Sidan 53 av 106 Första ... 343515253545563103 ... Sista
  1. #1561
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Är det samma storlek på avgasport mellan 43 och 46,5? Sen så va i hela friden slänga ut en massa pengar och sen skita i rör? Är du helt trasig eller?
    nej, men jag hade byggt ett rör av en cross-ljuddämpare som det gick rätt bra med när den va original så skulle ja se om den gick lika bra med den nu men det gjorde det inte
    så då tänkte ja köpa bara nåt hyfsat billigt rör...
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  2. #1562

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Är det samma storlek på avgasport mellan 43 och 46,5? Sen så va i hela friden slänga ut en massa pengar och sen skita i rör? Är du helt trasig eller?
    22mm på båda , bara deps och simonini och dom värre som har 28/30

    Eller om deps har 27mm , jag lär mig aldrig det där

    EDIT: Har dessutom kommit på felet med min andra motor. Ett fel är iallafall att krysskilen har gått och spåret för krysskilen nu är borta på svänghjulet nu är det bara ett mysterie kvar ... Varför får den ingen soppa ?
    Senast redigerat av Macahan den 2011-05-09 klockan 12:24.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  3. #1563
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    nej, men jag hade byggt ett rör av en cross-ljuddämpare som det gick rätt bra med när den va original så skulle ja se om den gick lika bra med den nu men det gjorde det inte
    så då tänkte ja köpa bara nåt hyfsat billigt rör...
    Ok

    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    22mm på båda , bara deps och simonini och dom värre som har 28/30

    Eller om deps har 27mm , jag lär mig aldrig det där

    EDIT: Har dessutom kommit på felet med min andra motor. Ett fel är iallafall att krysskilen har gått och spåret för krysskilen nu är borta på svänghjulet nu är det bara ett mysterie kvar ... Varför får den ingen soppa ?
    Kommer det ut sås ur slangen då? :p
    Moppemorfar

  4. #1564
    startar upp ciaoen, kör i några minuter, sedan när man ska starta igen så är det ingen gnista...vad är felet?? brytarna??

  5. #1565

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Ok



    Kommer det ut sås ur slangen då? :p
    Japp och förgasaren blir full med bensin men inget kommer in i vevhuset/cylindern :o

    Och det suger i insuget när man rullar den utan fögge.

    Det kostar att ligga på topp



    Jag vet men jag är desperat
    Senast redigerat av Macahan den 2011-05-09 klockan 21:12.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  6. #1566
    Vart beställde du grejerna?
    Moppemorfar

  7. #1567

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Vart beställde du grejerna?
    Twostroke så jag får skiten till helgen

    Måste dra muppen.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  8. #1568
    Intess avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Motala
    Inlägg
    14
    Någon som vet ungefär hur fort en ciao som är helt orginal går med detta rör http://www.cykelkraft.se/ProduktInfo...7-705-03.phtml

  9. #1569

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Intes Visa inlägg
    Någon som vet ungefär hur fort en ciao som är helt orginal går med detta rör http://www.cykelkraft.se/ProduktInfo...7-705-03.phtml
    Vad heter röret ? Hemsidan laddar inte för mig.

    Men förutsatt att allt annat är original så lär det inte göra någon skillnad eftersom du måste plugga ur och skaffa 13mm för att det ska hända något.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  10. #1570
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    nu är det bara ett mysterie kvar ... Varför får den ingen soppa ?
    Sebbe haru tankat ?

  11. #1571
    Intess avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Motala
    Inlägg
    14
    Citat Ursprungligen postat av sebbe Visa inlägg
    vad heter röret ? Hemsidan laddar inte för mig.

    Men förutsatt att allt annat är original så lär det inte göra någon skillnad eftersom du måste plugga ur och skaffa 13mm för att det ska hända något.

    avgasrör ciao "jamarcol" 25mm

  12. #1572

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Intes Visa inlägg
    avgasrör ciao "jamarcol" 25mm
    Det är dessutom lågvarvigt så om du har tur så kommer det bli lite effektskillnad i axxet.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  13. #1573
    startar upp ciaoen, kör i några minuter, sedan när man ska starta igen så är det ingen gnista...vad är felet?? brytarna??

  14. #1574
    Intess avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Motala
    Inlägg
    14
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Det är dessutom lågvarvigt så om du har tur så kommer det bli lite effektskillnad i axxet.

    Ok men finns det något rör som gör så att det går lite fortare om man inte gör något mer ``?

  15. #1575
    Polini cross country passar org. Min moped gick skitfint med det på
    Annars kan du ju köpa jamarcolröret och en 80 remplatta så går det lite fortare. Men få blir den seg dom sirap :p
    Moppemorfar

  16. #1576
    mitt svänghjul sitter löst, hur fan får man det att fastna??

  17. #1577

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Robert Visa inlägg
    mitt svänghjul sitter löst, hur fan får man det att fastna??
    Man tar loss det och kollar om krysskilen är hel och om det finns något spår som den ska sitta i på svänghjulet , det brukar nötas ut med tiden. Och isåfall blir det dyrt för dig

    Om svänghjulsspåret är slut alltså , en ny krysskil kostar bara 15-30kr

    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Polini cross country passar org. Min moped gick skitfint med det på
    Annars kan du ju köpa jamarcolröret och en 80 remplatta så går det lite fortare. Men få blir den seg dom sirap :p
    Du håller på för mycket med bilar

    Det heter bara Polini Country
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  18. #1578
    Intess avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Motala
    Inlägg
    14
    Ok så den kommer inte att gå något fortare om jag köper jamarcol röret ?

  19. #1579
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Man tar loss det och kollar om krysskilen är hel och om det finns något spår som den ska sitta i på svänghjulet , det brukar nötas ut med tiden. Och isåfall blir det dyrt för dig

    Om svänghjulsspåret är slut alltså , en ny krysskil kostar bara 15-30kr



    Du håller på för mycket med bilar

    Det heter bara Polini Country
    ahhh Det är en Volvo va?

    Citat Ursprungligen postat av Intes Visa inlägg
    Ok så den kommer inte att gå något fortare om jag köper jamarcol röret ?
    Kanske en 5 km/t fortare. Inte så där monsterfort va? Dra pluggen och sätt på en 10 förgasare så har du en moped som gör 45 med org rör. Tyst och bekvämt =)
    Moppemorfar

  20. #1580

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    ahhh Det är en Volvo va?



    Kanske en 5 km/t fortare. Inte så där monsterfort va? Dra pluggen och sätt på en 10 förgasare så har du en moped som gör 45 med org rör. Tyst och bekvämt =)
    Ja xc modellerna
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  21. #1581

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    någon som vill köpa massa jävla skitciaos? :d börjar tröttna på skiten nu!
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  22. #1582

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    någon som vill köpa massa jävla skitciaos? :d börjar tröttna på skiten nu!
    Vad har du för saker ? :shifty:

    Något trim ?
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  23. #1583

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Vad har du för saker ? :shifty:

    Något trim ?
    nog med grejjer för att plocka ihop typ 3 kompletta ciao, 1 baghee och massa annat skit som blir över då!
    säljer dock inget löst!
    och är nog dåligt med trim
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  24. #1584

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    nog med grejjer för att plocka ihop typ 3 kompletta ciao, 1 baghee och massa annat skit som blir över då!
    säljer dock inget löst!
    och är nog dåligt med trim
    Sorry = /
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  25. #1585
    Hallå allihop har några frågor om Ciao skulle vara mycket tacksam om jag kunde få svar på några

    Det finns ju två olika EBR gafflar, jag har för mig att man ville ha den till Puch Maxi för att den var snyggare?

    När det gäller trim, det finns en plugg någonstans var?
    Vad heter den vattenkylda motorn som ska ha runt 15-20 hk?
    Vad behövs för att få en Ciao att gå i 50/kmh respektive 70/kmh?
    Håller en Ciao eller är det bara massor av problem?
    Man byter ju hjulen mot lite bredare, byts även fälgen eller bara däcken?

    Om jag inte missminner mig fanns det en tysk sida som det handlades friskt från finns den kvar?

  26. #1586
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Hallå allihop har några frågor om Ciao skulle vara mycket tacksam om jag kunde få svar på några

    Det finns ju två olika EBR gafflar, jag har för mig att man ville ha den till Puch Maxi för att den var snyggare?

    När det gäller trim, det finns en plugg någonstans var? - Pluggen sitter i insuget.
    Vad heter den vattenkylda motorn som ska ha runt 15-20 hk? - Sprocatti
    Vad behövs för att få en Ciao att gå i 50/kmh respektive 70/kmh? - För att den ska göra cirka 50 km räcker det med en uppborrad förgasare och urpluggat insug samt något billigt rör. För 70 km måste du skaffa minst en 13mm förgasare samt någon 70cc.
    Håller en Ciao eller är det bara massor av problem? - En ciao håller hyffsat bra, dock brukar bakfälgen gå sönder, annars så är dom hyffsat problemfria. Brytarna osv kan behövas ställas in i bland
    Man byter ju hjulen mot lite bredare, byts även fälgen eller bara däcken? - Bara däcken oftast.

    Om jag inte missminner mig fanns det en tysk sida som det handlades friskt från finns den kvar?

    Mopshop.de
    Senast redigerat av Holmqvist den 2011-05-10 klockan 21:51.

  27. #1587
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av ollesmorsa Visa inlägg
    Hallå allihop har några frågor om Ciao skulle vara mycket tacksam om jag kunde få svar på några

    Det finns ju två olika EBR gafflar, jag har för mig att man ville ha den till Puch Maxi för att den var snyggare?

    När det gäller trim, det finns en plugg någonstans var?
    Vad heter den vattenkylda motorn som ska ha runt 15-20 hk?
    Vad behövs för att få en Ciao att gå i 50/kmh respektive 70/kmh?
    Håller en Ciao eller är det bara massor av problem?
    Man byter ju hjulen mot lite bredare, byts även fälgen eller bara däcken?

    Om jag inte missminner mig fanns det en tysk sida som det handlades friskt från finns den kvar?
    1. Det finns en plugg i insuget.
    2. Sprocatti, sägs ha 25 hästar. Många motordelar kommer ifrån am6 som sitter i bla rieju drac.
    3. Beror helt på, men för 50 räcker rör, dragen plugg, större förgasare och kanske mindre remskiva. För 70 behövs det oftast större cylinder.
    4. Min har aldrig pajat och då körde jag den hela förra säsongen. Det som pajar motormässigt är väl mest brytare, kondensator.
    5. Man byter bara däcken. För att klara sig utan mod får max 2.25 bredd plats på 17'' fälgar och 2.50 på 16''
    6. Tror du tänker på mopshop.de Finns även en holländsk sida som heter jmpb.nl , jämför priser för dom är olika billiga på olika delar.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  28. #1588
    Tack för svaren, inga tankar om EBR Gaffeln?
    Hur är det att trampa en Ciao är det löjligt jobbigt, eller går det hyffsat?

    Vad skulle 70cc med tillhörande saker kosta på ett ungefär?

  29. #1589
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av ollesmorsa Visa inlägg
    Tack för svaren, inga tankar om EBR Gaffeln?
    Hur är det att trampa en Ciao är det löjligt jobbigt, eller går det hyffsat?

    Vad skulle 70cc med tillhörande saker kosta på ett ungefär?
    1: Man väljer själv vilken gaffel man vill ha helt enkelt, men du måste kapa lite i ramen för att puch maxi gaffeln ska gå på.
    2: Cykelläget? Isåfall är det hyffsat jobbigt ingenting man gör frivilligt iallafall
    3: För cirka 1500-2000:- så får du en en hyffsad setup Dvs 70cc 13mm osv..

  30. #1590

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    när man har lyckats få motorn att inte nypa när man monterar 3e veven och ska sätta dit kolven och inser att det är en 12mm vev och man har 10 mm kolvar, då blir man liiite sur, och sen när man ska pilla med en annan och pinnbulten till cyllen pajjar så man måste byta den ngn dag när man orkar och då ger sig på det tredje objektet och då inser att bensinslangen man har köpt för 50 spänn/metern inte passar, då blir man liiite trött på det hela!
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in