Sidan 93 av 106 Första ... 43839192939495103 ... Sista
  1. #2761

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Viktor: jag har komplett Elektronisk tändning med
    Svänghjul om du är intresserad. Även ett halft brytarlöst block som går att laga. Gick hål när jag skulle ge mig på att få ner simo. Pluggen sitter i.

    Kolla packboxen och bussningen i förgasaren å
    Hej!

    Får ge det ett till försök i helgen och plocka ner allt igen. Såg inget uppenbart fel på packboxarna men ärligt talat kollade jag inte på dem. Gör ett nytt försök i helgen.

    Om det inte funkar kan svänghjul + tändning vara intressant!

  2. #2762
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499


    Jag ville men inte svingen Skiten vek sig haha..tur att man har en extra
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  3. #2763
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg


    Jag ville men inte svingen Skiten vek sig haha..tur att man har en extra
    Kortfattat så är du för fet Viktor, dags att låta da treadmill rulla istället för moppen tro ja!

    Haha <3

  4. #2764
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Kortfattat så är du för fet Viktor, dags att låta da treadmill rulla istället för moppen tro ja!

    Haha <3
    Säger du som är så biffig så du inte ens kan gå igenom ett dörrvalv på bredden
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  5. #2765
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Säger du som är så biffig så du inte ens kan gå igenom ett dörrvalv på bredden
    Nää, jag är fan liten å klen nu
    Såg dig utanför lindvreten idag btw, tänkte slänga min flaska på dig men hade bråttom till bussen ! ...Next time you won't be so lucky young man

  6. #2766

    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Valdemarsvik/ Norrköpingstrakten
    Inlägg
    196
    Nästan helt färdig me ciaoen nu,sjukt nöjd med allt...va tycks?
    Namn:  IMAG0062.jpg
Visningar: 1197
Storlek:  109,9 KBNamn:  IMAG0063.jpg
Visningar: 1118
Storlek:  113,0 KBNamn:  IMAG0064.jpg
Visningar: 1075
Storlek:  107,9 KBNamn:  IMAG0065.jpg
Visningar: 1112
Storlek:  134,0 KB

  7. #2767
    Citat Ursprungligen postat av kitte Visa inlägg
    Nästan helt färdig me ciaoen nu,sjukt nöjd med allt...va tycks?
    Namn:  IMAG0062.jpg
Visningar: 1197
Storlek:  109,9 KBNamn:  IMAG0063.jpg
Visningar: 1118
Storlek:  113,0 KBNamn:  IMAG0064.jpg
Visningar: 1075
Storlek:  107,9 KBNamn:  IMAG0065.jpg
Visningar: 1112
Storlek:  134,0 KB
    Najs! Mycket färg jag hade iof bytt så att det är samma hjul fram och bak.
    Vad har du för förgasare på? Hur har du gjort med insuget?
    Moppemorfar

  8. #2768

    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Valdemarsvik/ Norrköpingstrakten
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Najs! Mycket färg jag hade iof bytt så att det är samma hjul fram och bak.
    Vad har du för förgasare på? Hur har du gjort med insuget?
    Jag har en 21mm fögge på,borrat upp och svetsat kant som föggen ska gå över,veven är smått modifierad av krille som jobbar med specialdelarmkt färg e ju trevligtdet e fiddygaffel och fälg/däck från fiddy också så jag har skivbroms

  9. #2769
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av kitte Visa inlägg
    Nästan helt färdig me ciaoen nu,sjukt nöjd med allt...va tycks?
    Namn:  IMAG0062.jpg
Visningar: 1197
Storlek:  109,9 KBNamn:  IMAG0063.jpg
Visningar: 1118
Storlek:  113,0 KBNamn:  IMAG0064.jpg
Visningar: 1075
Storlek:  107,9 KBNamn:  IMAG0065.jpg
Visningar: 1112
Storlek:  134,0 KB
    Ser pundigt ut med fel fälg i fram, har en 5 ekrad framfälg liggandes faktiskt..om du är sugen
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  10. #2770

    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Valdemarsvik/ Norrköpingstrakten
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Ser pundigt ut med fel fälg i fram, har en 5 ekrad framfälg liggandes faktiskt..om du är sugen
    Jag tycker det ser fräänt ut med denna fälg,jag har också 5ekrad fälg så det behövs inte..tack ändå

  11. #2771
    Citat Ursprungligen postat av kitte Visa inlägg
    Jag tycker det ser fräänt ut med denna fälg,jag har också 5ekrad fälg så det behövs inte..tack ändå
    Tyvärr.. 3 mot 1!
    Det är fult

  12. #2772

    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Valdemarsvik/ Norrköpingstrakten
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Tyvärr.. 3 mot 1!
    Det är fult
    Hahah kommer ändå ha kvar det såhär

  13. #2773
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av kitte Visa inlägg
    Hahah kommer ändå ha kvar det såhär
    Gör något åt förgasarn iaf, ser för taskigt ut.

    Gnällkäring, jag vet!
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  14. #2774

    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Valdemarsvik/ Norrköpingstrakten
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Gör något åt förgasarn iaf, ser för taskigt ut.

    Gnällkäring, jag vet!
    haha jamen det ska snyggas tillförstärkning kommer nog också

  15. #2775

    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg och Halland
    Inlägg
    11
    Hejsan! Min ciao är nermonterad och renoverad och när jag satt ihop den nu, så har jag som mål strävat att kunna starta den. Den startar nu men dör direkt efter att den gasat i kanske 1 sekund. Det är antagligen förgasaren som är dåligt inställt. En grej till, Jag har inte monterat på pysvajjern om det nu gör större skillnad, för dess jobb är ju bara att strypa motorn och stänga av den?

    ONT: Såå, Vad bör jag tänka på för att ställa in tomgången?

  16. #2776
    Hallå allihopa, har vart borta ett tag från forumet men har äntligen hittat tillbaka

    Postade förut en fråga i denna tråd om lite hjälp med att lokalisera ett problem som jag har med ciaoen men jag fick inte ett enda svar, så jag prövar igen

    Nu har jag fixat ett videoklipp med min ciao som tappar kraft ju längre man kör. Innan dess går det i vågor...
    Har hjälpt att täppa igen luftfiltret i ca 2-3 sek och sedan släppa när den är som svagast.
    Men något annat som e konstigt är all olja å skit som börjar rinna vid anslutningen till avgasröret.
    Sen "puffar" det ut luft/avgaser(?) snett till höger om motorn, ungefär från den vinkeln där jag filmar motorn underifrån...
    Snälla hjälp mig, vad har jag gjort fel?

    Släng fram det ni kan tro att det är så kollar jag upp det, och gärna hur jag kollar upp det då jag är en nybörjare



  17. #2777
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av x4ts Visa inlägg
    Hallå allihopa, har vart borta ett tag från forumet men har äntligen hittat tillbaka

    Postade förut en fråga i denna tråd om lite hjälp med att lokalisera ett problem som jag har med ciaoen men jag fick inte ett enda svar, så jag prövar igen

    Hur ser insuget ut? Är den urpluggad?
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  18. #2778
    Citat Ursprungligen postat av x4ts Visa inlägg
    Hallå allihopa, har vart borta ett tag från forumet men har äntligen hittat tillbaka

    Postade förut en fråga i denna tråd om lite hjälp med att lokalisera ett problem som jag har med ciaoen men jag fick inte ett enda svar, så jag prövar igen
    Kan du speca din setup typ cylle cc ,förknasare munstycke, med eller utan brytare mm.

  19. #2779
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Hur ser insuget ut? Är den urpluggad?
    Yes, den är urpluggad

    Kan du speca din setup typ cylle cc ,förknasare munstycke, med eller utan brytare mm.
    Allt är original förutom pluggen och mopeden är från 92 så då är väl den brytarlös (?) om jag minns rätt

  20. #2780
    Citat Ursprungligen postat av x4ts Visa inlägg
    Yes, den är urpluggad



    Allt är original förutom pluggen och mopeden är från 92 så då är väl den brytarlös (?) om jag minns rätt
    Vi behöver lite mer info här så hjälp till.

    Pluggen har du dragit den eller har du borrat från insidan av block halvan värmt och knackat ut pluggen?
    Om pluggen är borta så bruka dom flesta borra lite och fila i insuget, och då är det lätt att borra hål i blocket med tjuvluft eller totalras som resultat, måste då lagas med "flytande metall" filar man för brett i insuget så tätar inte vevaxelns balanshalva med samma resultat som tjuvluft, så jag undrar har du gort jobbet själv så du vet hur det ser ut i motorn eller har någon annan gort det? sitter pakboxen i blockhalvan och är det tät imot vevaxeln?
    Du skriver att allt är original förutom pluggen? det är helt omöjligt att knacka plugg och köra med original munstycke i förgasaren och förvänta sig att moppen ska gå bra, du skriver att om du håller för hålen i luftfiltret så går den bättre, du har du fel munstycke eller tjuvluft, sönder borrad förgasare eller sönder borrat block,
    fel soppa/olja % ska vara 2% två takt, inte ca på en höft 3-4% så det som rinner ut mellan cyllen och röret är olja, dra åt muttern på avgasröret så slutar det säkert att puffa avgaser där, obs kolla så att det inte sitter något skit intryckt i dämpen, kan ju vara så att den är igensatt och då går inte motorn bra.
    Hoppas att det fixar sig

  21. #2781
    Jag har ett problem med min Piaggio bravo. och det är samma motor som ciao? så jag tänkte att det går fint att skriva här ändå då det gäller motorn
    Jag böt nyligen brytare och kondensator och nu får den gnista, men den startar bara när jag har choken i och det går knappt att hålla den vid liv. På startgas gick den fint och jag kunde köra ca 20m utan problem men sen dör den. har bytt stift och kollade på det efter ja hade provat å det var blött. Någon som kan hjälpa mig?

  22. #2782
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Denko55 Visa inlägg
    Jag har ett problem med min Piaggio bravo. och det är samma motor som ciao? så jag tänkte att det går fint att skriva här ändå då det gäller motorn
    Jag böt nyligen brytare och kondensator och nu får den gnista, men den startar bara när jag har choken i och det går knappt att hålla den vid liv. På startgas gick den fint och jag kunde köra ca 20m utan problem men sen dör den. har bytt stift och kollade på det efter ja hade provat å det var blött. Någon som kan hjälpa mig?
    Låter sjukt skumt...vad är brytarna inställda på?
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  23. #2783
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Låter sjukt skumt...vad är brytarna inställda på?
    Du menar avstådet? tog en 0.30 fiskelina mellan så ca 0.30mm

  24. #2784
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Denko55 Visa inlägg
    Du menar avstådet? tog en 0.30 fiskelina mellan så ca 0.30mm

    0,40-0,45 brukar jag ställa dem på

    Gör rent förgasarn?
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  25. #2785
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    0,40-0,45 brukar jag ställa dem på

    Gör rent förgasarn?
    Jag har gjort rent den och lät den ligga i bensinbad några timmar men tror de är ca 4-5% olja i soppan jag har i nu kan de ha nåt med de att göra?

  26. #2786
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Denko55 Visa inlägg
    Jag har gjort rent den och lät den ligga i bensinbad några timmar men tror de är ca 4-5% olja i soppan jag har i nu kan de ha nåt med de att göra?

    Blanda rätt, återkom sen
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  27. #2787
    Citat Ursprungligen postat av Denko55 Visa inlägg
    Du menar avstådet? tog en 0.30 fiskelina mellan så ca 0.30mm
    Hehe skön nödlösning men Köp dig ett bladmått istället. Kostar 20 kr på biltema
    Moppemorfar

  28. #2788
    Citat Ursprungligen postat av kenthas Visa inlägg
    Vi behöver lite mer info här så hjälp till.

    Pluggen har du dragit den eller har du borrat från insidan av block halvan värmt och knackat ut pluggen?
    Om pluggen är borta så bruka dom flesta borra lite och fila i insuget, och då är det lätt att borra hål i blocket med tjuvluft eller totalras som resultat, måste då lagas med "flytande metall" filar man för brett i insuget så tätar inte vevaxelns balanshalva med samma resultat som tjuvluft, så jag undrar har du gort jobbet själv så du vet hur det ser ut i motorn eller har någon annan gort det? sitter pakboxen i blockhalvan och är det tät imot vevaxeln?
    Du skriver att allt är original förutom pluggen? det är helt omöjligt att knacka plugg och köra med original munstycke i förgasaren och förvänta sig att moppen ska gå bra, du skriver att om du håller för hålen i luftfiltret så går den bättre, du har du fel munstycke eller tjuvluft, sönder borrad förgasare eller sönder borrat block,
    fel soppa/olja % ska vara 2% två takt, inte ca på en höft 3-4% så det som rinner ut mellan cyllen och röret är olja, dra åt muttern på avgasröret så slutar det säkert att puffa avgaser där, obs kolla så att det inte sitter något skit intryckt i dämpen, kan ju vara så att den är igensatt och då går inte motorn bra.
    Hoppas att det fixar sig

    definiera sönderborrad förgasare?!

    Har nämligen lite samma bekymmer....pluggen dragen och något borrat men tätar mot veven. CDI Tändning som funkar, förgasare som är uppborrad till 13mm 66mm munstycke, kollat kompet som är bra. MEN den går endast med choke och fullgas varvar dock bara något högre än tomgång lättar man på choken något så varvar den upp med dör sen.

    tack på förhand!!

  29. #2789
    Citat Ursprungligen postat av janne Visa inlägg
    definiera sönderborrad förgasare?!

    Har nämligen lite samma bekymmer....pluggen dragen och något borrat men tätar mot veven. CDI Tändning som funkar, förgasare som är uppborrad till 13mm 66mm munstycke, kollat kompet som är bra. MEN den går endast med choke och fullgas varvar dock bara något högre än tomgång lättar man på choken något så varvar den upp med dör sen.

    tack på förhand!!
    Låter som för litet munstycke.. :0
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  30. #2790
    Citat Ursprungligen postat av janne Visa inlägg
    definiera sönderborrad förgasare?!

    Har nämligen lite samma bekymmer....pluggen dragen och något borrat men tätar mot veven. CDI Tändning som funkar, förgasare som är uppborrad till 13mm 66mm munstycke, kollat kompet som är bra. MEN den går endast med choke och fullgas varvar dock bara något högre än tomgång lättar man på choken något så varvar den upp med dör sen.

    tack på förhand!!
    Det är ganska svårt att borra upp en förgasare utan att pajja något i farten, kör du med original luftfilter eller har du borrat hål i den med? 66 är standard storlek på munstycket om du köper en 13/13 Dellorto och om du kör med original dämp så blir det knas. Vad har du för moppe? Super bravo eller nyare Ciao med Cdi?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in