Sidan 13 av 106 Första ... 311121314152363 ... Sista
  1. #361
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    är 2.50 däck de bredaste som finns på cykelkraft elr finns det större som passar på 4 ekrade aluu fälgar.
    ??????

  2. #362

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    ??????
    ingen aning, dock så borde du fråga dom om de passar på ciaoramen, mina superbravo däck (lite mer crossaktiga) fick inte plats i ciaoramen...

  3. #363
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Dajmkors Visa inlägg
    Blir det stor skillnad om man skulle gå över till varitor + bravokoppling?

    Då jag varken har lusten, pengarna eller tiden att lägga ner på en variator + bravo blablabla...så skippar jag det. Men blir det någon större skillnad...
    Det blir en mycket stor skillnad ENLIGT MIG så ja det är värt det

    16 tum=max 2.50 i en ciao ram.
    17tum=max 2.25 i en ciao ram.
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  4. #364
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Det blir en mycket stor skillnad ENLIGT MIG så ja det är värt det

    16 tum=max 2.50 i en ciao ram.
    17tum=max 2.25 i en ciao ram.
    Har du variator själv eller har du testat en ciao med variator?

    Och vad exakt behöver man för att få allt att gå ihop? Kan du länka till delarna eller något?

  5. #365
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Dajmkors Visa inlägg
    Har du variator själv eller har du testat en ciao med variator?

    Och vad exakt behöver man för att få allt att gå ihop? Kan du länka till delarna eller något?
    Delarna finns inte att köpa nya så, utan du får ta delarna från en superbravo...

    och ja jag har 1 ciao med polini variator så jag snackar inte bara
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  6. #366
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    jag har HÖRT att de ska ge en rejäl skillnad :p men dom flesta kör inte på de, kan ju hålla med att man förlorar lite av ciaokänslan när man kör med variator men på mitt nya ciaoprojekt har jag Polini variator på setuplistan =) Köpte en SuperBravo i vintras och en ciaoram som jag nu håller på att bygga ihop Men som sagt, dom flesta kör inte på de vilket indikerar att det är mycket jobb och dyrt att fixxa de... kanske inte ens är värt mödan, det får vi se! :o

    addar dig på msn senare, ska käka nu!
    Grejen är ju den att det är svårt att få tag på variator kit, och pga det tar många överpris! därför skippar många
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  7. #367

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Grejen är ju den att det är svårt att få tag på variator kit, och pga det tar många överpris! därför skippar många
    ser dock ofta kompletta Super Bravos på blocket för 1-2 lax så de är väll inte såå överpris + att du får ju en kickmotor på de också!!

  8. #368
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    ser dock ofta kompletta Super Bravos på blocket för 1-2 lax så de är väll inte såå överpris + att du får ju en kickmotor på de också!!
    hittar aldrig några billigt
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  9. #369

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    hittar aldrig några billigt
    mjo sant, jag letade i ett halvår VARJE dag på blocket, till slut fann jag en =) Och dom man hittar ligger oftast i lappland typ... Jag fick åka 1,5h dit och 1,5h hem för att hämta min

  10. #370
    Viktor, tror du lär ladda upp filmen på nytt, den som du har i projektet. Vimeo verkar ha gett upp.

  11. #371
    Har en Norsk imp superbravo med fabriksfräst insug. Tyvärr har den vanliga ekerfälg.

  12. #372
    passar polini "80" cc direkt på polini speedengine utan modd? elr måsta man ha evolution blocket

  13. #373
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    passar polini "80" cc direkt på polini speedengine utan modd? elr måsta man ha evolution blocket
    Yes passar rakt av

    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Har en Norsk imp superbravo med fabriksfräst insug. Tyvärr har den vanliga ekerfälg.
    Si och även VISSA bravos har fabriksfräst insug samt dom nya ciaoarna?
    Senast redigerat av Holmqvist den 2010-07-29 klockan 16:02.
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  14. #374

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    På tal om insug, är det någon som vet om det är effektivast att forma insuget vid fodret på insidan rektangulärt eller ska de vara ovalt format med mjuka former? Stämmer de att man ska bredda det så mycket som möjligt för att öka öppningstiden?

  15. #375
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    På tal om insug, är det någon som vet om det är effektivast att forma insuget vid fodret på insidan rektangulärt eller ska de vara ovalt format med mjuka former? Stämmer de att man ska bredda det så mycket som möjligt för att öka öppningstiden?
    när jag köpte min polini cylinder fick man med några ritningar på ur man portar blocket och insuget kan ta kort på det och lägga upp det senare

  16. #376
    hur får man fast pysen??? köpte Dekompresions set på cykelkraft men jag har suttit och stirrat på alla delar i typ 2 timmar nu och har ingen anning om hur fan man gör!

  17. #377
    Tjena,

    Har ett problem med min Ciao! Den funkade klockrent, så plockade jag ner den, delvis, för lackering. Men motor, kopplingen osv satt kvar på sin plats, sen när jag monterade ihop den, så när jag startade den och skulle köra så varvar den upp, kopplingen snurrar på, men snabbare än remmen, alltså slirar typ?
    Så fäster remmen igen efter ett tag så åker den iväg, sen blir det likadant några sek senare.
    Även om jag står stilla och gasar, med broms, så varvar den upp, kopplingen snurrar, och tjuter, från remmen alltså.
    Vad är felet? Hände ju under 3 tim, efter lackeringen, stillastående. Funkade ju innan, så fattar ej vad som kan vara fel..

    Kan det ha blivit så genom att jag tog av remmen? Trycker in en plattmejsel och snurrar hjulet så remmen åker av / på ? Alltså, att jag töjde ut den eller något?

  18. #378
    Citat Ursprungligen postat av Jontery Visa inlägg
    Tjena,

    Har ett problem med min Ciao! Den funkade klockrent, så plockade jag ner den, delvis, för lackering. Men motor, kopplingen osv satt kvar på sin plats, sen när jag monterade ihop den, så när jag startade den och skulle köra så varvar den upp, kopplingen snurrar på, men snabbare än remmen, alltså slirar typ?
    Så fäster remmen igen efter ett tag så åker den iväg, sen blir det likadant några sek senare.
    Även om jag står stilla och gasar, med broms, så varvar den upp, kopplingen snurrar, och tjuter, från remmen alltså.
    Vad är felet? Hände ju under 3 tim, efter lackeringen, stillastående. Funkade ju innan, så fattar ej vad som kan vara fel..

    Kan det ha blivit så genom att jag tog av remmen? Trycker in en plattmejsel och snurrar hjulet så remmen åker av / på ? Alltså, att jag töjde ut den eller något?
    Testa att spänna remmen genom att flytta/pressa fram motorn.

  19. #379
    Citat Ursprungligen postat av Jontery Visa inlägg
    Tjena,

    Har ett problem med min Ciao! Den funkade klockrent, så plockade jag ner den, delvis, för lackering. Men motor, kopplingen osv satt kvar på sin plats, sen när jag monterade ihop den, så när jag startade den och skulle köra så varvar den upp, kopplingen snurrar på, men snabbare än remmen, alltså slirar typ?
    Så fäster remmen igen efter ett tag så åker den iväg, sen blir det likadant några sek senare.
    Även om jag står stilla och gasar, med broms, så varvar den upp, kopplingen snurrar, och tjuter, från remmen alltså.
    Vad är felet? Hände ju under 3 tim, efter lackeringen, stillastående. Funkade ju innan, så fattar ej vad som kan vara fel..

    Kan det ha blivit så genom att jag tog av remmen? Trycker in en plattmejsel och snurrar hjulet så remmen åker av / på ? Alltså, att jag töjde ut den eller något?
    prova att göra rent kopplingsbackar från olja osv sen kan du ta ett grovt sandpapper och dra lite på kopplingsbackarna om de är glansiga

  20. #380
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Testa att spänna remmen genom att flytta/pressa fram motorn.
    okejokej, det jag undrar är bara hur det kan ha ändrats sig så, när jag inte meckade med ngt av dem delarna, dvs motor, koppling, rem - förutom att jag tog av & på remmen.

    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    prova att göra rent kopplingsbackar från olja osv sen kan du ta ett grovt sandpapper och dra lite på kopplingsbackarna om de är glansiga
    Hur tar jag av dessa? Svårt?

  21. #381
    Citat Ursprungligen postat av Jontery Visa inlägg
    okejokej, det jag undrar är bara hur det kan ha ändrats sig så, när jag inte meckade med ngt av dem delarna, dvs motor, koppling, rem - förutom att jag tog av & på remmen.



    Hur tar jag av dessa? Svårt?
    du behöver inte ta av dem du tar bara ut den innre delen av kopplingen och slippar lite på de tre backarna

  22. #382

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    när jag köpte min polini cylinder fick man med några ritningar på ur man portar blocket och insuget kan ta kort på det och lägga upp det senare
    Gärna!

  23. #383
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    du behöver inte ta av dem du tar bara ut den innre delen av kopplingen och slippar lite på de tre backarna
    Okej, jag är van att mecka med scootrar, och då måste man använda t.ex. en mutterdragare för att få av kopplingen, hur är det med dessa?

  24. #384
    Citat Ursprungligen postat av Jontery Visa inlägg
    Okej, jag är van att mecka med scootrar, och då måste man använda t.ex. en mutterdragare för att få av kopplingen, hur är det med dessa?
    du skulle kunna sätta en platt skruvmejsel och hålla fast svänghjulet och sen bara skruva av muttern med nån skiftnyckel ellr nåt

  25. #385
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Gärna!
    har ingen bra kamera nu har bara min mobil kamera och då ser man inte måttet man ser bara ritningen

  26. #386
    Vilket rör passar mig bäst?? Setup: Polini 70 cc med tillhörande topp, 13 mm fögge,polini luftburk,matchportat block, uppborat insug, 80 mm remskiva

  27. #387
    Nu har jag fått Ciaoen att gå som den ska!
    Den är dock liiite långsam, vad kan man göra som är hyfsat billigt för att få den gå smått snabbare? Min plånbok är ju inte som tjockast nu.

    Jag har trimrör på nu (tycker dock inte den går jättebra..) men funderar på 80mm remskiva & en 13mm förgasare, skulle detta göra skillnad? Märkbar skillnad.

  28. #388
    Citat Ursprungligen postat av Jontery Visa inlägg
    Nu har jag fått Ciaoen att gå som den ska!
    Den är dock liiite långsam, vad kan man göra som är hyfsat billigt för att få den gå smått snabbare? Min plånbok är ju inte som tjockast nu.

    Jag har trimrör på nu (tycker dock inte den går jättebra..) men funderar på 80mm remskiva & en 13mm förgasare, skulle detta göra skillnad? Märkbar skillnad.
    Japp, det lär göra skillnad, fast bara om du pluggar ur insuget och filar upp det.

  29. #389
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Japp, det lär göra skillnad, fast bara om du pluggar ur insuget och filar upp det.
    Så om jag INTE pluggar ur insuget och filar upp det, utan bara slänger på en 13mm förgasare och 80mm remskiva, så kommer det inte hända speciellt mycket?

  30. #390

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Jontery Visa inlägg
    Så om jag INTE pluggar ur insuget och filar upp det, utan bara slänger på en 13mm förgasare och 80mm remskiva, så kommer det inte hända speciellt mycket?
    remskiva(byte av utväxling) ger alltid skillnad, men det är inget att rekommendera då din ciao blir slöare och sämre axx, däremot kommer inte en 13mm förgasare gör något som helst om du inte pluggar ur...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in