Sidan 17 av 106 Första ... 715161718192767 ... Sista
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    allt sitter på förutom lampor men jag kan ju bara köpa cykellampor
    Skulle inte köpa den om jag var du Btw gullig ''ramförstärkning''
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Tror det var moppekrille (ciaobella?) som skulle göra det. Ja är sugen påt iaf
    Tror gör man väl i kyrkan. Det var mattman eller vad han heter som skulle bygga sånna. Inte jag
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    syftar på hela variator kitet, variator koppling och baknav när man väl hittat har det vart för dyrt/helt slut på pengar och nu när de väl gick så ville han inte sälja
    Ja... Jag har ju fortfarade en hel superbravo som står och väntar på dig för 1500 kr. (1000 kr utan motor) Blir väl att kränga den till någon annan då istället. Samt 4 ekrade osv osv Till er andra som behöver ciaosaker är varmt välkomna att höra av sig också. Har även 8 st kompletta ciaoar från 2000 och uppåt. HÄMTAS PÅ PLATS. Orkar inte skicka småsaker på posten.

Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Tror gör man väl i kyrkan. Det var mattman eller vad han heter som skulle bygga sånna. Inte jag Ja... Jag har ju fortfarade en hel superbravo som står och väntar på dig för 1500 kr. (1000 kr utan motor) Blir väl att kränga den till någon annan då istället. Samt 4 ekrade osv osv Till er andra som behöver ciaosaker är varmt välkomna att höra av sig också. Har även 8 st kompletta ciaoar från 2000 och uppåt. HÄMTAS PÅ PLATS. Orkar inte skicka småsaker på posten.
    Hehe. Vart bor du nånstans? Skulle behöva en fotplatta .

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Hehe. Vart bor du nånstans? Skulle behöva en fotplatta .
    Bor inte du typ 20 mil från stockholm? isånnafall fundera inte ens på saken
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Frakt, bra grej det

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Frakt, bra grej det
    Han orkar ju inte skicka småsaker

jag undrar hur mycket ljudämpar ull man ska stoppa in?

Finns det någon ljuddämpar ull i polinis ljuddämpare från början ? Tycker min låter lite väl mkt

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Finns det någon ljuddämpar ull i polinis ljuddämpare från början ? Tycker min låter lite väl mkt
    Yes det finns skruva isär dämpen så ser du

men hur mycket ull ska de va i dämparn ska hela ljuddämparn vara proppad med ull?

Bor 30 mil från sthlm just nu, men kommer ju hem ibland...

Reg.datum
    May 2010
    Angående Polini SP, hållaren som sitter på röret, är den tänkt att klämmas in mellan motorblocket och ramen? Tror att det blir lite smalt där i mellan just nu, kan jag skippa hållaren helt och hållet eller borde jag slipa ner lite på motorblocket för att ge plats åt fästet?

Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Angående Polini SP, hållaren som sitter på röret, är den tänkt att klämmas in mellan motorblocket och ramen? Tror att det blir lite smalt där i mellan just nu, kan jag skippa hållaren helt och hållet eller borde jag slipa ner lite på motorblocket för att ge plats åt fästet?

Jag har pressat upp ramen och tvingat in den, men det är såklart bättre att fila på blocket. Så gör det istället.

Hej alla!

jag undrar vilket trimmrör som passar bäst till ciao jag vill att den ska gå i ca 55-60

de här har jag tittat på

polini top one:
    http://www.twostroke.se/product.asp?product=17588

polini sport sp:
    http://www.twostroke.se/product.asp?product=17583

JAMARCOL BADSNAKE

tack!

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av crazy-jan Visa inlägg
    Hej alla!

jag undrar vilket trimmrör som passar bäst till ciao jag vill att den ska gå i ca 55-60

de här har jag tittat på

polini top one:

polini sport sp:

JAMARCOL BADSNAKE

tack!
    Vad är det för övrig setup på ciaoen? ifall den är hyffsat original rekomenderar jag top one

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Hej alla!

de här har jag tittat på

polini top one:

polini sport sp:

JAMARCOL BADSNAKE

tack!
    Som holmqvist säger är top one antagligen bäst av dom.

Beror såklart på vad du har för annat trim, men om du har trim som passar tex SP bäst så går de snabbare än 55-60

Du kan också köpa ett polini country, det drar på lägre varv än dom andra rören, ifall du föredrar det istället.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Hej alla!

de här har jag tittat på

polini top one:

polini sport sp:

JAMARCOL BADSNAKE

tack!
    Top One is tha shit

tjaa jag har en ciao med en DR cylle på 70 cc med 13 mm dellorto förgasare å munstycke 54, röret e ett SP. Den gör ca 60 skulle jag kunna tro när jag racat mot moppar som går i 50 så har jag varigt lite snabbare ca 10 km/h men jag har dock orginal remskiva för jag diggar axet. Nån som vet hur man kan få den att gå snabbare för en billig peng? vill inte sätta på en 80 mm skiva

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av svartahenkan Visa inlägg
    tjaa jag har en ciao med en DR cylle på 70 cc med 13 mm dellorto förgasare å munstycke 54, röret e ett SP. Den gör ca 60 skulle jag kunna tro när jag racat mot moppar som går i 50 så har jag varigt lite snabbare ca 10 km/h men jag har dock orginal remskiva för jag diggar axet. Nån som vet hur man kan få den att gå snabbare för en billig peng? vill inte sätta på en 80 mm skiva
    Porta blocket?

aa de va en bra ide tack så mycket problemet e att jag vet inte hur man gör. nån som har en bild eller text så man kan se/läsa hur man gör?

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    aa de va en bra ide tack så mycket problemet e att jag vet inte hur man gör. nån som har en bild eller text så man kan se/läsa hur man gör?
    Ifall du har en dr evo cylinder så är det bara att porta efter packningen

om man sätter på ett polini top one rör hur går ciaoen då axx/toppfart?

om man sätter på ett polini top one rör hur går ciaoen då axx/toppfart?

Vad har du får setup? Är motorn helt orginal kommer det inte göra någon skillnad alls

[QUOTE=Edvin;65507]Vad har du får setup? Är motorn helt orginal kommer det inte göra någon skillnad alls [/QUOT

den är helt orginal. men någon skillnad måste det väl bli?

Ifall du har en dr evo cylinder så är det bara att porta efter packningen
    men är det bara att göra kanalen djupare hela vägen?

men är det bara att göra kanalen djupare hela vägen?
    Ja, och fila upp två boostkanaler. Se på packningen så fattar du. Jag tycker ändå att du ska byta till en 80 platta. Den måste ju varva röv med en org
    Köp ett par hårdare kopplingsfjädrar så kommer du att märka skillnad med 80 pl samt en 10 km/h snabbare kanske.

letar efter en billig komplett ciao helst orginal i stockholms området. Ska bli ett ombyggnads projekt.

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Vad har du får setup? Är motorn helt orginal kommer det inte göra någon skillnad alls
    Lite skillnad ger det ju. Inte kollat mkt på org röret men är väl smal krök + ingen expansionskammare?

Om du byter rör måste du även byta upp i munstycke
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Lite skillnad ger det ju. Inte kollat mkt på org röret men är väl smal krök + ingen expansionskammare?

Om du byter rör måste du även byta upp i munstycke
    men hu blir axxet och top farten då ?

men hu blir axxet och top farten då ?
    Asså jag skulle inte tro att det blir någon större skillnad iaf. Bättre att du lägger dom pengarna på dr evo plus badsnake eller liknande

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in