Sidan 26 av 106 Första ... 1624252627283676 ... Sista
  1. #751
    är det svårt att byta bromsklossar fram och bak? hur gör man?

  2. #752
    Citat Ursprungligen postat av nissetpewpew Visa inlägg
    okej tackar för infon , har ifs hittat en 70 cc dr evo , som ny kostar runt 700 nån som vet nått om den cyllen ? finns på cykelkraft ... någon som har en evo motor till salu ? utan cylinder och sånt gör inget
    Den ska vara bra för sitt pris, tycker absolut att du ska använda den och då kan du nog också köra med 66 i munstycke

  3. #753
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Den ska vara bra för sitt pris, tycker absolut att du ska använda den och då kan du nog också köra med 66 i munstycke
    Min dr evo gör 73 nästan 74@gps

    Så ja dom är hyffsade för sitt pris

    Krilles gjorde runt 70 också
    Senast redigerat av Holmqvist den 2010-10-08 klockan 19:28.
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  4. #754
    Tja! Har bara en bakbroms på min ciao atm och det funkar helt ok men vill ha bättre bromskraft.
    Så här e en bild på framhjulet där frambroms sakerna ska sitta och då vet jag inte vad ja behöver för att det ska bli en frambroms, inte heller hur jag ska fixa ihop det.
    Är det bara att köpa http://twostroke.se/product.asp?product=17609 och ett bromshantag?
    Tacksam för svar!
    Bifogade bilder Bifogade bilder   
    TJA

  5. #755
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Min dr evo gör 73 nästan 74@gps

    Så ja dom är hyffsade för sitt pris

    Krilles gjorde runt 70 också
    ahkej a de låter ju helt okej, va va resten av setupen då ?

  6. #756
    vart hittar man billiga, snygga fälgar, och däck till ciao?

  7. #757
    Citat Ursprungligen postat av HoQ Visa inlägg
    vart hittar man billiga, snygga fälgar, och däck till ciao?
    Ekerfälgar får du billigt begagnat överallt, men alu fälgar är inte så billiga. Däck finns lite överallt, kolla på cykelkraft.

  8. #758
    Snowgubben^s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av svartahenkan Visa inlägg
    är det svårt att byta bromsklossar fram och bak? hur gör man?
    Nej, är inte alls svårt.

    Vid bakhjulet så får man ta loss frikransen(det hjulet som kedjan ifrån pedalerna går till) och kränga av remmen.Skruva loss bromswiren. Därefter lossar man 4st skruvar på vardera sida så får man loss hjulet+nav. Nu kommer jag inte riktigt ihåg hur det ser ut men tror att det bara är att dra isär efter att frikransen är lossad. Sen är det bara att ta av de gamla och sätta på de nya.

    Framhjulet blir lite klurigare, men är inte alls svårt.

    Skruva loss bromswiren och därefter hjulmuttrarna. Lyft bort hjulet. Sedan så får man lossa muttrarna på hjulaxeln för att få isär det hela. När du har lossat muttrarna på ena sidan (är även en specialmutter, men den går lätt att få lös) så kan du dra ur framaxeln ur navet. Sedan är det bara att ta isär och byta backarna.
    Kommer inte ihåg om det ev även är några lagerkulor bakom specialmuttern men det upptäcker du.

    Kommer inte riktigt ihåg hur det är då det är längesedan jag hade isär det på mina egna skrothögar men det är inget som kan gå sönder där, så plocka isär upptäck själv hur det ska vara.

    Citat Ursprungligen postat av LASSECIAO Visa inlägg
    Tja! Har bara en bakbroms på min ciao atm och det funkar helt ok men vill ha bättre bromskraft.
    Så här e en bild på framhjulet där frambroms sakerna ska sitta och då vet jag inte vad ja behöver för att det ska bli en frambroms, inte heller hur jag ska fixa ihop det.
    Är det bara att köpa http://twostroke.se/product.asp?product=17609 och ett bromshantag?
    Tacksam för svar!
    Om du ska ha frambroms så rekommenderat att du har ett framhjul och det verkar du att ha

    Enligt bilden så verkar det dock fattas lite saker. Bromsarmen inkl wirens fäste kommer behövas. Sen ska du även ha bromsbackar och wire. Bromshandtag tror jag redan att du har, om inte så måste de köpas.

    Dessa saker du behöver finns inte på twostroke alls och den bromsslangen är inget som behövs. Den är för mopeder som har hyrdalisk broms, men ciao har mekanisk broms Sakerna du behöver finns antagligen på cykelkraft.se

    Citat Ursprungligen postat av HoQ Visa inlägg
    vart hittar man billiga, snygga fälgar, och däck till ciao?
    Däck finns på de flesta moppesidor som alvars, rinab, cykelkraft. Sen finns även dapra.se där de har hyffsat mycket moppeddäck. Fälgar är dock inte så lätt att få tag på nya, utan de köper man oftast begagnat.
    Citat Ursprungligen postat av Mikke_DT60r Visa inlägg
    Juste låt vargarna äta älgarna, så dom inte äter oss. Ekosystem.

  9. #759
    Citat Ursprungligen postat av Snowgubben^ Visa inlägg
    Om du ska ha frambroms så rekommenderat att du har ett framhjul och det verkar du att ha

    Enligt bilden så verkar det dock fattas lite saker. Bromsarmen inkl wirens fäste kommer behövas. Sen ska du även ha bromsbackar och wire. Bromshandtag tror jag redan att du har, om inte så måste de köpas.

    Dessa saker du behöver finns inte på twostroke alls och den bromsslangen är inget som behövs. Den är för mopeder som har hyrdalisk broms, men ciao har mekanisk broms Sakerna du behöver finns antagligen på cykelkraft.se
    Hmm okej, men jag vet inte hur man sätter på något av dem och inte hur ja hittar dem på cykelkraft heller ^^ så ska nog lämna in den till nån verkstad som får fixa de!
    TJA

  10. #760
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  11. #761
    Såld, fast finns en nu i Sthlm för 2500 som är ett kap 8)

    Finns även ett variatorkit och motor för 1000 kr
    Senast redigerat av CiaoBella den 2010-10-14 klockan 16:11.

  12. #762
    Min ciao har grymt dåligt axx men när den väl kommer upp i effekt kommer den upp i 70-75 kmh.
    Hur ska ja göra för att öka axxet? Bryr mig inte så mycket om hur mkt den toppar men helst runt 50 kmh iaf.
    TJA

  13. #763
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av LASSECIAO Visa inlägg
    Min ciao har grymt dåligt axx men när den väl kommer upp i effekt kommer den upp i 70-75 kmh.
    Hur ska ja göra för att öka axxet? Bryr mig inte så mycket om hur mkt den toppar men helst runt 50 kmh iaf.
    setup?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  14. #764
    ny cylinder, förgasare, remskiva och ett polini avgasrör, en kille byggde ihop den till mig så vet inte riktigt exakt vad de e för märken :p
    TJA

  15. #765
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av LASSECIAO Visa inlägg
    ny cylinder, förgasare, remskiva och ett polini avgasrör, en kille byggde ihop den till mig så vet inte riktigt exakt vad de e för märken :p
    Större remskiva i bak, du har fördmodligen en 70mm eller 80mm.
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  16. #766
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Större remskiva i bak, du har fördmodligen en 70mm eller 80mm.
    där bak har ja redan en väldigt stor remskiva, den är kanske ca 2 cm från kåpan.
    TJA

  17. #767
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av LASSECIAO Visa inlägg
    där bak har ja redan en väldigt stor remskiva, den är kanske ca 2 cm från kåpan.
    ditt rör är ganska högvarvigt, testa att sätta i hårdare kopplingsfjädrar? rugga även lite på kopplingsbackarna med grovt sandpapper
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  18. #768
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av LASSECIAO Visa inlägg
    där bak har ja redan en väldigt stor remskiva, den är kanske ca 2 cm från kåpan.
    Mät hur stor den är,
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  19. #769
    ska kolla imorgon, men en polare säger att det bara är att byta vikter? stämmer de
    TJA

  20. #770
    Citat Ursprungligen postat av LASSECIAO Visa inlägg
    ska kolla imorgon, men en polare säger att det bara är att byta vikter? stämmer de
    Inte kan du byta vikter på en moped utan variator.. Men om du skaffar variator får du gött axx

  21. #771
    haha okej men ja vet inte om jag orkar byta ut och pilla så jätte mycket med den för det går aldrig som man tänkt när man mekar..
    så får väl nöja mig med mitt kassa axx!
    TJA

  22. #772
    nån som vet om det kommer gå bra med detta rör med allt original och så.

    Uploaded with ImageShack.us

  23. #773
    eller detta rör? vilket tror ni ger mest effekt på original cylindern? (pluggen är borta ur insuget sen har jag inte gjort nåt mer med motorn) och vet nån här hur lång tid det tar att få ett packet från mop-shop? och hur mycket är frakten?



    Uploaded with ImageShack.us

  24. #774
    (jag ska ha röret på min baghee)

  25. #775
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Cirka en vecka tar det, och top one skulle jag välja,

    Dessutom borde du nog borra upp förgasaren för att det ska ge effekt

    Dvs ifall den inte redan har typ en 10mm förgasare
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  26. #776
    okej tack ska ut och mätta förgasaren nu

  27. #777
    fast på endel sida står det att den är anpassad för 70-80cc? men funkar det ändå?

  28. #778
    sidor*

  29. #779
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Funkar endå.
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  30. #780
    okej

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in