Sidan 80 av 106 Första ... 3070787980818290 ... Sista
  1. #2371
    Citat Ursprungligen postat av Hebbe Visa inlägg
    Intressant! Jag hade också fått intrycket att fyrekrade var mycket tyngre än tioekrade. Då kanske man ska nöja sig med sina fyrekrade trots allt...
    Tjaaaa, att byta gör man kanske oxå för att man gillar den ena stilen mer än den andra.
    Mina fyrekrade är smalare än de tioekrade så det går att kränga på "fetare" sulor och det är kanske värt något...

  2. #2372
    Citat Ursprungligen postat av Coolvette Visa inlägg
    Tjaaaa, att byta gör man kanske oxå för att man gillar den ena stilen mer än den andra.
    Mina fyrekrade är smalare än de tioekrade så det går att kränga på "fetare" sulor och det är kanske värt något...
    Absolut, och jag tycker nog att tioekrade är snyggare, sedan är ju viktskillnaden ändå minimal. Hade jag fått välja fritt hade det fått bli tioekrade eller kanske 17" femekrade, vill mest ha en anledning till att känna mig nöjdare med de jag har tills vidare.

  3. #2373
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Hebbe Visa inlägg
    Absolut, och jag tycker nog att tioekrade är snyggare, sedan är ju viktskillnaden ändå minimal. Hade jag fått välja fritt hade det fått bli tioekrade eller kanske 17" femekrade, vill mest ha en anledning till att känna mig nöjdare med de jag har tills vidare.
    5 ekrade är klart dem snyggaste enligt mig Dock är dom tyngre vad jag har känt, utan våg då dvs..

    Men dom 4 ekrade är klassiska och känns mest hemma enligt mig.
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  4. #2374
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Någon som vill byta till sig Malossi 46mm aka 80cc (73 äkta kubik) + passade topp för en 43mm aka 70cc? Helst Polini eller Malossi.
    Kanske intresserad, fast en 80cc malossi passar väl inte direkt i ett block som är portat för en malossi 70cc? Funkar en 13mm fögge bra till 80cc?

  5. #2375
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Kanske intresserad, fast en 80cc malossi passar väl inte direkt i ett block som är portat för en malossi 70cc? Funkar en 13mm fögge bra till 80cc?
    En portning som gäller Och en 13mm funkar fint
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  6. #2376

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Kanske intresserad, fast en 80cc malossi passar väl inte direkt i ett block som är portat för en malossi 70cc? Funkar en 13mm fögge bra till 80cc?
    Vad har du att erbjuda?

    Kan du toppa en 43mm DEPS Malossi?

  7. #2377
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Vad har du att erbjuda?

    Kan du toppa en 43mm DEPS Malossi?
    Hah, nej det kan jag inte, har en vanlig 43mm Malossi. Fast är nog inte så intresserad längre, ciaon ska nog säljas snart och jag har ingen lust att mecka med skiten längre..

    Dock så tycker jag att du ska behålla din 80cc och få den o funka, lär ju inte vara cylindern det är fel på?

  8. #2378

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Hah, nej det kan jag inte, har en vanlig 43mm Malossi. Fast är nog inte så intresserad längre, ciaon ska nog säljas snart och jag har ingen lust att mecka med skiten längre..

    Dock så tycker jag att du ska behålla din 80cc och få den o funka, lär ju inte vara cylindern det är fel på?
    Nejdå, cylindern ska de inte vara något fel på. Lyckas dock inte få skiten att funka.

    Ska dock plocka ner allt i smådelar och sen montera ihop den igen, och sen hålla tummarna. De kommer gnista och insuget är tätt. De kan va så att de inte kommer in soppa i cylindern men kanalerna är enligt mig maxxade...

    Såhär ser fallet ut för närvarande. http://i624.photobucket.com/albums/t...a/P1010034.jpg
    Funderar på om man ska porta ner kanalerna ända ner i vevhuset? Aldrig sett någon göra de men då lär ju bensinblandningen lättare komma in i cylinder... http://i624.photobucket.com/albums/t.../P10100345.jpg Alltså slipa upp en kanal som fortsätter nedåt i de röda cirklarna. Kan/Ska jag göra de tycker ni?

    Edit;
    Det är originalvev, kanske kommer de soppa enklare ifall jag ökar öppningstiderna på veven?

  9. #2379
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Nejdå, cylindern ska de inte vara något fel på. Lyckas dock inte få skiten att funka.

    Ska dock plocka ner allt i smådelar och sen montera ihop den igen, och sen hålla tummarna. De kommer gnista och insuget är tätt. De kan va så att de inte kommer in soppa i cylindern men kanalerna är enligt mig maxxade...

    Såhär ser fallet ut för närvarande. http://i624.photobucket.com/albums/t...a/P1010034.jpg
    Funderar på om man ska porta ner kanalerna ända ner i vevhuset? Aldrig sett någon göra de men då lär ju bensinblandningen lättare komma in i cylinder... http://i624.photobucket.com/albums/t.../P10100345.jpg Alltså slipa upp en kanal som fortsätter nedåt i de röda cirklarna. Kan/Ska jag göra de tycker ni?

    Edit;
    Det är originalvev, kanske kommer de soppa enklare ifall jag ökar öppningstiderna på veven?
    Den bör starta endå, när jag körde med min gamla Eurocilindro så var kanalerna inte maxade och veven var orörd

    Funka fin fint!
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  10. #2380

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Den bör starta endå, när jag körde med min gamla Eurocilindro så var kanalerna inte maxade och veven var orörd

    Funka fin fint!
    Problemet är ju "att den bör starta" men den gör inte de! Fattar verkligen inte varför. Coolvette snackade om att gnistan kanske inte orkar ta sig under kompression, kan de vara något att forska vidare i?

  11. #2381
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Problemet är ju "att den bör starta" men den gör inte de! Fattar verkligen inte varför. Coolvette snackade om att gnistan kanske inte orkar ta sig under kompression, kan de vara något att forska vidare i?
    Hur ser packboxarna ut?
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  12. #2382

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Hur ser packboxarna ut?
    Packningarna?

    Dom var sprillans när jag satte på dom, och använde även packningsmassa... De har sipprat ut lite olja (de va lite kladdigt under motorn) men de läcker inte direkt. Tror bara oljan sugit sig ut genom packningen med tiden.

  13. #2383
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Packningarna?

    Dom var sprillans när jag satte på dom, och använde även packningsmassa... De har sipprat ut lite olja (de va lite kladdigt under motorn) men de läcker inte direkt. Tror bara oljan sugit sig ut genom packningen med tiden.
    Vet du vad packboxar är?

    Så här ser dem ut och sitter vid tänd och kicksidan

    Namn:  13130.jpg
Visningar: 762
Storlek:  90,8 KB
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  14. #2384

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Vet du vad packboxar är?

    Så här ser dem ut och sitter vid tänd och kicksidan
    Nu vet jag vad packboxar är

    De var hela när jag monterade, om jag får isär motorn utan en avdragare så tar jag mig en titt. Tack för tippset!

  15. #2385
    Låter som förgasarfel eller är det nått jag missat? Brummar den till om du häller i lite bensen/sprutar startgas direkt i tändstiftshålet?

    Upp med video när du fått den o starta

  16. #2386
    Jag filade ner mina kanaler så där. Men jag tror inte att det som är felet heller med att den får för lite bensin. Den ska kunna gå utan de extra kanalerna. Det där med gnistan kan ju vara något. Det kanske är din cdi box eller något annat som gör att gnistan blir svag.?
    På en gammal moped (då med brytare) Var jag nära på att snappa helt. Den var så jävla ork lös. Man fick springa 190 meter innan den startade och sen dog ganska direkt. fibbla med 5-6 olika förgasare, bytte motordelar en efter en utan resultat. Tillslut var det bara tändspolen kvar, och efter jag bytte den gick den som nya mopeden igen.

    Jag har ett komplett tändsystem för cdi liggandes som du kan få LÅNA. Bara för att testa om det är det som är felet. Inte värt att sälja/byta cylindern utan med lite småpill så kommer den gå bra. Jag har sagt det tidigare att jag gärna skulle kunna hjälpa dig att sätta ihop motorn. Tyvärr så har jag stjärten full januari ut.
    Moppemorfar

  17. #2387

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Låter som förgasarfel eller är det nått jag missat? Brummar den till om du häller i lite bensen/sprutar startgas direkt i tändstiftshålet?

    Upp med video när du fått den o starta
    Har inte provat att mata cylindern direkt via topplocket med startgas eller bensin, men ska göra de när motorn är ihopsatt igen. Har dock sprutat startgas direkt in i insuget och de poffar lite lätt, men inte i närheten av att gå av sig själv.

    Krille du har PM

    Vill minnas att svänghjulet hade en del hål i sig som var borrade. Antar att de va gjort av förra ägaren för att balansera/lätta. I CDI-svänghjulet är de 4 magneter om jag inte minns fel, och dessa var de inga borrade hål i. Men kan de påverka ändå?

  18. #2388
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Har inte provat att mata cylindern direkt via topplocket med startgas eller bensin, men ska göra de när motorn är ihopsatt igen. Har dock sprutat startgas direkt in i insuget och de poffar lite lätt, men inte i närheten av att gå av sig själv.

    Krille du har PM

    Vill minnas att svänghjulet hade en del hål i sig som var borrade. Antar att de va gjort av förra ägaren för att balansera/lätta. I CDI-svänghjulet är de 4 magneter om jag inte minns fel, och dessa var de inga borrade hål i. Men kan de påverka ändå?
    Kan det vara så att du fått fel svänghul?
    Om du har CDI-tändning men ett svänghjul för brytare så får pickupen till tändningen ingen distinkt signal att avge en gnista.

  19. #2389

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Coolvette Visa inlägg
    Kan det vara så att du fått fel svänghul?
    Om du har CDI-tändning men ett svänghjul för brytare så får pickupen till tändningen ingen distinkt signal att avge en gnista.
    När jag köpte SuberBravon (vars motor jag håller på med) så startade den och man kunde iaf åka på den. Dock varvade den konstigt och var extremt svag. Då satt de en 43mm på den. Insuget var dock igenpluggat så de berodde troligtvis på det. Svänghjulet ska vara rätt, har inga andra svänghjul hemma. Hur skiljer de visuellt sätt?

  20. #2390
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    När jag köpte SuberBravon (vars motor jag håller på med) så startade den och man kunde iaf åka på den. Dock varvade den konstigt och var extremt svag. Då satt de en 43mm på den. Insuget var dock igenpluggat så de berodde troligtvis på det. Svänghjulet ska vara rätt, har inga andra svänghjul hemma. Hur skiljer de visuellt sätt?
    På ett brytarlöst svänghjul finns det inget brytarinställnings hål
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  21. #2391

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    På ett brytarlöst svänghjul finns det inget brytarinställnings hål
    Du har jag svänghjul för brytarlöst. Får se ifall de blir något gjort idag :p

  22. #2392

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Cykelkraft har slut på krysskilar. Slut hos leverantören påstår dom...

    Finns de någon sida man kan beställa ifrån? Ända jag vet om är MopShop men de känns inte riktigt värt de, borde ju finnas nån i Sverige som har.

    edit:
    Vet någon dimensionerna på krysskilen som håller svänghjulet på Ciao? för beställnings på TwoStroke måste man veta måtten :/
    Senast redigerat av 94vikcha den 2012-01-02 klockan 16:42.

  23. #2393
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Cykelkraft har slut på krysskilar. Slut hos leverantören påstår dom...

    Finns de någon sida man kan beställa ifrån? Ända jag vet om är MopShop men de känns inte riktigt värt de, borde ju finnas nån i Sverige som har.

    edit:
    Vet någon dimensionerna på krysskilen som håller svänghjulet på Ciao? för beställnings på TwoStroke måste man veta måtten :/
    http://www.rinab.nu/moped-klass-2-a/...rysskil765.htm

  24. #2394

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Tack! Bra pris om man jämför med bla cykelkraft som tar 3 gånger så mycket.

    Dock 50 spänn frakt

  25. #2395
    När jag var liten kostade en krysskil 1 kr
    Moppemorfar

  26. #2396

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Kollade runt bland prylarna som kom hem i ett paket från MopShop för drygt ett år sedan, och däri låg de två krysskilar Imorn blir det en provstart. Håller tummarna!

  27. #2397
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Kollade runt bland prylarna som kom hem i ett paket från MopShop för drygt ett år sedan, och däri låg de två krysskilar Imorn blir det en provstart. Håller tummarna!
    filma imorrn och lägg upp här så man får se!

  28. #2398

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    filma imorrn och lägg upp här så man får se!
    Jarå


    Såhär ser svänghjulet ut. Hålen är bara borrade på detta ställe. Kanske upptäckte "borraren" att han höll på med något dumt. Jag har CDI-tändning på min andra ciao, är det värt att plocka av motorn till den och prova med det svänghjulet? Någon som vet hur långt in magneterna går? Som ni ser är hålen borrade kanske en halv cm in i godset, alltså kanske det inte påverkar magneterna.

    http://i624.photobucket.com/albums/t...a/P1010045.jpg

  29. #2399
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Jarå


    Såhär ser svänghjulet ut. Hålen är bara borrade på detta ställe. Kanske upptäckte "borraren" att han höll på med något dumt. Jag har CDI-tändning på min andra ciao, är det värt att plocka av motorn till den och prova med det svänghjulet? Någon som vet hur långt in magneterna går? Som ni ser är hålen borrade kanske en halv cm in i godset, alltså kanske det inte påverkar magneterna.

    http://i624.photobucket.com/albums/t...a/P1010045.jpg
    Dem ser dock inte borrade ut, ser ut att vara någon original balansering eller något sånt
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  30. #2400

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Motorn startar skitlätt nu Ingen aning varför, kan bero på att jag filade upp kanalerna ytterligare. Här är en video iaf! Gammal digitalkamera med sämst videofunktion, men pallade inte hämta gopron
    http://www.youtube.com/watch?v=nacjb...ature=youtu.be

    Nu är antagligen estetiskt arbete på ramen näst på tur. Är de färgborttagningsmedel som rekomenderas för att bli av med gamla färgrester på ramen, eller slippapper (svinjobbigt)?

    edit;
    I slutet hör man hur brandlarmet går har öppnat alla dörrarna i källaren för att vädra ut, hade inget snabbt sätt att stänga av motorn på (choken räckte inte) fick istället dra ut bensinslangen o vänta soppan skulle ta slut

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in