cirka 0.5mm tjock som gör så kolven inte tar i toppen.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  24. #2844
    Jag köpte en gammal piaggio ciao igår som jag inte får att gå ordentligt. Innan startade den inte alls. Men nu har jag lyckats att få igång den lite grann. Håller jag fullgas så startar den lätt. Men för att den ska gå måste jag hålla fullgas hela tiden och då går han som på tomgång, precis så att han går framåt. den dör direkt om jag chokar eller håller för luftfiltret. Den dör även om jag kopplar, ska det vara så? ska det alltså kunna vara tomgång på den så att den inte rullar framåt?

    Någon som hur jag ska få den att gå ordentligt?

  25. #2845
    ska det vara lätt att trampa när man kopplar? håller in det lilla handtaget

  26. #2846
    Tjenare, har fått igång min gammla ciao nu men bara när jag håller fullgas och då går den endå bara som på tomgång som jacke15 säger, och den blir jätte varm snabbt, någon som kan hjälpa mig med att säga vad som kan vara felet ?

  27. #2847
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av skitsnabb Visa inlägg
    Tjenare, har fått igång min gammla ciao nu men bara när jag håller fullgas och då går den endå bara som på tomgång som jacke15 säger, och den blir jätte varm snabbt, någon som kan hjälpa mig med att säga vad som kan vara felet ?
    Checka så alla fläktkåpor finns.
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  28. #2848
    alla finns där

  29. #2849
    som sagt den gick igång med 46 munstycke på fullgas. det lät som den fick för lite luft så bytte till 43 så går den igång med ett hål tilltäppt på luftboxen men varvar inget. ska jag byta till högre då eller kan det vara något annat? om den tog tjuvluft mellan cylle och topp skulle den bete sig så här då?

  30. #2850
    funderar på att beställa 40 munstycke eller 50, tror ni att jag ska ha högre eller lägre ?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in