Sidan 7 av 106 Första ... 567891757 ... Sista
  1. #181
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    kollade gnistan och den sög så har köpt ett nytt tändstift nu. men vad är det brytarn gör, om den är fel ställd gör det nån stor skillnad?
    Kan inte säga precis vad den gör, men om den är felinställd så får du ingen gnista, eller en mycket dålig gnista, så den måste vara rätt inställd.

  2. #182
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Kan inte säga precis vad den gör, men om den är felinställd så får du ingen gnista, eller en mycket dålig gnista, så den måste vara rätt inställd.

    kan också vara det för den var max öppen

  3. #183
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Någon som vet om det är någon idé att porta cylindern på en ciao?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  4. #184
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Någon som vet om det är någon idé att porta cylindern på en ciao?
    Om du ska göra det på din italkit, så skit i...billigare att köpa en värre cylinder då
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  5. #185
    någon som har 70 polini till salu`? och nåt rör? inte badsnake har redan det,.

  6. #186
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Om du ska göra det på din italkit, så skit i...billigare att köpa en värre cylinder då
    Inte dyrt att porta direkt fast det blir nog bättre att köpa en ny!

    Tänker jag rätt att om brytarspetsarna ställer om sig lite så blir moppen segare? känns som min blivit de..
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  7. #187
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Inte dyrt att porta direkt fast det blir nog bättre att köpa en ny!

    Tänker jag rätt att om brytarspetsarna ställer om sig lite så blir moppen segare? känns som min blivit de..
    Klart den kan bli pucko ifall dom ställs om därför kör jag BRYTARLÖST
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  8. #188
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Klart den kan bli pucko ifall dom ställs om därför kör jag BRYTARLÖST
    Haha får ta och försöka mäta nån dag då ;P
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  9. #189

  10. #190
    Någon som vet om 12mm veven på något sätt är starkare än 10mm aren?
    Mvh
    Riding on the wind
    with my fs1

  11. #191

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Forsa utanför hudiksvall
    Inlägg
    16
    tja vad kan det vara för fel på ciaoen om den är jätte svag i början såden axxar inte den orkar inte så måste hjälpa till typ?är orginal remskiva,borrad fögge,filat,borrat insug,41mm cylinder vad kan felet vara?
    AM kort<3

  12. #192
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av ante p Visa inlägg
    tja vad kan det vara för fel på ciaoen om den är jätte svag i början såden axxar inte den orkar inte så måste hjälpa till typ?är orginal remskiva,borrad fögge,filat,borrat insug,41mm cylinder vad kan felet vara?
    Byt rör? är den inställd rätt o så, planat toppen? har den jämn tomgång? och vad för cylinder är det?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  13. #193

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Forsa utanför hudiksvall
    Inlägg
    16
    blir ingen skillnad om man byter rör olympia 41mm cylinder
    AM kort<3

  14. #194
    Citat Ursprungligen postat av Cadillac Visa inlägg
    Någon som vet om 12mm veven på något sätt är starkare än 10mm aren?
    Mvh
    De ser ju precis likadana ut. Skillnaden är nog bara större kolvbults hål.

  15. #195
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av ante p Visa inlägg
    blir ingen skillnad om man byter rör olympia 41mm cylinder
    rätt inställd? drar ingen tjuvluft? planat toppen något? om du borrat/filat insuget för mkt kan den dra tjuvluft där, vilket gör den lite svagare.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  16. #196
    Snowgubben^s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Någon som vet om det är någon idé att porta cylindern på en ciao?
    Det går allt men om man inte kör med variator så är det inte speciellt givande. Sen så om man skulle köra med variator så skulle man ändå aldrig köra med originalcylindern. Om du nu ska byta så kanske jag är intresserad av din original!

    Adda msn: [email protected]

    Citat Ursprungligen postat av Cadillac Visa inlägg
    Någon som vet om 12mm veven på något sätt är starkare än 10mm aren?
    Mvh
    Är inget du behöver oroa dig för, för ur en ciao går det inte att krama ur så mycket effekt så att vevstaken pajjar, och om den mot all förmodan skulle göra de kan du ju köpa en ny motor för 300kr på blocket
    Originalveven ska hålla för 70cc, men om du satsar på större kubik så ska man skaffa trimvev.

    Citat Ursprungligen postat av ante p Visa inlägg
    tja vad kan det vara för fel på ciaoen om den är jätte svag i början såden axxar inte den orkar inte så måste hjälpa till typ?är orginal remskiva,borrad fögge,filat,borrat insug,41mm cylinder vad kan felet vara?
    Dåligt komp eller tjyvluft vid insug/förgasare.

  17. #197
    åååååh, jag har blivit stenkåt på en ciao, eller liknande moppe, för att ha vid sommarstugan och glida, inte bygga något monsterbygge som gör 90 knyck, utan runt 20-30.

    Finns inte EN ENDA CIAO i hela uppland på blocket, skandalöst.

    Jag skiter verkligen inte pengar, så max runt 2000 kr. Är det någon här som säljer en? Eller känner ni någon som har ett ruckel står?
    Uppsalaområdet som gäller då.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

  18. #198

  19. #199
    tja, min ciao går ganska bra på låga varv men på max gas så dör den efter några meter och sen startar den och går så håller den på så hela tiden. vet nån vad felet kan vara? och vet ni nån bra lackfirma i stockholms området som kan lacka en ciao ram för hyfsat lite pengar? och har någon trim cylindrar till ciao tillsalu?

  20. #200
    MussEs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    88
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    tja, min ciao går ganska bra på låga varv men på max gas så dör den efter några meter och sen startar den och går så håller den på så hela tiden. vet nån vad felet kan vara? och vet ni nån bra lackfirma i stockholms området som kan lacka en ciao ram för hyfsat lite pengar? och har någon trim cylindrar till ciao tillsalu?
    dåligt stift , skit i förgasaren eller fel munstycke

  21. #201
    Är det någon i göteborgsområdet som har ett par hårda kopplingsfjädrar till salu?

  22. #202

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Nån runt sthlm som har en billig ciao att sälja ? 2000 eller mindre

  23. #203

  24. #204
    Har en ciao membran? För jag ska skaffa en ciao och skaffa 60cc och 13mm förgasare och jag undrar om ciao har membran, och vilken sida kan jag köpa den fram gaffeln du har den är fett cool

  25. #205
    Citat Ursprungligen postat av DT Anton Visa inlägg
    Har en ciao membran? För jag ska skaffa en ciao och skaffa 60cc och 13mm förgasare och jag undrar om ciao har membran, och vilken sida kan jag köpa den fram gaffeln du har den är fett cool
    Inga membran. Gaffeln du menar finns nog på cykelkraft

  26. #206
    Min ljuddämpare till polini sp't jag köpte passade inte.. Själva röret på ljuddämparen har samma diameter som avgasröret, så jag kan inte sätta ihop den. Egentligen ska ljuddämparröret sitta runt avgasröret, men jag kan kapa ljuddämparen lite för diametern är smalare längre bak på den, fast då kommer ljuddämparen sitta i avgasröret istället för runt om. Kommer det att funka att köra så? Kan inte motorn överhettas lättare om stingern är för liten?

    Kanske är lite luddigt, men..snabbt svar skulle vara schysst

    Sry för dubbelpost

  27. #207
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av DT Anton Visa inlägg
    Har en ciao membran? För jag ska skaffa en ciao och skaffa 60cc och 13mm förgasare och jag undrar om ciao har membran, och vilken sida kan jag köpa den fram gaffeln du har den är fett cool
    Som ludde säger så har inte ciao membran, inte original. Om man vill trimma lite mer så finns det att få tag i sidoinsug, som har större diameter än original insuget och har membran, så det ger lite mer effekt.
    Tycker du ska skaffa ''70'' cc 43 mm direkt, istället för att slösa pengar på 60 cc.
    Antar att du menar den kromade gaffeln? isånnafall finns den på bla. cykelkraft.se och mopshop.de
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  28. #208
    hej, nu gör min ciao typ 60 km/h och jag har pluggat ur blocket, badsnake, 13mm förgarare (56 munstycke), remskiva 80 mm, och polini luftburk. vad tror ni att den kan göra om jag sätter på polini 70 cc och kanske köper ett SP rör.

  29. #209
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    hej, nu gör min ciao typ 60 km/h och jag har pluggat ur blocket, badsnake, 13mm förgarare (56 munstycke), remskiva 80 mm, och polini luftburk. vad tror ni att den kan göra om jag sätter på polini 70 cc och kanske köper ett SP rör.
    Lite fortare, framförallt mycket starkare. Lite mer än 65-70 blås kan du nog räkna med. Du måste nog bredda insuget lite samt matcha blocket med cylinderns kanaler.

  30. #210

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in