Sidan 62 av 106 Första ... 1252606162636472 ... Sista
  1. #1831
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Fusk, ingen ciao längre
    kanske inte men är så javla trött på den för den toppar typ 35 i nerförsbacke:p

  2. #1832

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Är nån sugen på dr evo och sp rör ?
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  3. #1833

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Nästa vecka ramlar en fin liten sak ner i mitt block
    Vad? ;ppPPpPPppPp

  4. #1834

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Vad? ;ppPPpPPppPp
    Hemlis
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  5. #1835
    Men va ihelvete. Jag tror det är sista gången jag skriver på detta forum! Viktor, du måste fila ner hela vägen för att få ut någn effekt, vilket jag skrev jag skrev innan i någon tråd? Sen så ja. Ciaoblock med "Större" cylindrar så borde man lägga på gods på utsidan för att kunna slipa kanalerna tillräckligt. Om nu dessa är boost eller ventilation vet jag inte men så där kan det inte se ut.

    Det är inte så svårt att göra rätt. Bara man inte gör det så fort. Viktor gör hel rätt och frågar även fast han vet. Och därför går inget åt helvete. Lär utav det moppepojkar.

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------.-
    För övrigt så har jag köpt ny bil så jag skruvar inte mer moped.
    Viktor: Ciaoen är kvar för 2500
    Finns 4 ekrade och 5 ekrade för försäljning
    Trimmade 43mm motorer till salu.
    Simonini Cylinder, insug, förgasare och rör
    Även Kompl Ciao idelar för förmånliga priser.
    Ni som har pengar hör av er. Jag vet vad det är värt!

    Skriver här först eftersom JAG säljer helst till folk som är intresserade i denna tråd. Vid frågor så skicka ett priv msg. Så svarar jag så fort jag får tid.


    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Är nån sugen på dr evo och sp rör ?
    Ja tack. Jag kan ta tillbaka röret om du inte vill ha det. Sålde det för att vara snäll. Inte för att DU skulle tjäna pengar. Och Nästa gång du bestämmer plats för möte. Dyk upp!

    Mvh

    Moppemorfar
    Senast redigerat av CiaoBella den 2011-06-06 klockan 21:37.
    Moppemorfar

  6. #1836
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Hemlis

    I know what it's !

  7. #1837

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Stampe71 Visa inlägg
    I know what it's !
    I will fuck yo up !
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  8. #1838
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    I will fuck yo up !

    Hihihi

  9. #1839
    Citat Ursprungligen postat av retard racing Visa inlägg
    någon som säljer en 8mm?
    Halva nypriset så har jag en till dig! Kan skicka om du du inte orkar hämta
    Moppemorfar

  10. #1840

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Ja tack. Jag kan ta tillbaka röret om du inte vill ha det. Sålde det för att vara snäll. Inte för att DU skulle tjäna pengar. Och Nästa gång du bestämmer plats för möte. Dyk upp!

    Mvh

    Moppemorfar
    1. Jag tänker inte sälja det för att tjäna pengar utan för att jag vill ha matchande rör till cyllen jag har köpt. Men jag kan behålla det så slipper du bli sur för det också
    2. Hörde ingenting ang. tid den dagen så jag åkte till täby till cykelkraft i hopp om att dom hade öppet och det var precis så jag hann.

    Antar att du inte vill sälja simo insugshalvan till mig.

    Ledsen för besväret.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  11. #1841
    ställer min fråga igen

    har ett litet problem med min ciao. var ute och körde igår (typ 30-40 min) och så åkte jag hem och lät den stå några timmar sen skulle jag ut igen så var den seg startad och väldigt slö. (gick som en raket innan)

    tittade stiftet såg bra ut
    tittade brytarna stog på 0.40
    testade byta stift ingen skillnad

    sen rensade jag förgasaren ingen skillnad
    bytte kondensator
    fortfarande lika slö och kraft lös
    den har inte nypt för cylle,kolv ser nästan nytt ut
    det är något som spökar men vet inte vad hoppas ni förstog min fråga

    kan det va någon packbox som är slut

  12. #1842
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    1. Jag tänker inte sälja det för att tjäna pengar utan för att jag vill ha matchande rör till cyllen jag har köpt. Men jag kan behålla det så slipper du bli sur för det också
    2. Hörde ingenting ang. tid den dagen så jag åkte till täby till cykelkraft i hopp om att dom hade öppet och det var precis så jag hann.

    Antaarr att du inte vill sälja simo insugshalvan till mig.


    Ledsen för besväret.
    DU sa att du skulle komma efter 16... Ok, vilken cylinder har du köpt? Finns ingen större cylinder som stämmer in på det blocket heller? Ja visst jag säljer block halvan till dig. Men inget löst, dvs cylinder, förgasare, rör följer med.

    För er andra finns variator kit att köpa.
    Moppemorfar

  13. #1843

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    DU sa att du skulle komma efter 16... Ok, vilken cylinder har du köpt? Finns ingen större cylinder som stämmer in på det blocket heller? Ja visst jag säljer block halvan till dig. Men inget löst, dvs cylinder, förgasare, rör följer med.

    För er andra finns variator kit att köpa.
    Skrev i din gästbok vilken cylle jag har köpt.

    Det blir för dyrt för mig.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  14. #1844
    Jag såg det! och jag förstår det också efter allt du har lagt ut???
    Men 2500 för mitt pkt. Säkert ngn annan som vill ha sidoinsug, monstercylinder o fögge? Finns ju som sagt variator fälgar o annat också Nu ryker skiten haha
    Moppemorfar

  15. #1845

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Jag såg det! och jag förstår det också efter allt du har lagt ut???
    Men 2500 för mitt pkt. Säkert ngn annan som vill ha sidoinsug, monstercylinder o fögge? Finns ju som sagt variator fälgar o annat också Nu ryker skiten haha
    har du stor blockhalva också så köper jag den

    Måste bara få iväg min nuvarande setup som sagt.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  16. #1846
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    DU sa att du skulle komma efter 16... Ok, vilken cylinder har du köpt? Finns ingen större cylinder som stämmer in på det blocket heller? Ja visst jag säljer block halvan till dig. Men inget löst, dvs cylinder, förgasare, rör följer med.

    För er andra finns variator kit att köpa.
    Jag kan vara intresserad av variator kittet. Vad vill du ha på ett ungefär?

  17. #1847

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Men va ihelvete. Jag tror det är sista gången jag skriver på detta forum! Viktor, du måste fila ner hela vägen för att få ut någn effekt, vilket jag skrev jag skrev innan i någon tråd? Sen så ja. Ciaoblock med "Större" cylindrar så borde man lägga på gods på utsidan för att kunna slipa kanalerna tillräckligt. Om nu dessa är boost eller ventilation vet jag inte men så där kan det inte se ut.

    Det är inte så svårt att göra rätt. Bara man inte gör det så fort. Viktor gör hel rätt och frågar även fast han vet. Och därför går inget åt helvete. Lär utav det moppepojkar.
    Antar att det var mig du menade och inte Holmqvist?

    Jag har filat boostportarna, eller vad de nu heter, hela vägen ner. Jag har även fått lägga till gods runt omkring blockfallet för att kunna porta tillräckligt. Ta en titt på min precis upplagda youtube film där jag för 30 minuter sedan försökte få igång ciaofan! Se nedan.
    __________________________________________________ __________________________________________________ _______________________

    http://www.youtube.com/watch?v=PgK5y3kFMO8

    Setup:
    46mm Malossi
    Matchportat block (alla fyra kanaler, ända ner)
    13mm förgasare
    Malossi luftburk
    Slipat insug
    Munstycke 70
    Polini SP

    Startade på första kicken och jag fick den att gå på tomgång med "gas-skruven" helt inskruvad i kanske två minuter. Vid gaspådrag med trotteln hände inte speciellt mycket. Misstänker att det är för litet munstycke då den inte får tillräckligt med soppa för att varva upp.

    Sen när jag ville starta den igen gick det inte. Det känns som den tänder och så, men den klarar inte att gå på egen hand. Får väll ta och fixxa en 70+ munstycke-sats och prova om jag kan hitta något bättre koncept där. Vad mer ska jag göra?

  18. #1848
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Antar att det var mig du menade och inte Holmqvist?

    Jag har filat boostportarna, eller vad de nu heter, hela vägen ner. Jag har även fått lägga till gods runt omkring blockfallet för att kunna porta tillräckligt. Ta en titt på min precis upplagda youtube film där jag för 30 minuter sedan försökte få igång ciaofan! Se nedan.
    __________________________________________________ __________________________________________________ _______________________

    http://www.youtube.com/watch?v=PgK5y3kFMO8

    Setup:
    46mm Malossi
    Matchportat block (alla fyra kanaler, ända ner)
    13mm förgasare
    Malossi luftburk
    Slipat insug
    Munstycke 70
    Polini SP

    Startade på första kicken och jag fick den att gå på tomgång med "gas-skruven" helt inskruvad i kanske två minuter. Vid gaspådrag med trotteln hände inte speciellt mycket. Misstänker att det är för litet munstycke då den inte får tillräckligt med soppa för att varva upp.

    Sen när jag ville starta den igen gick det inte. Det känns som den tänder och så, men den klarar inte att gå på egen hand. Får väll ta och fixxa en 70+ munstycke-sats och prova om jag kan hitta något bättre koncept där. Vad mer ska jag göra?
    Funkar det ifall du blockerar luftflödet lite?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  19. #1849
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Halva nypriset så har jag en till dig! Kan skicka om du du inte orkar hämta
    hur mycket är halva ny priset då?

  20. #1850

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av retard racing Visa inlägg
    hur mycket är halva ny priset då?
    250:-

  21. #1851

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Säljer hela min motor med sp röret nu , buda på om ni vill ha en billig motor som toppar 70+ med variator.
    Senast redigerat av Macahan den 2011-06-06 klockan 23:50.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  22. #1852
    Sorry viktor något glappar? Fick bara fram en bild på din motor som jag svarade på innan innan youtubeklippet. Därför svaret. Har du gjort som jag sa har jag inget att invända I klippet så startar inte ens mopeden? Har du lagt upp något annat så man får se hur den går? Jag kan komma förbi dig nästa helg om du behöver hjälp Har lite 70 + munstycken om så behövs...
    Moppemorfar

  23. #1853

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Sorry viktor något glappar? Fick bara fram en bild på din motor som jag svarade på innan innan youtubeklippet. Därför svaret. Har du gjort som jag sa har jag inget att invända I klippet så startar inte ens mopeden? Har du lagt upp något annat så man får se hur den går? Jag kan komma förbi dig nästa helg om du behöver hjälp Har lite 70 + munstycken om så behövs...
    De vore riktigt j*vla schyst om du kunde de! Blir så trött på eländet...

    Jag trodde ju inte den skulle starta, så jag filmade inte första kicken. Och då såklart gick den igång :p Den gick ungefär 2 minuter, t.o.m. på tomgång. Men när jag gasade med trotteln hände inte speciellt mycket. Därför misstänker jag att de kan vara för litet munstycke.

  24. #1854
    Hej har en liten fråga om någon har en bra guide på hur man tar sig in till bromsbakarna bak? Det har nog aldrig varit borttaget på denna ciaon :/

  25. #1855
    Du lossar muttern som sitter bakom frikransen på höger sida. Sedan Skruvar du ut de fyra bultarna på vänster sida och drar ut själa navet...
    Bluddringt men typ så gör man. Inte så svårt
    Moppemorfar

  26. #1856

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Du lossar muttern som sitter bakom frikransen på höger sida. Sedan Skruvar du ut de fyra bultarna på vänster sida och drar ut själa navet...
    Bluddringt men typ så gör man. Inte så svårt
    Du menar två på varje sida ?
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  27. #1857
    Någon som säljer variatorkit?

  28. #1858
    Någon som säljer alu fälgar i sthlm?

  29. #1859

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Napoleon Visa inlägg
    Någon som säljer alu fälgar i sthlm?
    Kolla pm
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  30. #1860
    är det någon som vet ett bra sätt att borra upp en luftburk på?
    samt vilken effekt kommer det ge? jag har bad snake rör och resten är orginal, har 39 i munstycke just nu. ska borra upp luftburken och sätta på ett munstycke i stl 42! (blir det bra? kommer det ge effekt?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in