Sidan 98 av 106 Första ... 488896979899100 ... Sista
  1. #2911
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Fan du snodde min dröm! Ne men du ser juh, du kom närmare 100 med din ciao, varför skulle jag inte kunna klara lätta 80 för?
    Därför att du gör inte det..bevisa det eller var tyst
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  2. #2912
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Därför att du gör inte det..bevisa det eller var tyst
    Får jag väl skaffa en ciao och trimma upp den som jag gjorde. Sen filmar jag så du får se det..
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  3. #2913
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Det jag länkar nu är trimdelar.

    http://twostroke.se/product.asp?product=17418

    http://twostroke.se/product.asp?product=17420

    http://twostroke.se/product.asp?product=17588

    http://www.cykelkraft.se/TKT00067.phtml

    Sen får du antaglien bestycka.

    Såklart ett opluggat insug och matchportat block till cyllen. Då snackar vi drag!
    Tackar !

    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Överpris, köp sakerna på www.jmpb.nl istället! Förgasarn kostar ungefär det halva..och röret runt 900 istället
    Ja men sen kostar väll frakten ? Men skulle DU kunna länka lite delar , som lirar bra med varandra ?

  4. #2914
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Får jag väl skaffa en ciao och trimma upp den som jag gjorde. Sen filmar jag så du får se det..
    Gör så, både jag och Ciaobella här på forumet har haft i princip samma setup som dig, så jag är inte helt lost

    Jag tror säkert att det går för någon galen holländare, men inte för dig..
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  5. #2915
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Gör så, både jag och Ciaobella här på forumet har haft i princip samma setup som dig, så jag är inte helt lost

    Jag tror säkert att det går för någon galen holländare, men inte för dig..
    Har du 13 fögge på din? Och isåfall vilket munstycke kör du på?
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  6. #2916

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Har du 13 fögge på din? Och isåfall vilket munstycke kör du på?
    Han har simonini 07 motorn .. 21mm fögge.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  7. #2917
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Har du 13 fögge på din? Och isåfall vilket munstycke kör du på?
    Jag körde på både 13mm och 19mm för det mesta

    66 körde jag, och uppskuren luftburk...vad har det med saken att göra?
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  8. #2918
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Jag körde på både 13mm och 19mm för det mesta

    66 körde jag, och uppskuren luftburk...vad har det med saken att göra?
    Ne det var bara en random fråga! xP Jag hade ingen luftburk, bara luftgaller och 74 i munstycke. Men varför tror du inte jag kan få upp en ciao i 80 för och att en galen holländare kan det?
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  9. #2919

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Ne det var bara en random fråga! xP Jag hade ingen luftburk, bara luftgaller och 74 i munstycke. Men varför tror du inte jag kan få upp en ciao i 80 för och att en galen holländare kan det?
    För du är retard , end of story.

     
    Just kiddin brah
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  10. #2920
    Hallu ?

    Hur snabbt kommer den gå ?

    80mm remskiva
    13mm dellorto
    badsnake

    Och vilket munstycke ska jag ha ungefär ?
    Är det något annat man skulle kunna byta utom cylinder ?

  11. #2921
    Citat Ursprungligen postat av Rieju-mike Visa inlägg
    Hallu ?

    Hur snabbt kommer den gå ?

    80mm remskiva
    13mm dellorto
    badsnake

    Och vilket munstycke ska jag ha ungefär ?
    Är det något annat man skulle kunna byta utom cylinder ?
    55~60km/h?

    Munstycke vet jag ej, Holmqvist vet nog! ^^
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  12. #2922
    Citat Ursprungligen postat av Rieju-mike Visa inlägg
    men om det inte finns plugg vrf finns det i mitt och kille så att de va så när han köpte det sprojtans ? köppte den ju idag och det finns ju en plugg fan i , och han sa att det va one men men , aja köre med den idag när jag fick den ett tag och sen så sprack remskivan , var för skiva ska jag köpa nu då ? milimeter altså ..

    Jag har inte en susning. Så vitt jag vet så är det inte några strypningar alls i något ciaorör.
    Dessutom så är top one och motsvarande till för trimmade motorer och då verkar det
    skitdumt att plugga dem...
    Länka gärna bild på vart pluggen sitter.
    Moppemorfar

  13. #2923
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Garanterat förgasaren
    Är ju inte förgasaren! den går ju fortfarande lika konstigt! va e felet(

  14. #2924
    Den typ orkar inte dra iväg.. man måste hjälpa den genom att springa eller trampa

  15. #2925
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av simpan304 Visa inlägg
    Den typ orkar inte dra iväg.. man måste hjälpa den genom att springa eller trampa
    Inte fan vet jag, dåligt komp? Byt stift? Någon sladd i klämm? Felsök!
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  16. #2926

    Reg.datum
    Sep 2012
    Ort
    östra ljungby
    Inlägg
    1
    Hej jag har en piaggio ciao som inte vill starta den får både gnista och bensin och jag har ställt in brytaren och den tänder inte änns när man föröker att springa igång den och där är ett bra komp vad kan vara fel ?

  17. #2927
    Citat Ursprungligen postat av mimc94 Visa inlägg
    Hej jag har en piaggio ciao som inte vill starta den får både gnista och bensin och jag har ställt in brytaren och den tänder inte änns när man föröker att springa igång den och där är ett bra komp vad kan vara fel ?
    Är Krysskilen hel?
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  18. #2928
    Hej! Har en ciao med skevt bakhjul
    Har läst här att en del har köpt fälgar/däck från Holland! Var Har ni handlat?
    Om nån har ett bra bakhjul får ni gärna höra av Er! Aluhjul vore perfekt, även framhjul

  19. #2929
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Blacknblue Visa inlägg
    Hej! Har en ciao med skevt bakhjul
    Har läst här att en del har köpt fälgar/däck från Holland! Var Har ni handlat?
    Om nån har ett bra bakhjul får ni gärna höra av Er! Aluhjul vore perfekt, även framhjul
    Man får leta beggat i Holland, vespa-ciao.nl har en bra säljes del!
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  20. #2930
    Tja ! Vilket munstycke ska jag ha ? Jag kör att org , men jag har kört 38 och 42 men båda dör efter ett tag ....

    Hur ska jag göra ?

  21. #2931
    Citat Ursprungligen postat av Rieju-mike Visa inlägg
    Tja ! Vilket munstycke ska jag ha ? Jag kör att org , men jag har kört 38 och 42 men båda dör efter ett tag ....

    Hur ska jag göra ?
    Den dör efter en stund? Kolla så inte bensinen har några hinder att komma ner i flottörskålen. Det vill säga rinner lätt genom soppa kran, soppa slangen och bensin anslutningen på förgasaren.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  22. #2932
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Den dör efter en stund? Kolla så inte bensinen har några hinder att komma ner i flottörskålen. Det vill säga rinner lätt genom soppa kran, soppa slangen och bensin anslutningen på förgasaren.

    Ja efter ca 500m-1mil typ runt där ! Men när jag stuntar med den då dör den INTE ! :/ ja det rinner lätt igen Slangen och föggen

  23. #2933
    Hej hej!
    jo råkade ut för ett litet missöde när ja montera ihop "värstingciaomotorn" häromdagen. Råkade dra av en m4 skruv till tändspolen, Så min fråga är; Kommer det att fungera om man byter plats på tändspolen och ljusspolen?
    Mvh
    Riding on the wind
    with my fs1

  24. #2934
    Citat Ursprungligen postat av Cadillac Visa inlägg
    Hej hej!
    jo råkade ut för ett litet missöde när ja montera ihop "värstingciaomotorn" häromdagen. Råkade dra av en m4 skruv till tändspolen, Så min fråga är; Kommer det att fungera om man byter plats på tändspolen och ljusspolen?
    Mvh
    Kommer förmodligen inte att fungera då laddningen från spolen till CDI/tändspole har en relation med magneterna innne i svänghjulet.
    Det betyder att magneterna genererar en laddning till CDI´n och om den kommer vid fel tidpunkt så kanske inte laddningen att vara rätt.
    Kan ju vara så att det genereras en gnista men timingen blir fel och dt är ju svårt att fatta farför den inte startar då.

    Det är ju bara att prova, den kan ju bara vägra att starta.

  25. #2935
    Citat Ursprungligen postat av Coolvette Visa inlägg
    Kommer förmodligen inte att fungera då laddningen från spolen till CDI/tändspole har en relation med magneterna innne i svänghjulet.
    Det betyder att magneterna genererar en laddning till CDI´n och om den kommer vid fel tidpunkt så kanske inte laddningen att vara rätt.
    Kan ju vara så att det genereras en gnista men timingen blir fel och dt är ju svårt att fatta farför den inte startar då.

    Det är ju bara att prova, den kan ju bara vägra att starta.
    Jo jag förstår men om man kollar ser det ut som fästet eller vad man ska kalla det ser ut att sitta i samma förhållande till,veven som ljusspolen och svänghjulet är ett sånt där med magnet i hela innervarvet så jag tycker inte det borde spela sp stor roll.
    Mvh
    Riding on the wind
    with my fs1

  26. #2936
    Bara att prova som sagt, kan funka.

  27. #2937

    Red face

    tjenare

    nu har jag äntligen blivit medlem och godkänd

    jag har en baghee som hade stått de senaste åren och varit lite lessen, men nu så efter att ha läst nästan hela tråden är den up and running igen.
    men den går ojämt, eller som en påse nötter.

    saker jag gjort.


    • Gjort rent insug
    • Gjort ren förgasare och blötlaggt i bensin över natten och blåst rent den
    • ställt rätt brytarna på den (0.4 mm var de va) som stog helt åt helvete.
    • hällt i soppa
    • Bytt tändstift
    • provat att ställa in tomgången, men den går lite som den vill.


    så den borde ju gå som vanligt men den går dåligt och har ingen ork.

    sitter en 70cc på den nu och antagligen orginal förgasare.

    någon som kan komma på felet?

  28. #2938
    Citat Ursprungligen postat av mr_ciao Visa inlägg
    tjenare

    nu har jag äntligen blivit medlem och godkänd

    jag har en baghee som hade stått de senaste åren och varit lite lessen, men nu så efter att ha läst nästan hela tråden är den up and running igen.
    men den går ojämt, eller som en påse nötter.

    saker jag gjort.


    • Gjort rent insug
    • Gjort ren förgasare och blötlaggt i bensin över natten och blåst rent den
    • ställt rätt brytarna på den (0.4 mm var de va) som stog helt åt helvete.
    • hällt i soppa
    • Bytt tändstift
    • provat att ställa in tomgången, men den går lite som den vill.


    så den borde ju gå som vanligt men den går dåligt och har ingen ork.

    sitter en 70cc på den nu och antagligen orginal förgasare.

    någon som kan komma på felet?
    Har du bytt munstycke?
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  29. #2939
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av mr_ciao Visa inlägg
    tjenare

    nu har jag äntligen blivit medlem och godkänd

    jag har en baghee som hade stått de senaste åren och varit lite lessen, men nu så efter att ha läst nästan hela tråden är den up and running igen.
    men den går ojämt, eller som en påse nötter.

    saker jag gjort.


    • Gjort rent insug
    • Gjort ren förgasare och blötlaggt i bensin över natten och blåst rent den
    • ställt rätt brytarna på den (0.4 mm var de va) som stog helt åt helvete.
    • hällt i soppa
    • Bytt tändstift
    • provat att ställa in tomgången, men den går lite som den vill.


    så den borde ju gå som vanligt men den går dåligt och har ingen ork.

    sitter en 70cc på den nu och antagligen orginal förgasare.

    någon som kan komma på felet?
    Fila brytarna kan vara rostiga och äckliga.
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  30. #2940
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Tjena. Har lite problem med en ciao jag försökt fått att fungera.
    Den går när den är uppe i varv och man gasar. Men så fort varvet går ner för mycket/länge så dör den. Soppa spottas även bak till luftfiltret.

    Den är inte borrad för mycket i insuget, utan hålet är runt 8-9mm. Har prövat 3 olika förgasare, och med nytt insugsnylon(?). Har prövat både med min gamla 65cc italkit cylinder och nu med original cylinder med ny kolv.
    Den tänder på låga varv så borde inte vara det, utan verkar som om att motorn inte vill suga soppa ordentligt. Någon som har en idé på vart problemet kan sitta?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in