Sidan 44 av 106 Första ... 3442434445465494 ... Sista
  1. #1291

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Meckaracke Visa inlägg
    Tändspole är ny som sagt
    Du kan ha fått tag i ett måndagsexemplar?

  2. #1292
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Meckaracke Visa inlägg
    Tändspole är ny som sagt
    Nå kablar som är av? Glapp?

    Fan vad skumt..

  3. #1293

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Uppllands Väsby
    Inlägg
    15
    Har även testat tändspolen så inget fel med den, och även kablar är bytta

  4. #1294
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Meckaracke Visa inlägg
    Har även testat tändspolen så inget fel med den, och även kablar är bytta
    Men om det går inte ström i den, men inte ut?

    Så är det ju fel på den?

  5. #1295
    Kan det vara någon av sladdarna som ligger och jordar? Något slags kabelbrott låter det som. evt att du ställt brytarn helt åt helvete
    Moppemorfar

  6. #1296
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Är rätt kass på el, men på bravon var det en sladd för dödare. När man råkade koppla in den så försvann gnistan förstås, eller om den blev jordad om jag minns rätt.
    Kan inte vara så att du har samma problem? vet dock inte ifall gnistan dödas före eller vid tändspolen då
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  7. #1297

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Uppllands Väsby
    Inlägg
    15
    Dödaren är väl isf pysen, som jag kopplat ur. Om det vore kabelbrott borde det väl inte ens komma el till tändspolen, även lampa lyser?
    Sen finns det väl bara en jordning, och den sitter mot motorblocket.

  8. #1298
    Citat Ursprungligen postat av Meckaracke Visa inlägg
    Dödaren är väl isf pysen, som jag kopplat ur. Om det vore kabelbrott borde det väl inte ens komma el till tändspolen, även lampa lyser?
    Sen finns det väl bara en jordning, och den sitter mot motorblocket.
    Det är ju två spolar. Ljusspolen kanske fungerar som den ska medans tändspolen kan ha glapp på vägen. Hur vet du att det kommer ström till tändspolen? Det behöver inte vara jordsladden som glappar. Kan vara kabeln från spolen som glappar mot blocket eller ramen. Jag hade ändå kollat tändhatten en gång till. Typ kapat en 2 cm i bägge ändarna och skruvat ihop igen. Korkad fråga. Du har kollat krysskilen va att den är hel och sitter som den ska?
    Moppemorfar

  9. #1299

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Uppllands Väsby
    Inlägg
    15
    Krysskilen såg fin ut, är ingen höjdare på det så inte 100 %. Och hur jag vet att det kommer el är eftersom att sladden som du kopplar till tändspolen har jag kollat med strömmätare, vet inte vad det heter men den visar att det kommer el

  10. #1300
    då har du ju bara tändspole---> tändkabel----> tändhatt-----> tändstift kvar att kolla då
    Moppemorfar

  11. #1301

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Uppllands Väsby
    Inlägg
    15
    tändkabeln skruvar man ju på tändspolen, jag har satt strömmätarn på den skruven och där är det helt dött, alltså det kommer inte ens ut från tändspolen så tändkabel och tändstift e lungt

  12. #1302
    HUr har du mätt då? har du jordat då också?
    Moppemorfar

  13. #1303

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Uppllands Väsby
    Inlägg
    15
    Jajemen har jordat, alltså tog en sån här kabel med 2 spetsar i vardera ände, sen när det kommer el så lyser en lampa

  14. #1304
    Hur mycket pallar ekerfälgarna? Tänkte sätta på variator på en ekerfälg istället för på en bravofälg, då jag tänkte sälja mina bravo fälgar.

    Så pallar ekerfälgarna av en malossi variator, 70cc osv.. ?

  15. #1305

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Hur mycket pallar ekerfälgarna? Tänkte sätta på variator på en ekerfälg istället för på en bravofälg, då jag tänkte sälja mina bravo fälgar.

    Så pallar ekerfälgarna av en malossi variator, 70cc osv.. ?
    Skaffa baghee istället ? Dom är ju iallafall lite säkrare
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  16. #1306
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Hur mycket pallar ekerfälgarna? Tänkte sätta på variator på en ekerfälg istället för på en bravofälg, då jag tänkte sälja mina bravo fälgar.

    Så pallar ekerfälgarna av en malossi variator, 70cc osv.. ?
    Jadå det är lungt Så länge du inte hoppar och studsar i 70 blås

    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Skaffa baghee istället ? Dom är ju iallafall lite säkrare
    Mja det vet jag inte..kanske grövre och så, men kvaliten?

  17. #1307

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Meckaracke Visa inlägg
    Jajemen har jordat, alltså tog en sån här kabel med 2 spetsar i vardera ände, sen när det kommer el så lyser en lampa
    dom där men lampa är inte alltid så bra till sånt. du har inte en multimeter att mäta med ist?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  18. #1308
    tja ^^
    Har tröttnat på min ciao nu då den inte har ngt riktigt bakljus / framljus och tycker att det är mycket skönare att glida runt på en scooter.
    Iaf undrar om det finns folk som kan tänka sig att byta där ute, alltså helt överhuvudtaget! Ska jag fråga runt i diverse blocket annonser o lägga upp en egen?
    Köpte den förra året förr 7000, inte kört så mycket, den hade ny förgasare, ny cylinder, nytt avgas rör. Allting nytt typ. Den har en riktigt bra ramförstärkning, Bra lackat men en liiiten bit har försvunnit på ram förstärkaren för ja hade mitt lås där, Allting på den är i toppskick! Sitter på snabbgas, Hebo kolfibrigt styre, bara bakbroms o ingen frambroms, Polini avgasrör, Den toppar ca 70kmh och lacken är matchande med dem andra delarna på ciaoen, nya däck, custom gjord bakstänk skärm, Stötdämpar framgaffel såklart, Pegs sitter på. cateye hastighets mätare eller vad det kallas ^^ Dock har den lite segt axx men det blir bättre om jag bytar remband. Den låter bra och startar direkt när man sprungit 2 m och släpper kopplingen. har säkert glömt något men där är den!
    Räcker det till att byta mot en viva city / neos :p
    TJA

  19. #1309

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av LASSECIAO Visa inlägg
    tja ^^
    Har tröttnat på min ciao nu då den inte har ngt riktigt bakljus / framljus och tycker att det är mycket skönare att glida runt på en scooter.
    Iaf undrar om det finns folk som kan tänka sig att byta där ute, alltså helt överhuvudtaget! Ska jag fråga runt i diverse blocket annonser o lägga upp en egen?
    Köpte den förra året förr 7000, inte kört så mycket, den hade ny förgasare, ny cylinder, nytt avgas rör. Allting nytt typ. Den har en riktigt bra ramförstärkning, Bra lackat men en liiiten bit har försvunnit på ram förstärkaren för ja hade mitt lås där, Allting på den är i toppskick! Sitter på snabbgas, Hebo kolfibrigt styre, bara bakbroms o ingen frambroms, Polini avgasrör, Den toppar ca 70kmh och lacken är matchande med dem andra delarna på ciaoen, nya däck, custom gjord bakstänk skärm, Stötdämpar framgaffel såklart, Pegs sitter på. cateye hastighets mätare eller vad det kallas ^^ Dock har den lite segt axx men det blir bättre om jag bytar remband. Den låter bra och startar direkt när man sprungit 2 m och släpper kopplingen. har säkert glömt något men där är den!
    Räcker det till att byta mot en viva city / neos :p
    Bild ?
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  20. #1310

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Bild ?
    Kolla hans signatur

  21. #1311

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Kolla hans signatur
    Jag tänkte dock en lite större bild så man ser skicket på saker och ting ...
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  22. #1312

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Jag tänkte dock en lite större bild så man ser skicket på saker och ting ...
    Jag förstod väl det, drygar bara lite med dig

  23. #1313
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Bild ?
    Inte den bästa bilden men den duger väl
    http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d...7_DSC00066.jpg
    TJA

  24. #1314

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Vad får man ungefär för ett variatornav med koppling och org varre ?
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  25. #1315
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Vad får man ungefär för ett variatornav med koppling och org varre ?
    500:-

  26. #1316

    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    skanör/falseterbo i skåne
    Inlägg
    14
    tjena passar en baghee gaffel på en ciao? hade varit nice

  27. #1317

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Pidde Visa inlägg
    tjena passar en baghee gaffel på en ciao? hade varit nice
    Ja , plug and play
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  28. #1318
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Ja , plug and play
    Hah men vafan sebbe

  29. #1319

    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    skanör/falseterbo i skåne
    Inlägg
    14
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Ja , plug and play
    så man kan bara byta baghee gaffel mot orginal? inget annat behövs?

  30. #1320

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Hah men vafan sebbe
    vadå ?
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in