Sidan 25 av 106 Första ... 1523242526273575 ... Sista
  1. #721
    tror ni det här röret passar http://www.mopshop.de/shop/product_i...e162b951f8d8c7 på min baghee?

  2. #722
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    tror ni det här röret passar http://www.mopshop.de/shop/product_i...e162b951f8d8c7 på min baghee?
    Alla rör till ciao passar rakt av på baghee
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  3. #723
    Har hört att man kan framlampor på biltema men hittar inga när ja letar, kan va för att ja e sämst på att leta..
    Någon som kan länka?
    TJA

  4. #724
    någon som ett bensin filter bortskänkes eller säljer biligt?

  5. #725
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    någon som ett bensin filter bortskänkes eller säljer biligt?
    köp nytt...
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  6. #726
    I vilken ordning ska dessa grejerna ligga i en superbravo kick?
    Senast redigerat av vidar den 2010-09-27 klockan 18:29.

  7. #727
    Citat Ursprungligen postat av vidar Visa inlägg
    [B]I vilken ordning ska dessa grejerna ligga i en superbravo kick?
    Kolla sprängskiss, finns att ladda ner på cykelkrafts hemsida.

  8. #728
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg

    70 på vad för mätare? nää bromsarna suger, själv kör ja bara på en riktigt kass bakbroms just nu inte orkat fixa ny frambromsvajer än.
    För ca 1400 kan du köpa skivbroms till ciao med adapter och allt, enda som fattas är bromsok
    Skulle du kunna skicka länk på dom där skivbromsarna

  9. #729
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Kolla sprängskiss, finns att ladda ner på cykelkrafts hemsida.
    Fy fan vad bra, hade inte en aning om att dom hade det. Precis vad jag har letat efter, tack så mkt!

  10. #730
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av vidar Visa inlägg
    Skulle du kunna skicka länk på dom där skivbromsarna
    Får ta och fråga holmqvist, han har koll på de

    Antingen har kopplingen läggt av eller så är ramlagrerna ganska slut i ciaon.. Gnisslar/skriker på höga varv, ganska högt också
    Är antagligen ramlagrerna då dom är ca 20-30 år gamla
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  11. #731
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Vet att detta inte är en säljes tråd!

    Någon som är sugen?

    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...0410#post80410
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  12. #732
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Vet att detta inte är en säljes tråd!

    Någon som är sugen?

    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...0410#post80410
    Langa brytarlöst så får du min tändning tror inte det höjer värdet, då många randoms inte vet vad skillnaden är
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  13. #733
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Orkar inte montera av det iaf så skiter ganska hårt i om det höjjer värdet eller inte
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  14. #734
    Någon som vet vart ramnummret eller motor nummret sitter på ciaoen?
    Har redan tagit av den svarta kåpan på högersida och kollat runt efter ramnummret men hittar det inte :/
    Och måste försäkra den nu ^^ och man kan väl också försäkra på motor nummret om jag inte har fel.
    Så vart sitter motor nummret?, Eller om jag kollat på fel ställe efter ramnummret, kollade inte så noga!
    TJA

  15. #735
    hm kan tänka mig att sälja simonini ciaoen om ngn e intresserad. Då för samma slant som jag betalat. Har hittat en kompressor till Impalan som jag vill köpa. Den kostar lite

  16. #736
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    hm kan tänka mig att sälja simonini ciaoen om ngn e intresserad. Då för samma slant som jag betalat. Har hittat en kompressor till Impalan som jag vill köpa. Den kostar lite
    in på msn ikväll om du kan så snackar vi lite,
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  17. #737

  18. #738
    Citat Ursprungligen postat av jabo Visa inlägg
    snälla hjälp mig!

    har någon något bra tips hur man får bort ramlagret från veven sitter hårt som fa*N!

    skulle va bra med snabba svar!
    slå in en plattskruvmäjsel mellan "vevkanten" och lagret och vrid om så att den glider ut, du kanske får ta 2 skruvmäjslar från varsitt håll och vrida, så gjorde jag på min superbravo och det funkade utmärkt!

  19. #739
    Eller så tar du en värmepistol å värmer så den blir svin varm i 10 minuter å sen sätter du på muttern på veven och bankar på den då släpper blocken från varandra, men se till att det lilla blocket hänger fritt i luften (;

  20. #740
    Citat Ursprungligen postat av svartahenkan Visa inlägg
    Eller så tar du en värmepistol å värmer så den blir svin varm i 10 minuter å sen sätter du på muttern på veven och bankar på den då släpper blocken från varandra, men se till att det lilla blocket hänger fritt i luften (;
    antar att jabo menar att han vill ha bort lagrena från veven som han skriver och inte sära på blockhalvorna

  21. #741
    tja tja min polare köpte än ciao häromdagen när han starta den funkade den i typ 5 min därefter startade den i bara kort för att sedan dö igen, nu senare får han inte igång den alls så ja undrar hur man ska åtgärda felet och vad de e som e fel?
    tacksam för snabba svar

  22. #742
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Erkan Visa inlägg
    tja tja min polare köpte än ciao häromdagen när han starta den funkade den i typ 5 min därefter startade den i bara kort för att sedan dö igen, nu senare får han inte igång den alls så ja undrar hur man ska åtgärda felet och vad de e som e fel?
    tacksam för snabba svar
    Brytarna? kondensatorn? Skit i förgasaren? felsök helt enkelt
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  23. #743
    glömde säga de har kollat förgasaren luftfilter och den har gnista

  24. #744
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Erkan Visa inlägg
    glömde säga de har kollat förgasaren luftfilter och den har gnista
    Ställt in brytarna riktigt då? prövat med startgas?
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  25. #745
    var och hur ställer man in brytarna? vi hade ingen startgas så nej vi har inte prövat de

  26. #746
    vet ej detta borde vara här, men märket "montana" på färg, är det okej eller? inte?... tips på bra färg??
    spray, inte pulver.

  27. #747
    tjaa tänkte fråga lite om trimm till min ciao, just nu e den helt original förutom badsnake , original fögge original cylle å allt sånt , tänkte kolla vad man kan göra för gratis trimm på ciao motorn ? , vet att man kan borra föggen till 13 , å insuget å bla bla bla , men finns de något annat typ tändningen ? plana toppen ? och förresten är 66munstycke lagom om man har 13 fögge 50cc å badsnake ? eller e de för stort ? adda gärna [email protected] om ni kan de här om ciao och e pratglada

  28. #748
    Citat Ursprungligen postat av HoQ Visa inlägg
    vet ej detta borde vara här, men märket "montana" på färg, är det okej eller? inte?... tips på bra färg??
    spray, inte pulver.
    montana färg e bra torkar otroligt fort MEN de e ganska segt och inte speciellt tåligt , köp bil färg på mekonomen eller liknande priset är högre men de är ofta värt de i slutändan( obs sprayfärg )

  29. #749
    Citat Ursprungligen postat av nissetpewpew Visa inlägg
    tjaa tänkte fråga lite om trimm till min ciao, just nu e den helt original förutom badsnake , original fögge original cylle å allt sånt , tänkte kolla vad man kan göra för gratis trimm på ciao motorn ? , vet att man kan borra föggen till 13 , å insuget å bla bla bla , men finns de något annat typ tändningen ? plana toppen ? och förresten är 66munstycke lagom om man har 13 fögge 50cc å badsnake ? eller e de för stort ? adda gärna [email protected] om ni kan de här om ciao och e pratglada
    Jag har 66 i munstycke och jag har ganska mycket vassare motor än vad du har så 66 är nog för stort, mellan 50-60 vore bra skulle jag tro. Du kan plana toppen, fila upp insuget,jacka kolven,borra upp föggen och porta blocket om du nu vill att det ska vara gratis

  30. #750
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Jag har 66 i munstycke och jag har ganska mycket vassare motor än vad du har så 66 är nog för stort, mellan 50-60 vore bra skulle jag tro. Du kan plana toppen, fila upp insuget,jacka kolven,borra upp föggen och porta blocket om du nu vill att det ska vara gratis
    okej tackar för infon , har ifs hittat en 70 cc dr evo , som ny kostar runt 700 nån som vet nått om den cyllen ? finns på cykelkraft ... någon som har en evo motor till salu ? utan cylinder och sånt gör inget

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in