Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
Har nu nästan spacklat och slipat hela ramen. Bara lite våtslip med finpapper som återstår.

Tänker grundmåla med Hagmans Grundfärg Grå för att sedan ha en täckfärg i någon grå kulör + klar klarlack i slutet. Blev utav Holmqvist intresserad utav Bilfärg.se:s 2K färg och klarlack men kostar ju liksom 250kr+frakt per burk... Tror dessvärre inte en burk räcker heller så då blir de ju 600kr och sen en burk klarlack(250:-). Närmar sig 1000kr för lite hemmalackat sprayskit

När jag lackade min förra Ciao använde jag Hammerite sprayfärg Montana Gold klarlack (matt) och tycker resultatet blev förvånansvärt bra. Står emot bensin, har dock släppt lite på tanken där jag har haft ett kedjelås hängandes, men de kanske inte är så konstigt. Funderar nu att även täcklacka med Montana Gold, vad tror ni om de? Kommer ju undan rätt billigt då, under 200kr jämfört med 2K som skulle gå på minst de fyrdubbla. Någon som provat Montana Gold täcklack?
Montana färg sitter lika bra som diskmedel och finnishen är totalt kass om man jämför med riktig färg. Aja du väljer själv