Sidan 103 av 106 Första ... 35393101102103104105 ... Sista
  1. #3061
    njaa..De är bara ett eko bygge!få la ta och googla då och studera lite 2taks tips och trix.

  2. #3062
    Kraschade min Ciao och den har förlorat ett par mindre delar av elsystemet och jag vettefan hur jag ska fixa detta. Varken lyse eller tuta fungerar. Vad ska jag göra och vart kan man få tag på delar till "el panelen" i själva lyktan?

  3. #3063
    Tacksam för svar!Jag har en ciao med superbravo spis..50cc som är portad filad kolv Och filat insug med 13MM fugge stortmunstycke och badsnake..Den statar och går OK när ja tyar springa igång den Det är grymt svårt för hjulet bara asar i backen Finns de något att göra åt det?Kanske dragstart? men nu till det stora problemet den varvar något så jävla sjukt men den går inte fort typ 30 Finns de något sätt att dreva denna?Byta fjädrar eller vikter?Kör med Superbravo variator och även bakfälg Har även ciao variator liggandes..Hur fasen ska ja gå tillväga? Mvh!

  4. #3064
    Byt remskiva och rem . Sen så finns det ej variator till ciao .....

  5. #3065
    Jaha se där Men vart får man tag på annan remskiva billigast på ett så kallat Superbravo nav?

  6. #3066
    Ciao koppling liggandes Ursäkta ja blandade ihop att Speedway men de var tur du var snabb och påpeka

  7. #3067
    Tja! Håller på att bygga ihop en ciaomotor med en DR 70cc. Av någon anledning passar inte cylinderfotspackningen mot portarna/kanalerna i cylindern. Är det en bra idé att klippa till en egen packning av säg något av biltemas packningsmaterial? Vilket material hade varit lämpligt isf? Thanks!

  8. #3068
    Köp packningen till dr evo cylindern !

  9. #3069
    Den passar alltså efter kanalerna i DR 70cc cyllen? Var hittar jag den?

  10. #3070
    Citat Ursprungligen postat av White Visa inlägg
    Den passar alltså efter kanalerna i DR 70cc cyllen? Var hittar jag den?
    Köp flytande packning på burk. Kan du bygga ihop en ciao motor 500 gånger innan det tar slut. Funkar till cylinderfots packning och topplockspackning.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  11. #3071
    Tjena köpte en piaggio ciao som inte "går", tänkte ha den som rep och misstänker föggen sitter ett sådant rör på den såg jag "http://www.trimbutiken.se/piaggio-ciao/avgassystem-trim-piaggio-ciao.html" och nu är det såhär att den får gnista osv och det är komp (ca 8kg) kan det bara att den inte startar för att bestyckningen är dålig? det sitter ett 48 huvud tycker det låter mycket eftersom 38 var standard right? och ser inget lågfartsmunstycke?? finns inte det på dom hära?

  12. #3072
    Nej lågfartsmunstycke finns ej , den borde starta med det munstycket . Får den bensin ?

  13. #3073
    yes stiftet blir blött, kan det vara luft/bensin blandnings inställningarna?

  14. #3074
    Citat Ursprungligen postat av zz00zz Visa inlägg
    yes stiftet blir blött, kan det vara luft/bensin blandnings inställningarna?
    Kolven kanske är slut, så den inte har nå vidare komp, annars vet jag inte då den tydligen får soppa oh gnista.
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  15. #3075
    bra komp i motorn komp testa.. om du läser hela mitt inlägg så har den 8kg komp

  16. #3076
    Är brytaren fin och inställd på 0,4mm ?

  17. #3077
    Citat Ursprungligen postat av zz00zz Visa inlägg
    bra komp i motorn komp testa.. om du läser hela mitt inlägg så har den 8kg komp
    Haha, läste inte ordentligt sorry.

    Kolla brytaren som speedway sa.
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  18. #3078
    föra ägaren hade tydligen bytt dom men ska kolla, btw har aldrig hört tallas om brytare? har aldrig haft variator drivet förut

  19. #3079
    En ciao är inte variatordriven ... Här kommer en guide jag kopierat om hur man ställer in brytarna
    1. Du plockar av motorn från ramen och lägger på bordet.
    2. (Plocka bort eventuell motorkåpa) Du tar bort ditt svänghjul och nu ser du kondensator, brytaren och de två tändspolarna.
    3. Nu kikar du på brytaren, den glänser lite och har två runda kontaktytor, du tar fram ett bladmått och ställer in det på tjockleken 0.40.
    4. Nu ska du skruva av ditt tändstift. Sen tar du fram en skruvmejsel och stoppar in i hålet, du skruvar på veven tills kolven har nått sitt högsta läge.
    5. Nu tar du fram ditt bladmått och kollar på brytaren, hur stort är avståndet? Avståndet skall vara 0.40. för att justrera detta så skruvar du på skruven som håller fast brytaren. Är du i behov av att byta brytaren så skruvar du helt enkelt loss den gamla och ersätter med en ny (brytare från klippo gräsklippare fungerar, men rekomenderar att du köper en riktig hos en mopedhandlare)
    6. När du väl har ställt in avståndet så dubbelkolla ett par gånger så du är säker på att det är rätt, snurra gärna några varv på veven för att va riktigt säker.
    7. Nu tar du en liten titt på krysskilen, kollar så den sitter rätt. Sen sätts svänghjulet samt hylsan fast.
    8. Motorn monteras på ramen, koppling och tjohej åker på.
    9. Testrun!
    Hur ser du att din brytare är kass?
    Det ser du genom att titta på kontaktytan, är denna sned så är det bud på att byta!
    Till er som har Ciao.
    Kan tillägga att när jag skulle ställa in min nya brytare så plockade jag av motorn säkert 2-3 gånger, så tålamod är nåt man bör ha så det räcker och blir över.

  20. #3080
    Citat Ursprungligen postat av Speedway Visa inlägg
    En ciao är inte variatordriven ... Här kommer en guide jag kopierat om hur man ställer in brytarna
    1. Du plockar av motorn från ramen och lägger på bordet.
    2. (Plocka bort eventuell motorkåpa) Du tar bort ditt svänghjul och nu ser du kondensator, brytaren och de två tändspolarna.
    3. Nu kikar du på brytaren, den glänser lite och har två runda kontaktytor, du tar fram ett bladmått och ställer in det på tjockleken 0.40.
    4. Nu ska du skruva av ditt tändstift. Sen tar du fram en skruvmejsel och stoppar in i hålet, du skruvar på veven tills kolven har nått sitt högsta läge.
    5. Nu tar du fram ditt bladmått och kollar på brytaren, hur stort är avståndet? Avståndet skall vara 0.40. för att justrera detta så skruvar du på skruven som håller fast brytaren. Är du i behov av att byta brytaren så skruvar du helt enkelt loss den gamla och ersätter med en ny (brytare från klippo gräsklippare fungerar, men rekomenderar att du köper en riktig hos en mopedhandlare)
    6. När du väl har ställt in avståndet så dubbelkolla ett par gånger så du är säker på att det är rätt, snurra gärna några varv på veven för att va riktigt säker.
    7. Nu tar du en liten titt på krysskilen, kollar så den sitter rätt. Sen sätts svänghjulet samt hylsan fast.
    8. Motorn monteras på ramen, koppling och tjohej åker på.
    9. Testrun!
    Hur ser du att din brytare är kass?
    Det ser du genom att titta på kontaktytan, är denna sned så är det bud på att byta!
    Till er som har Ciao.
    Kan tillägga att när jag skulle ställa in min nya brytare så plockade jag av motorn säkert 2-3 gånger, så tålamod är nåt man bör ha så det räcker och blir över.
    aah tackar ska kolla upp det

  21. #3081
    Tja! Har en Ciao som knackar i motorn och är mycket svag, vad kan felet vara?

  22. #3082
    Kan vara ett lager , hur svag är den ?

  23. #3083

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Speedway Visa inlägg
    Kan vara ett lager , hur svag är den ?
    Hur långt är ett snöre?

  24. #3084
    Menade om den orkade åka framåt eller bara stog stilla när man gasade, sluta vara uppkäftig ! Själv försöker man hjälpe honom/henne men du medför bara skit...

  25. #3085

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Speedway Visa inlägg
    Menade om den orkade åka framåt eller bara stog stilla när man gasade, sluta vara uppkäftig ! Själv försöker man hjälpe honom/henne men du medför bara skit...
    Dock måste du erkänna att du formulerade dig ganska dumt?

  26. #3086
    Ja det var kanske inte helt korrekt .

  27. #3087
    Har en original ciao som krånglar lite när den är kall. Den startar utan problem men när man ger fullgas tar det lite tid innan den varvar upp, sen när man släpper på gasen så går den ner på tomgång och håller sig kvar, men oftast när man ska iväg igen så dör den. Det går dock att tvinga upp den i varv igen med choken.

    Detta sker alltså bara när den är kall, den måste stå några minuter på tomgång innan detta problemet försvinner. Den är endast urpluggad med lagat insug som inte bör dra tjuvluft, blir ingen skillnad när jag sprutar runt insuget med startgas iaf. Har testat större munstycke, från 39 till 41 men då tappa den kraft när den var uppe i varv.

    Vad kan det vara?

  28. #3088
    Det är bara att varmköra den..

  29. #3089
    Citat Ursprungligen postat av Speedway Visa inlägg
    Det är bara att varmköra den..
    Jo, men tycker det tar sån jäkla tid tills den beter sig som den ska. Har inte varit så på andra ciao motorer som jag har testat.

  30. #3090
    Hej,
    har ärvt en Ciao efter farsan som jag vill göra i ordning för att sälja. Den har stått i säkert tio år och det enda jag gjort är att byta ut bränslet, byta tändstift och drivrem. Den startar helt ok och driver iväg både när choken är intryckt och när denna släpper. Problemet är att när man släpper gasen, exempelvis vid en korsning, och därefter ska ge gaspådrag igen så dör den. Inga problem att trampa igång den igen men samma sak händer vid nästa korsning. Jag är tyvärr inte så vass på motorer så jag skulle behöva lite tips på vad som kan vara problemet. Får på förhand be om ursäkt om informationen är bristfällig, det här är som sagt inte min arena, så fråga gärna.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in