Sidan 18 av 106 Första ... 816171819202868 ... Sista
  1. #511
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Asså jag skulle inte tro att det blir någon större skillnad iaf. Bättre att du lägger dom pengarna på dr evo plus badsnake eller liknande
    tror nästan jamarcol e bättre än badsnake särskilt ifall han inte pluggar ur..
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  2. #512
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    tror nästan jamarcol e bättre än badsnake särskilt ifall han inte pluggar ur..
    hur pluggar man ur då? och hur fort går det då? måste man ramförstärka den?

  3. #513
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    tror nästan jamarcol e bättre än badsnake särskilt ifall han inte pluggar ur..
    Aha, kör han inte ens urpluggat. Isf är det just så som jag skrev: topone kommer inte ge någonting

  4. #514
    tjaa jag var ute körde med kompisar idag å så åkte vi till en stor pakeringsplatts å alla ville tästa ciaon som går i ca 60 men jag brukar inte toppa den, mina kompisar körde runt som galningar på ciaon å sen när jag fick den så gasade jag och den axade iväg som vanligt men när jag kom upp i ca 15 km/h så blev den trögare och trögare så jag stängde av den och väntade ett tag, när jag kände å topplocket var de svin varmt, sen skulle jag starta den och då gick inte motorn runt men till slut gick den runt och moppen startade och den knackade inte men när jag gasade på så gick den bara slöare så jag fick glida hem i 5 km/h typ och väl hemma så skruvade jag av tändstiftet och lös med en ficklampa och den såg bra ut en jag lät tändstiftet vara ute, den stog å svalnade i en timme och när jag startade den var den lättstartad men när jag gasade på hände samma sak. någon som vet vad problemet är? min setup e dr evo cylle 13 mm förgasare orginal topp, 54 munstycke,kromad vev och sp rör........ deta va sista gången mina kompisar fick köra den kan jag säga. FAN ATT JAG LÄT DOM KÖRA

  5. #515
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av crazy-jan Visa inlägg
    hur pluggar man ur då? och hur fort går det då? måste man ramförstärka den?
    Ska finnas en guide på det här forumet... men i korta drag klyver du motorn, plockar bort vev o ramlager osv så inget metallspån fastnar där, och sen borrar från insidan med en borr som är precis större än hålet, tills du kommer fram till pluggen (du känner det). Då kan du värma lite och sen banka ut pluggen med tex en borr o hammare.
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Aha, kör han inte ens urpluggat. Isf är det just så som jag skrev: topone kommer inte ge någonting
    Lite kan det nog ge, eftersom ''ostrypta'' org rör ger skillnad på org ciaos
    Citat Ursprungligen postat av svartahenkan Visa inlägg
    tjaa jag var ute körde med kompisar idag å så åkte vi till en stor pakeringsplatts å alla ville tästa ciaon som går i ca 60 men jag brukar inte toppa den, mina kompisar körde runt som galningar på ciaon å sen när jag fick den så gasade jag och den axade iväg som vanligt men när jag kom upp i ca 15 km/h så blev den trögare och trögare så jag stängde av den och väntade ett tag, när jag kände å topplocket var de svin varmt, sen skulle jag starta den och då gick inte motorn runt men till slut gick den runt och moppen startade och den knackade inte men när jag gasade på så gick den bara slöare så jag fick glida hem i 5 km/h typ och väl hemma så skruvade jag av tändstiftet och lös med en ficklampa och den såg bra ut en jag lät tändstiftet vara ute, den stog å svalnade i en timme och när jag startade den var den lättstartad men när jag gasade på hände samma sak. någon som vet vad problemet är? min setup e dr evo cylle 13 mm förgasare orginal topp, 54 munstycke,kromad vev och sp rör........ deta va sista gången mina kompisar fick köra den kan jag säga. FAN ATT JAG LÄT DOM KÖRA
    Antagligen för litet munstycke, vilket lätt till skador på cylinder/kolv/kolvring(ar) annars så ska det vara lugnt att maxa ett tag, har tex inte varit snäll mot min cylinder när man kört 70 vägar

    edit: antagligen värmenypt som dom andra sa, antingen pga för litet munstycke eller för att ni inte varmkörde innan, eller båda
    Senast redigerat av Shöwtek den 2010-08-30 klockan 21:57.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  6. #516
    Snowgubben^s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av svartahenkan Visa inlägg
    tjaa jag har en ciao med en DR cylle på 70 cc med 13 mm dellorto förgasare å munstycke 54, röret e ett SP. Den gör ca 60 skulle jag kunna tro när jag racat mot moppar som går i 50 så har jag varigt lite snabbare ca 10 km/h men jag har dock orginal remskiva för jag diggar axet. Nån som vet hur man kan få den att gå snabbare för en billig peng? vill inte sätta på en 80 mm skiva
    Det finns egentligen två sätt att ändra hastigheten på moppen. Öka maxvarvtalet på motorn eller dreva om den(i ciaos fall remma ) så en portning utav block kommer inte ändra någon utav de två faktorerna, dock så kommer den nå topphastighet mycket snabbare om flödet i blocket är dåligt och går att förbättras.

    Enklast för dig skulle vara att byta remskiva, och om den blir för seg så skulle du kunna trimma mer/annorlunda eller byta tillbaka till den gammla remskivan

    Citat Ursprungligen postat av svartahenkan Visa inlägg
    tjaa jag var ute körde med kompisar idag å så åkte vi till en stor pakeringsplatts å alla ville tästa ciaon som går i ca 60 men jag brukar inte toppa den, mina kompisar körde runt som galningar på ciaon å sen när jag fick den så gasade jag och den axade iväg som vanligt men när jag kom upp i ca 15 km/h så blev den trögare och trögare så jag stängde av den och väntade ett tag, när jag kände å topplocket var de svin varmt, sen skulle jag starta den och då gick inte motorn runt men till slut gick den runt och moppen startade och den knackade inte men när jag gasade på så gick den bara slöare så jag fick glida hem i 5 km/h typ och väl hemma så skruvade jag av tändstiftet och lös med en ficklampa och den såg bra ut en jag lät tändstiftet vara ute, den stog å svalnade i en timme och när jag startade den var den lättstartad men när jag gasade på hände samma sak. någon som vet vad problemet är? min setup e dr evo cylle 13 mm förgasare orginal topp, 54 munstycke,kromad vev och sp rör........ deta va sista gången mina kompisar fick köra den kan jag säga. FAN ATT JAG LÄT DOM KÖRA
    Låter som en värmenypning då den blev dålig efter att de körde hårt med den. Skulle ta av cylindern och kolven för att kontrollera hur de ser sen hona cylindern lite. Ny kolv+ringar kan oxå vara nödvändigt.
    Citat Ursprungligen postat av Mikke_DT60r Visa inlägg
    Juste låt vargarna äta älgarna, så dom inte äter oss. Ekosystem.

  7. #517
    Citat Ursprungligen postat av svartahenkan Visa inlägg
    tjaa jag var ute körde med kompisar idag å så åkte vi till en stor pakeringsplatts å alla ville tästa ciaon som går i ca 60 men jag brukar inte toppa den, mina kompisar körde runt som galningar på ciaon å sen när jag fick den så gasade jag och den axade iväg som vanligt men när jag kom upp i ca 15 km/h så blev den trögare och trögare så jag stängde av den och väntade ett tag, när jag kände å topplocket var de svin varmt, sen skulle jag starta den och då gick inte motorn runt men till slut gick den runt och moppen startade och den knackade inte men när jag gasade på så gick den bara slöare så jag fick glida hem i 5 km/h typ och väl hemma så skruvade jag av tändstiftet och lös med en ficklampa och den såg bra ut en jag lät tändstiftet vara ute, den stog å svalnade i en timme och när jag startade den var den lättstartad men när jag gasade på hände samma sak. någon som vet vad problemet är? min setup e dr evo cylle 13 mm förgasare orginal topp, 54 munstycke,kromad vev och sp rör........ deta va sista gången mina kompisar fick köra den kan jag säga. FAN ATT JAG LÄT DOM KÖRA
    Den kanske värmenypte

  8. #518
    Låter som en värmenypning då den blev dålig efter att de körde hårt med den. Skulle ta av cylindern och kolven för att kontrollera hur de ser sen hona cylindern lite. Ny kolv+ringar kan oxå vara nödvändigt.[/QUOTE]


    men den går ju fint på tomgång men när jag gasar på lite kan den börja knacka lite. hur kommer det sig att den tappar fart då?. vad menar du med hona cyllen

  9. #519
    [QUOTE=Shöwtek;66674]Ska finnas en guide på det här forumet... men i korta drag klyver du motorn, plockar bort vev o ramlager osv så inget metallspån fastnar där, och sen borrar från insidan med en borr som är precis större än hålet, tills du kommer fram till pluggen (du känner det). Då kan du värma lite och sen banka ut pluggen med tex en borr o hammare.

    Lite kan det nog ge, eftersom ''ostrypta'' org rör ger skillnad på org ciaos


    Är det inte lättare att bara byta cylinder och rör istället för att in i motorn och greja? vill att den ska gå i typ 50-55

  10. #520
    Går ciaoen bra om jag sätter på
    ett
    JAMARCOL BADSNAKE eller polini top one

    och DELLORTO SHA 13-13" 13MM förgasare

    och något sportluftfilter

    nå vad tycker ni?

  11. #521
    Citat Ursprungligen postat av crazy-jan Visa inlägg
    Går ciaoen bra om jag sätter på
    ett
    JAMARCOL BADSNAKE eller polini top one

    och DELLORTO SHA 13-13" 13MM förgasare

    och något sportluftfilter

    nå vad tycker ni?
    Ja men du kan ju börja med att dra pluggen ^^

  12. #522
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Ja men du kan ju börja med att dra pluggen ^^
    Även fila om man så vill
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  13. #523
    Toppade 66km/h med ciao'n igår

  14. #524

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Toppade 66km/h med ciao'n igår
    setup? nedförsbacka lr?

  15. #525
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    setup? nedförsbacka lr?
    70cc malossi, 13mm fögge,polini top one portat insug mm.
    Och ja, det var lätt nerförsbacke

  16. #526
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Fan, holmqvists ciao drog min idag
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  17. #527
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Fan, holmqvists ciao drog min idag
    Körde han med 80 eller 94mm remskiva?

  18. #528
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Polini speedcontrol variator vadåra?
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  19. #529
    Fusk med variator

  20. #530
    Kom upp i 71,6 km/h med ciaoen idag mätt med gps (plan mark)

  21. #531
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    Kom upp i 71,6 km/h med ciaoen idag mätt med gps (plan mark)
    Gött, setup?

  22. #532
    Tja! Min kompis har en nyare ciao 06a med katalysator och han undrar om det går att trimma den? Går det inte att dra pluggen i insuget? För det går ju inte byta rör, står på tex på twostroke och cykelkraft att trimmrören passar ej ciao med katalysator. Hur fort går den om man bara drar pluggen i insuget? Och hur blir axxet?

    Tack

  23. #533
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av crazy-jan Visa inlägg
    Tja! Min kompis har en nyare ciao 06a med katalysator och han undrar om det går att trimma den? Går det inte att dra pluggen i insuget? För det går ju inte byta rör, står på tex på twostroke och cykelkraft att trimmrören passar ej ciao med katalysator. Hur fort går den om man bara drar pluggen i insuget? Och hur blir axxet?

    Tack
    Bullshit, bara att byta rör endå Dessutom brukar det inte sitta plugg i insuget på dom nyare ciaoarna, men kolla endå
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  24. #534
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Bullshit, bara att byta rör endå Dessutom brukar det inte sitta plugg i insuget på dom nyare ciaoarna, men kolla endå
    Men det händer inget med moppen ? Går sänder eller så?

  25. #535
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Bullshit, bara att byta rör endå Dessutom brukar det inte sitta plugg i insuget på dom nyare ciaoarna, men kolla endå
    Men om det inte sitter en plugg i insuget har den några andra pluggar då? Och går den bra om man bara sätter på ett trimmrör? Eftersom det inte är en plugg i insuget

  26. #536

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Toppade 66km/h med ciao'n igår
    76 på Mariedals rakan...varvade som attan

  27. #537
    Citat Ursprungligen postat av Clawfinger Visa inlägg
    76 på Mariedals rakan...varvade som attan
    Setup? Vem är det btw ?

  28. #538
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Gött, setup?
    Polini 70 ,match portat block, sp rör , 13 mm och mycket annat

  29. #539

  30. #540
    Låg inte din ciao ute på blocket för ett tag sedan? Tyckte att jag kände igen EBR gaffeln...


    http://www.blocket.se/stockholm/Piag....htm?ca=11&w=1
    Senast redigerat av CiaoBella den 2010-09-07 klockan 19:13.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in