Sidan 48 av 106 Första ... 3846474849505898 ... Sista
  1. #1411
    nu när det byts till e10. kommer det funka på ciao? läste att det inte funkar på dom flesta mopparna innan 92 :/
    R.I.P DooD-Kungen av portning!

  2. #1412
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av PoWeRKinG Visa inlägg
    nu när det byts till e10. kommer det funka på ciao? läste att det inte funkar på dom flesta mopparna innan 92 :/
    Ska nog funka ifall du byter lite slangar och går upp i munstycke

  3. #1413
    MussEs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    88
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Ska nog funka ifall du byter lite slangar och går upp i munstycke
    slangar behöver man inte byta, men munstycke bör bytas!

  4. #1414
    har fixat motorn lite nu men märkte att jag behöver en ny krysskil. Dock känns det väldigt onödigt att lägga en beställning från internet med frakt o skit när den kostar typ 10 kr. Har nyligen beställt grejer från mopshop också så jag har inget annat jag behöver beställa. så undrar om någon vet ett bra ställe i göteborg eller i närheten där jag kan köpa delar till ciao?

  5. #1415

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Borfolinos Visa inlägg
    har fixat motorn lite nu men märkte att jag behöver en ny krysskil. Dock känns det väldigt onödigt att lägga en beställning från internet med frakt o skit när den kostar typ 10 kr. Har nyligen beställt grejer från mopshop också så jag har inget annat jag behöver beställa. så undrar om någon vet ett bra ställe i göteborg eller i närheten där jag kan köpa delar till ciao?
    Åk till motocity. Dom borde ha.

  6. #1416
    Hjälp, kan inte få av vevlagret. Det sitter som in i bänken på veven. Det som sitter mot det lilla motorblocket. Har ett annat block där jag inte kan få ut lagret från blocket heller. Någon som har tips på hur man kan få loss dom?

  7. #1417
    Värme.

  8. #1418
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Borfolinos Visa inlägg
    Hjälp, kan inte få av vevlagret. Det sitter som in i bänken på veven. Det som sitter mot det lilla motorblocket. Har ett annat block där jag inte kan få ut lagret från blocket heller. Någon som har tips på hur man kan få loss dom?
    Någon schysst värmare, annars räcker det nog att lägga in blocket i ugnen en stund?

  9. #1419
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Värme.

    okej tack!

  10. #1420
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Någon schysst värmare, annars räcker det nog att lägga in blocket i ugnen en stund?
    okej, tack! (: ska testa

  11. #1421

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    hej! har problem med min ciao, den vill inte suga bensin som den ska. munstycket är rent, och hålet upp är så rent att det syns när man lyser med lampa där nere. men den vägrar att dra upp nån bensin. om man stoppar en slang i luftintaget och håller i lite bensin där och sen gerr fullgas och trampar så startar den och går jättefint tills den bensinen är slut. men den går inte med bara förgasaren, har kollat så flottören är okej så inte det att den inte får bensin till koppen.
    känner att jag skriver lite osammanhängande här men har en bild med, och lixom när man matar där bak med bensin går det men annars inte. vore glad om ngn kunde hjälpa!
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  12. #1422
    Hej, jag har lite problem med min ciao, Min setup är Polini 70cc (43) ,13 mm förgasare, filat insug, längre öppetid, inte fullt portat block men lite , polini country, moddad polini luftburk, 62 munstycke. Men ändå gör han bara 60 med 70mm remskiva och 50 med 80mm. Det känns som ganska så lite med tanke på att det är 70cc och att han går fint. Vad kan jag göra för att få öpp han i 70-75 + Hänger det bara på att jag inte har något polini Sp eller har jag gjort något fel?

  13. #1423
    Citat Ursprungligen postat av Wikztrand Visa inlägg
    Hej, jag har lite problem med min ciao, Min setup är Polini 70cc (43) ,13 mm förgasare, filat insug, längre öppetid, inte fullt portat block men lite , polini country, moddad polini luftburk, 62 munstycke. Men ändå gör han bara 60 med 70mm remskiva och 50 med 80mm. Det känns som ganska så lite med fel?tanke på att det är 70cc och att han går fint. Vad kan jag göra för att få öpp han i 70-75 + Hänger det bara på att jag inte har något polini Sp eller har jag gjort något fel?
    kan ju vara att polini country är ett jävligt lågvarvigt rör!

  14. #1424
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    kan ju vara att polini country är ett jävligt lågvarvigt rör!
    Men om jag byter ut det mot ett Polini Sp hade jag då kunnat komma upp i 70+ med 70mm?

  15. #1425
    MussEs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    88
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    hej! har problem med min ciao, den vill inte suga bensin som den ska. munstycket är rent, och hålet upp är så rent att det syns när man lyser med lampa där nere. men den vägrar att dra upp nån bensin. om man stoppar en slang i luftintaget och håller i lite bensin där och sen gerr fullgas och trampar så startar den och går jättefint tills den bensinen är slut. men den går inte med bara förgasaren, har kollat så flottören är okej så inte det att den inte får bensin till koppen.
    känner att jag skriver lite osammanhängande här men har en bild med, och lixom när man matar där bak med bensin går det men annars inte. vore glad om ngn kunde hjälpa!
    Har du lossat på soppa anslutningen och rengjort filtret som sitter där?

  16. #1426
    Citat Ursprungligen postat av Wikztrand Visa inlägg
    Hej, jag har lite problem med min ciao, Min setup är Polini 70cc (43) ,13 mm förgasare, filat insug, längre öppetid, inte fullt portat block men lite , polini country, moddad polini luftburk, 62 munstycke. Men ändå gör han bara 60 med 70mm remskiva och 50 med 80mm. Det känns som ganska så lite med tanke på att det är 70cc och att han går fint. Vad kan jag göra för att få öpp han i 70-75 + Hänger det bara på att jag inte har något polini Sp eller har jag gjort något fel?
    Är den inställd då..?

  17. #1427
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Är den inställd då..?
    inställd?

  18. #1428

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Wikztrand Visa inlägg
    inställd?
    Förgasaren..

    Men om förgasaren är inställd bra så kanske det är kopplingen som slirar?

  19. #1429
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Wikztrand Visa inlägg
    inställd?
    Ställ in brytarna och pilla med munstycke, minst 66 skulle jag ha iaf

  20. #1430
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Ställ in brytarna och pilla med munstycke, minst 66 skulle jag ha iaf
    jag hade exakt samma setup som honom förutom att jag hade ett portat block och badsnake/sp rör och jag hade 62 munstycke. jag tror att det är röret

  21. #1431
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    jag hade exakt samma setup som honom förutom att jag hade ett portat block och badsnake/sp rör och jag hade 62 munstycke. jag tror att det är röret
    Vad gjorde din då?

  22. #1432
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Ställ in brytarna och pilla med munstycke, minst 66 skulle jag ha iaf
    Jag har ställt upp tändningen så som polini rekomenderade och om jag kör på större munstycke börjar han bara 4 takta.

  23. #1433
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Förgasaren..

    Men om förgasaren är inställd bra så kanske det är kopplingen som slirar?
    Hur kan den slira ? Jag har nya backar och polini fjädrar

  24. #1434
    Citat Ursprungligen postat av Wikztrand Visa inlägg
    Vad gjorde din då?
    73 på gps

  25. #1435
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    73 på gps
    Gjorde min med Dr evo Och oportat block


    Citat Ursprungligen postat av Wikztrand Visa inlägg
    Jag har ställt upp tändningen så som polini rekomenderade och om jag kör på större munstycke börjar han bara 4 takta.


    Testa att sätta i runt ~66 och ta bort luftburken, pröva..

  26. #1436
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Gjorde min med Dr evo Och oportat block
    Nej

  27. #1437

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Wikztrand Visa inlägg
    Hur kan den slira ? Jag har nya backar och polini fjädrar
    Testa sätt i originalfjädrarna då?

  28. #1438
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    Nej
    Oh yes, det gjorde den Säger dock inte resten av setupen

  29. #1439

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    Nej
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Oh yes, det gjorde den Säger dock inte resten av setupen
    Simonini racing , simonini insugshalva med 21mm (eller 19) fögge och polini-variator med 4,5g vikter
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  30. #1440
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Simonini racing , simonini insugshalva med 21mm (eller 19) fögge och polini-variator med 4,5g vikter
    Nehe Sluta ljug sebbe

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in