Sidan 54 av 106 Första ... 444525354555664104 ... Sista
  1. #1591
    Okej 2000 är ju ingenting Vet att det finns de som sätter på "scooter" hjul... Går det tungt då? De som jag sett gjort det, har ju nog med effekt för det.
    Sist jag var inne på Moppenet var när det var det "gamla" forumet så jag har ingen koll vad det finns för projekt och så nu, men finns det några sådana ciaos ute på projekt delen nu?

  2. #1592
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av ollesmorsa Visa inlägg
    Okej 2000 är ju ingenting Vet att det finns de som sätter på "scooter" hjul... Går det tungt då? De som jag sett gjort det, har ju nog med effekt för det.
    Sist jag var inne på Moppenet var när det var det "gamla" forumet så jag har ingen koll vad det finns för projekt och så nu, men finns det några sådana ciaos ute på projekt delen nu?
    Dom scooter hjulen du snackar om är hela motorer som dom sätter på Dvs scooterkonverterar dom Just nu finns det inte något sånt projekt här Men men du kan ju kolla in projekt delen, finns några ciao projekt där, bland annat mitt

  3. #1593

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Dom scooter hjulen du snackar om är hela motorer som dom sätter på Dvs scooterkonverterar dom Just nu finns det inte något sånt projekt här Men men du kan ju kolla in projekt delen, finns några ciao projekt där, bland annat mitt
    * §9 Annonsering och spam





    Det finns faktiskt visst två såna så jo , Lennarts och Timmys

    Vet någon hur mycket ett baghee svänghjul väger och isåfall , har någon ett ?
    Senast redigerat av Macahan den 2011-05-11 klockan 08:55.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  4. #1594

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Vet någon hur mycket ett baghee svänghjul väger och isåfall , har någon ett ?
    Tror att mitt väger runt 850g, +-10g.
    Och nej, jag vill inte sälja mitt

  5. #1595

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Tror att mitt väger runt 850g, +-10g.
    Och nej, jag vill inte sälja mitt
    Och vanligt väger runt 1200(?) eller ?
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  6. #1596

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Och vanligt väger runt 1200(?) eller ?
    Ah tror det.

  7. #1597

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Ah tror det.
    Svarva bagheesvänghjulet så blir det som pinasco
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  8. #1598

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Svarva bagheesvänghjulet så blir det som pinasco
    Äsch, pallar inte hålla på med nåt sånt när det knappt ger nåt ändå

  9. #1599

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Äsch, pallar inte hålla på med nåt sånt när det knappt ger nåt ändå
    200G på tändningen är fan skitmycket OOOOOOOOOOOOO
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  10. #1600

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    200G på tändningen är fan skitmycket OOOOOOOOOOOOO
    Jo visst, det ÄR mycket. Men det GER inte så mycket.

  11. #1601
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    * §9 Annonsering och spam





    Det finns faktiskt visst två såna så jo , Lennarts och Timmys

    Vet någon hur mycket ett baghee svänghjul väger och isåfall , har någon ett ?
    Där ser man, vet att han "Suriuz" eller liknande hade en sådan med, kollade på "gamla moppenet" gorager eller vad det nu heter. Men det forumet jobbar inte riktigt med mig, är han fortfarande aktiv?


    När det gäller start av Ciao finns det några med kick?
    Finns det någon bra sida med allmän information om Ciao..... finns ju så mycket olika modeller osv.

  12. #1602

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av ollesmorsa Visa inlägg
    Där ser man, vet att han "Suriuz" eller liknande hade en sådan med, kollade på "gamla moppenet" gorager eller vad det nu heter. Men det forumet jobbar inte riktigt med mig, är han fortfarande aktiv?


    När det gäller start av Ciao finns det några med kick?
    Finns det någon bra sida med allmän information om Ciao..... finns ju så mycket olika modeller osv.
    Det finns kicktillbehör att köpa med en liten blockhalva som är avsedd för kick.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  13. #1603

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Och vanligt väger runt 1200(?) eller ?
    mina vägde 1245 och 1320 lr nått sånt om jag inte minns fel :p och kanske har ett till salu, men vet inte om jag vill rivamopped, intresserad ifall jag gör deT?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  14. #1604

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    mina vägde 1245 och 1320 lr nått sånt om jag inte minns fel :p och kanske har ett till salu, men vet inte om jag vill rivamopped, intresserad ifall jag gör deT?
    Jag vill ha men jag är luspank och skyldig farsan 1200
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  15. #1605

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Jag vill ha men jag är luspank och skyldig farsan 1200
    Jag ska nog ha ett original som ligger nånstans ifall du vill köpa o lätta själv.

  16. #1606

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Jag ska nog ha ett original som ligger nånstans ifall du vill köpa o lätta själv.
    Nej tack
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  17. #1607
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av ollesmorsa Visa inlägg
    Där ser man, vet att han "Suriuz" eller liknande hade en sådan med, kollade på "gamla moppenet" gorager eller vad det nu heter. Men det forumet jobbar inte riktigt med mig, är han fortfarande aktiv?


    När det gäller start av Ciao finns det några med kick?
    Finns det någon bra sida med allmän information om Ciao..... finns ju så mycket olika modeller osv.
    Ska du ha kick så får du ta det från en Piaggio Superbravo samt modda om ramen lite Checka Ciao info tråden ifall du vill ha lite fakta

  18. #1608
    Tack för svar!

    Men inget som vet vad som hänt med Suriuz Ciao är den såld?

  19. #1609

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av ollesmorsa Visa inlägg
    Tack för svar!

    Men inget som vet vad som hänt med Suriuz Ciao är den såld?
    Han körde med den förra året men jag vet inte.

    Följer det med en bussning till polini variatorn alt. sitter det en på redan när man köper dom ?

    // Sebbe
    Senast redigerat av Macahan den 2011-05-12 klockan 19:55.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  20. #1610
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av ollesmorsa Visa inlägg
    Tack för svar!

    Men inget som vet vad som hänt med Suriuz Ciao är den såld?
    Rätt säker på att han har kvar den, tävlade som sagt med den i frihamnen open 2010 (och vann)
    Får se om han dyker upp på frihamnen i år
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  21. #1611
    Om man vill ha vattenkylt till Ciao, vad finns det för alternativ då?

  22. #1612
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av ollesmorsa Visa inlägg
    Om man vill ha vattenkylt till Ciao, vad finns det för alternativ då?
    Simonini motorblock med scooter cylinder tex mhr bigbore, sprocatti motor, köpa cylinderkit till org/trimblock med vattenkyld topp(knappt nån skillnad, har det bara för att det är unikt) och sen finns det några vattenkylda cylindrar till org/trimblock, dock svårt att få tag i.
    Vissa gör även så att dom svetsar om en cylinder till vattenkylt själva

    Tänk på att man inte kan få tag i dom här grejerna i sverige..
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  23. #1613
    Ingen som råkar sälja ett superbravo baknav och superbravokoppling?

  24. #1614
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Simonini motorblock med scooter cylinder tex mhr bigbore, sprocatti motor, köpa cylinderkit till org/trimblock med vattenkyld topp(knappt nån skillnad, har det bara för att det är unikt) och sen finns det några vattenkylda cylindrar till org/trimblock, dock svårt att få tag i.
    Vissa gör även så att dom svetsar om en cylinder till vattenkylt själva

    Tänk på att man inte kan få tag i dom här grejerna i sverige..
    Var hittar men ett "Simonini motorblock"? Samma prisklass som sprocatti?

  25. #1615
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av ollesmorsa Visa inlägg
    Var hittar men ett "Simonini motorblock"? Samma prisklass som sprocatti?
    http://www.jmpb.nl/store/index.php?a...&productId=585 runt 8-9000 om du har tur med börsen
    Vet inte riktigt vad sprocatti kostar då deras hemsida är lite klurig men är garanterat dyrare, och längre leverans tid vad jag vet.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  26. #1616
    Men det var ju ett helt kit, går det köpa endast block för att sedan sätta på en "minarelli" cyllle?

    http://jmpb.nl/store/index.php?act=v...productId=2287
    Vev och sånt får man köpa till ?

  27. #1617
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av ollesmorsa Visa inlägg
    Men det var ju ett helt kit, går det köpa endast block för att sedan sätta på en "minarelli" cyllle?

    http://jmpb.nl/store/index.php?act=v...productId=2287
    Vev och sånt får man köpa till ?
    Har för mig att det är typ bara plug and play med en minarelli cylle på det blocket Dock är det bara ett tomt block du får, det på bild dvs

  28. #1618

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Presajsly som viktor säg , he e ba plugg n pläj.

    Synd att jmpb inte har muttrar till frikransar , kostar ju mumma att åka till täby/beställa från cykelkraft för en mutterjävel

    Ska beställa kopplingsfjädrar och rem ikväll , alt. något annat roligt till ciaoen ..

    Justja ! Har någon 90mm remskivor till variokoppling till salu ?

    Har 100mm ifall nån vill byta(sker endast öga mot öga)
    Senast redigerat av Macahan den 2011-05-15 klockan 17:37.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  29. #1619
    ah kan man byta storleken på remspåret ? Jag råkar ha en mutter till frikransen över om du vill ha den också. Sen börjar det bli tomt där inne hehe

    Bygger ihop den röda rostiga med 4 ekrade som inte Viktor ville ha och säljer den med mkt reservdelar
    Moppemorfar

  30. #1620

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    ah kan man byta storleken på remspåret ? Jag råkar ha en mutter till frikransen över om du vill ha den också. Sen börjar det bli tomt där inne hehe

    Bygger ihop den röda rostiga med 4 ekrade som inte Viktor ville ha och säljer den med mkt reservdelar
    Man kan byta mellan 90mm och 100mm remskiva bak ja
    Den stora vänstergängade muttern ? vore grymt isåfall Den sitter på höger sida på bakhjulet och håller fast den här:


    Vad är det för munstycke i min fögge ? Glömde kolla det innan jag åkte och nu har jag inte tillgång till ciaoen. Den rusade som fasen när den var kall utan choke men gick bättre senare.

    // Sebbe
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in