Sidan 102 av 106 Första ... 25292100101102103104 ... Sista
  1. #3031
    På tal om avgasrör, beställde hem ett Gianellirör till min ciao, "original power" eller va det heter... Dock så är stossen på min cylinder för stor för att avgasröret ska kunna sättas på ordentligt! Hur stor är egentligen original på ciao?

  2. #3032
    Badsnake är bra, men inte bäst. Billigt och bra enligt mig!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  3. #3033

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Nu är den till salu! Allt funkar som det ska KÖPKÖPKÖP (obs inga skambud, priset gäller)
    http://www.blocket.se/stockholm/Piag....htm?ca=11&w=1

  4. #3034
    Jag sitter å försöker få isär baknavet på ciaoen för att byta bromsbackarna bak. Men vet inte åt vilken håll den stora muttern 36 ska skruvas av åt, är det motsols eller medsols?

  5. #3035
    Citat Ursprungligen postat av Nightwing Visa inlägg
    Jag sitter å försöker få isär baknavet på ciaoen för att byta bromsbackarna bak. Men vet inte åt vilken håll den stora muttern 36 ska skruvas av åt, är det motsols eller medsols?
    Precis som en vanlig mutter, motsols för att lossa!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  6. #3036
    Tjenare! Var lite klantig igår när jag skulle blanda bensin. Hällde olja direkt ur flaskan, så antagligen har jag hällt alldeles för mycket olja i bensinen. Moppen gick bra de första minuterna, varvade ut riktigt o kom kanske upp i 60 som mest (antagligen var det den bensinen som fanns kvar på reserven) Sen börja den rycka och fyrtakta o gick allmänt för jävligt. Den gick inte snabbare än 30. Precis som om det var ett för stort munstycket fast mera ojämn körning. jag är övertygad om att det inte är för stort munstycke. Jag undrar nu hur jag ska lösa det? Vad beror det ryckiga på ? Har avgasröret sotat igen och är det viktigt att få bort sotet, hur gör man ?

  7. #3037
    Mitt svänghjul sitter inte riktigt fast efter jag satte på den, och ciaoen går inte igång överhuvudtaget, kan det bero på att svänghjulet inte sitter som det ska?

    Jag har för mig att det sitter lite löst i början men hoppar på plats ordentligt när man väll kört lite med mopeden?

  8. #3038
    Hultberg95s avatar
    Reg.datum
    Dec 2012
    Ort
    Asarum
    Inlägg
    192
    Citat Ursprungligen postat av Robert Visa inlägg
    Mitt svänghjul sitter inte riktigt fast efter jag satte på den, och ciaoen går inte igång överhuvudtaget, kan det bero på att svänghjulet inte sitter som det ska?

    Jag har för mig att det sitter lite löst i början men hoppar på plats ordentligt när man väll kört lite med mopeden?
    Har du krysskilen?0

  9. #3039
    Citat Ursprungligen postat av Hultberg95 Visa inlägg
    Har du krysskilen?0
    ja den sitter i, dock så kan man typ pilla ut den så den sitter ju inte stenhårt, dock är jag ju inte säker på hur hårt den ska sitta men antar att den sitter för löst

  10. #3040
    Citat Ursprungligen postat av Robert Visa inlägg
    Mitt svänghjul sitter inte riktigt fast efter jag satte på den, och ciaoen går inte igång överhuvudtaget, kan det bero på att svänghjulet inte sitter som det ska?

    Jag har för mig att det sitter lite löst i början men hoppar på plats ordentligt när man väll kört lite med mopeden?
    Sitter det inte ordentligt när du börjar köra finns alla förutsättningar för att slå av kilen och när svänghjulet börjar vrida sig får du gnista men vid fel tidpunkt.
    Kilens uppgift är att hålla svänghjulet på rätt plats när du spänner det, konan och muttern låser sedan förbandet.

    Kolla kilen, slipa ihop svänghjul och axel med slippasta och montera med en frisk kil så håller det säkert.

  11. #3041
    Citat Ursprungligen postat av Coolvette Visa inlägg
    Sitter det inte ordentligt när du börjar köra finns alla förutsättningar för att slå av kilen och när svänghjulet börjar vrida sig får du gnista men vid fel tidpunkt.
    Kilens uppgift är att hålla svänghjulet på rätt plats när du spänner det, konan och muttern låser sedan förbandet.

    Kolla kilen, slipa ihop svänghjul och axel med slippasta och montera med en frisk kil så håller det säkert.
    okej tack! blir att beställa hem en ny krysskil då och hoppas på det bästa! den får gnista men tänder inte överhuvudtaget så kanske beror på detta

  12. #3042
    Citat Ursprungligen postat av Robert Visa inlägg
    okej tack! blir att beställa hem en ny krysskil då och hoppas på det bästa! den får gnista men tänder inte överhuvudtaget så kanske beror på detta
    En kil behöver du inte beställa, åk till närmaste moppebutik/verkstad så har dem en åt förhoppningsvis
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  13. #3043
    På min ena ciao så är tomgången för låg så den lägger av när man släpper gasen.
    Har testat skruva på tomgångsskruven som man kommer åt från sidan och skruvat ut gasviren så långt det går ifrån förgasaren, men det blir ingen skillnad
    Kan man ändra gasviren vid handtaget nått eller vad ska jag göra?

  14. #3044
    Hej! Ska köpa frambormsar till ciao projektet men har VERKLIGEN ingen anning vad det är för storlek på fram trumman. Det är 4 ekrade, vet inte om de hjälper men jmpb.nl har 3 st olika, någon som har köpt innan som vet? eller någon som vet vilka jag INTE ska ha


    1. http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-c...90mm-naaf.html
    2. http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-c...ao-si-mix.html
    3. http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-c...r-ciao-si.html


    Snälla hjälp, måste beställa snart


    Mvh/ Carl

  15. #3045
    Citat Ursprungligen postat av PrutarN Visa inlägg
    Hej! Ska köpa frambormsar till ciao projektet men har VERKLIGEN ingen anning vad det är för storlek på fram trumman. Det är 4 ekrade, vet inte om de hjälper men jmpb.nl har 3 st olika, någon som har köpt innan som vet? eller någon som vet vilka jag INTE ska ha


    1. http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-c...90mm-naaf.html
    2. http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-c...ao-si-mix.html
    3. http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-c...r-ciao-si.html


    Snälla hjälp, måste beställa snart


    Mvh/ Carl
    Mät invändigt i hjulet. Då kommer du få ditt svar
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  16. #3046
    Vet någon vad maxvikten är på en Ciao? Alltså hur mycket den kan bära.

  17. #3047
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Mät invändigt i hjulet. Då kommer du få ditt svar
    Länkarna visar backar till en 90-millimeters och två 105-millimeterstrummor, den mindre kan vi ta bort men vilken av 105-millimetersvarianten passar?

    Jag skulle ha plockat av min trumma och tittat på för att jämföra dom med bilder på dom länkade varianterna och valt därefter.

  18. #3048
    tjena, fixade nyss igång min ciao igen efter ett år i garaget. eftersom ja fick den av en släkting så vet ja inte vad som är gjort med den men jag har satt på den är jamarcol rör.(det som liknar country röret). Sen en 80 remskiva. Nu gör den 45 med gps är det nått mer gjort med den eller går den så med det här trimmet? den orkar bakhjulet utan problem och varvar ut som den ska. tänkte om nån erfaren ciao nisse kan säga om det bara är gjort det där trimmet eller om den går för bra för att det bara ska vara rör och remskiva som är bytt? sen vet jag att förgasaren är original för den bytte jag idag från en annan ciao. Peace! OPS Edit den skar och när jag skulle kolla var det en 60cc på, inte undra på att den gick som de gjorde haha.
    Senast redigerat av rappe97 den 2013-07-31 klockan 02:41.
    En vis man sa en gång : Håll stumt eller gå hem, jag höll stumt!

  19. #3049
    har en baghee som jag haft i 15 år( återfallsmopedist ).
    har köpt ny speedengine och polini 63cc cylinder,13/13 förgasare och 60 munstycke. startar och går fint men varvar satan och toppar bara 40...tröttsamt!
    behöver ändra utväxling på den, finns dock ej andra remskivor till baghee endast till ciao..olika primärdrev.

    funderar på variator!? passar variator dreven i ett vanligt nav eller måste man ha tex ett superbravo nav från början?
    finns ju en del nya slutväxelkit att köpa men de är ju avsedda för modeller med variator?!
    är husen så olika att de inte passar?

    ngn som har annars och vill sälja!?alt vanligt ciao nav så jag iaf kan byta remskiva..?

  20. #3050
    Citat Ursprungligen postat av guwib Visa inlägg
    har en baghee som jag haft i 15 år( återfallsmopedist ).
    har köpt ny speedengine och polini 63cc cylinder,13/13 förgasare och 60 munstycke. startar och går fint men varvar satan och toppar bara 40...tröttsamt!
    behöver ändra utväxling på den, finns dock ej andra remskivor till baghee endast till ciao..olika primärdrev.

    funderar på variator!? passar variator dreven i ett vanligt nav eller måste man ha tex ett superbravo nav från början?
    finns ju en del nya slutväxelkit att köpa men de är ju avsedda för modeller med variator?!
    är husen så olika att de inte passar?

    ngn som har annars och vill sälja!?alt vanligt ciao nav så jag iaf kan byta remskiva..?
    Det är väl remskivor på dem?
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  21. #3051
    remskiva jo men annan typ av axel, dvs de till ciao passar inte...

  22. #3052
    Tja!

    Min Ciao dör efter några sekunder på tomgång/när man släpper gasen.
    Har testat justera tomgångskruven rätt mycket men inte gjort någon värst skillnad. Vad ska jag göra?

  23. #3053

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Alexander99 Visa inlägg
    Fråga.
    Har köpt ett malossi 70cc kit men förstår inte hur kolven ska sitta.
    Det finns ett avlångt hål i kolven som antingen kan gå över spolkanalerna eller över avgasporten.
    Tacksam för snabba svar
    Pilen högst upp på kolven mot avgasporten.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  24. #3054
    Tja!Någon som vet måttet på packboxen som sitter i vevhuset ? Skulle trycka dit min där idag men kvaddade pisset!!!!!!Har ja bara storleken på den busen kan kan ja mått beställa den och få den mycket billigare =) Mvh

  25. #3055
    http://www.cykelkraft.se/moped/reser...evaxel-15245mm
    Här är packningen men varför inte bara beställa en ?

  26. #3056
    Jäkla snällt!..Mest för dom lär ha att över disk beställer ja får ja vänta plus att de blir säkert 100 spänn mer totalt med frakt och skit!Vill ju plocka ihop motorn typ nu ;-)

  27. #3057
    Någon vänlig människa som möjligvis vet om någon vettig portings guide till ciao original cylle?Har googlat men blir inte klok på att Finner ingen vettig sida


    Mvh

  28. #3058
    Har du dragit pluggen o filat insuget ? Har du en 13mm fögge ? Och har du något trimrör ?
    Annars behöver du inte porta cylindern .

  29. #3059
    Yesbox!..Har borrat och filat vevhuset idag även fuggen har redan badsnake och några remhjul även en komplett superbravo har tagit koppling och bakhjul och satt på min ciao!Fundera på om de är lönt och krabba med vikterna redan eller om de ska vänta?Svår att springa ingång som fan hjulet bara hasar i marken!Testade med dragsnöre de vart bättre =) Men ändå jobbigt finns de något att göra för underlätta?

  30. #3060
    Köp en 70cc cylinder istället för att porta .

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in