Sidan 97 av 106 Första ... 47879596979899 ... Sista
  1. #2881
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Det får du ta loss och mäta! Köp en Dr evo, släng på ett Polini sp, eller ett Malossi too bad. Vevpartiet behöver du inte byta, byt lager och se glad ut.
    Aha okej så pass , kan man köpa dr evo på ck ? Ässsh sitter redan ett effekt för på , måsta man verkligen byta lager ? Och hur svårt är det att klyva ?

  2. #2882
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Rieju-mike Visa inlägg
    Aha okej så pass , kan man köpa dr evo på ck ? Ässsh sitter redan ett effekt för på , måsta man verkligen byta lager ? Och hur svårt är det att klyva ?
    Nej inget som måste göras Original funkar fint, yes dr evo finns på Ck för runt 700. Klyva gör man på runt 5 min när motorn är lös.
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  3. #2883
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Nej inget som måste göras Original funkar fint, yes dr evo finns på Ck för runt 700. Klyva gör man på runt 5 min när motorn är lös.
    Ok,tackar ! Klyva 5min ? Låter bra

  4. #2884
    Tjena tänkte kolla lite med av ett vad ni säger , tänkte köpa en ciao som bara går på chok och tomgång dör vid gas på drag , kan förgasaren vara skitig eller dålig bensin ? Vad tror ni ?
    Beta Ark 2006 !

  5. #2885
    Stunta med org ciao ? går det ?

  6. #2886
    Rieju-mike : Klart de de kan gå om man tränar väldigt länge o är riktigt skicklig, men de är nog oerhört svårt. Dra pluggen i insuget o skaffa effektrör så äre bara att börja träna du

  7. #2887
    På svänghjulet är det en svart gummi sak som man måste ta av för att få av svänghjulet.. Vad heter den och var kan man köpa en sådan utan att behöva köpa ett nytt svänghjul ?

  8. #2888
    Citat Ursprungligen postat av Jacobsson Visa inlägg
    Rieju-mike : Klart de de kan gå om man tränar väldigt länge o är riktigt skicklig, men de är nog oerhört svårt. Dra pluggen i insuget o skaffa effektrör så äre bara att börja träna du

    Tackar ! Ja men den jag ska förmodligen köpa idag , är helt org men det sitter pluggat polini "one" typ , men om jag pluggar ur insuget blir det någon skillnad ? Och jag lär ju inte kunna dra pluggen i röret för då kommer det vara för litet munstycke,men var kan man köpa munstycken till ciao förgasare ? Och UNGEFÄR vilken storlek ska man ha ?

  9. #2889
    Citat Ursprungligen postat av Jacobsson Visa inlägg
    På svänghjulet är det en svart gummi sak som man måste ta av för att få av svänghjulet.. Vad heter den och var kan man köpa en sådan utan att behöva köpa ett nytt svänghjul ?
    Ja de går att köpa lösa. Iof fyller locket ingen funktion förutom om du är rädd att det ska komma in smuts där. Där emot är det till för att man ska kunna justera brytaren med svänghjulet på. Svänghjulet går precis lika bra att ta bort om locket är där eller inte. Här finner du det du söker---> Direktlänk: http://www.cykelkraft.se/P166554.phtml

    Citat Ursprungligen postat av Rieju-mike Visa inlägg
    Tackar ! Ja men den jag ska förmodligen köpa idag , är helt org men det sitter pluggat polini "one" typ , men om jag pluggar ur insuget blir det någon skillnad ? Och jag lär ju inte kunna dra pluggen i röret för då kommer det vara för litet munstycke,men var kan man köpa munstycken till ciao förgasare ? Och UNGEFÄR vilken storlek ska man ha ?
    Klart det blir skillnad om du drar pluggen i insuget. Rekomenderar typ ett 43 mm munstycke med 10mm förgasare. om du bara pluggar ur utan att fila. Går kanon med org ett org rör i ca 45 blås och den blir mycket starkare än innan. Ska du klämma på ett trimrör kanske du ska köpa ett 45 munstycke också.
    Sen så finns det ingen plugg i ett top one. Munstycken finns på cykelkraft.se bla
    Senast redigerat av CiaoBella den 2012-08-05 klockan 19:43.
    Moppemorfar

  10. #2890
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Namn:  IMG_20120805_194302.jpg
Visningar: 806
Storlek:  110,8 KB
    Namn:  Screenshot_2012-08-05-19-46-04.jpg
Visningar: 535
Storlek:  22,4 KB

    Nådde 98, sen snurra remmen, blir att köpa en ny imorrn och linjera variatorn lite bättre!
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  11. #2891
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Namn:  IMG_20120805_194302.jpg
Visningar: 806
Storlek:  110,8 KB
    Namn:  Screenshot_2012-08-05-19-46-04.jpg
Visningar: 535
Storlek:  22,4 KB

    Nådde 98, sen snurra remmen, blir att köpa en ny imorrn och linjera variatorn lite bättre!
    Fick du upp Ciaon i 98km/h?
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  12. #2892
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Ja de går att köpa lösa. Iof fyller locket ingen funktion förutom om du är rädd att det ska komma in smuts där. Där emot är det till för att man ska kunna justera brytaren med svänghjulet på. Svänghjulet går precis lika bra att ta bort om locket är där eller inte. Här finner du det du söker---> Direktlänk: http://www.cykelkraft.se/P166554.phtml



    Klart det blir skillnad om du drar pluggen i insuget. Rekomenderar typ ett 43 mm munstycke med 10mm förgasare. om du bara pluggar ur utan att fila. Går kanon med org ett org rör i ca 45 blås och den blir mycket starkare än innan. Ska du klämma på ett trimrör kanske du ska köpa ett 45 munstycke också.
    Sen så finns det ingen plugg i ett top one. Munstycken finns på cykelkraft.se bla
    43mm munstycke, det var ett jävla stort munstycke han ska ha.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  13. #2893
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    43mm munstycke, det var ett jävla stort munstycke han ska ha.
    Det är större än mitt avgasrör på atosen..
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  14. #2894
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Det är större än mitt avgasrör på atosen..
    haha! allt är väl större än ditt avgasrör på din atos
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  15. #2895
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    43mm munstycke, det var ett jävla stort munstycke han ska ha.

    Jaja 0,043... Vi vet alla vad jag menade
    Moppemorfar

  16. #2896
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    haha! allt är väl större än ditt avgasrör på din atos

    hahaha var inte så elak! xD
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  17. #2897
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Fick du upp Ciaon i 98km/h?
    Ja sen snurra remmen haha xD den är lite småslut..måste nog linjera variatorn också!
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  18. #2898
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg



    Klart det blir skillnad om du drar pluggen i insuget. Rekomenderar typ ett 43 mm munstycke med 10mm förgasare. om du bara pluggar ur utan att fila. Går kanon med org ett org rör i ca 45 blås och den blir mycket starkare än innan. Ska du klämma på ett trimrör kanske du ska köpa ett 45 munstycke också.
    Sen så finns det ingen plugg i ett top one. Munstycken finns på cykelkraft.se bla

    men om det inte finns plugg vrf finns det i mitt och kille så att de va så när han köpte det sprojtans ? köppte den ju idag och det finns ju en plugg fan i , och han sa att det va one men men , aja köre med den idag när jag fick den ett tag och sen så sprack remskivan , var för skiva ska jag köpa nu då ? milimeter altså ..

  19. #2899
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Jaja 0,043... Vi vet alla vad jag menade

    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    hahaha var inte så elak! xD
    hahaha är inte elak
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  20. #2900
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Ja sen snurra remmen haha xD den är lite småslut..måste nog linjera variatorn också!
    Awsome!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  21. #2901
    Citat Ursprungligen postat av Rieju-mike Visa inlägg
    men om det inte finns plugg vrf finns det i mitt och kille så att de va så när han köpte det sprojtans ? köppte den ju idag och det finns ju en plugg fan i , och han sa att det va one men men , aja köre med den idag när jag fick den ett tag och sen så sprack remskivan , var för skiva ska jag köpa nu då ? milimeter altså ..
    Är det en Polini Speed Engine du har nu? För isåfall så får man med en plugg när man köper blocket nytt så man kan göra motorn till original om man nu vill det. Antaglien så att han ahr tryckt i den.

    Insuget har jag för mej att man ska kunna skruva bort? isåfall kan man bara knacka ur pluggen!

    Vad hade du för remskiva innan? 94mm eller 80mm?

    !!OBS!! Såg att jag hade gjort dubbelpost sorry! !!OBS!!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  22. #2902
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    43mm munstycke, det var ett jävla stort munstycke han ska ha.

    Jaja 0,043... Vi vet alla vad jag menade
    Moppemorfar

  23. #2903
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Är det en Polini Speed Engine du har nu? För isåfall så får man med en plugg när man köper blocket nytt så man kan göra motorn till original om man nu vill det. Antaglien så att han ahr tryckt i den.

    Insuget har jag för mej att man ska kunna skruva bort? isåfall kan man bara knacka ur pluggen!

    Vad hade du för remskiva innan? 94mm eller 80mm?

    !!OBS!! Såg att jag hade gjort dubbelpost sorry! !!OBS!!

    Org (94mm) men kirrade på 80mm. Igår natt i det fina väderet

  24. #2904
    Citat Ursprungligen postat av Rieju-mike Visa inlägg
    Org (94mm) men kirrade på 80mm. Igår natt i det fina väderet
    hahah regnade på rätt bra igår! xP

    80mm skiva är gött! Då får man en respektabel fart samt att man behåller lite av axxet!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  25. #2905
    Tja ! Har en ciao som är typ helt org utom remskivan 80mm , men är det någon snäll själ som skulle kunna länka lite delar som är bra för en billig peng ! Och jag skulle helst inte byta cylinder, men om ni rekommenderar det så blir det de

  26. #2906
    Citat Ursprungligen postat av Rieju-mike Visa inlägg
    Tja ! Har en ciao som är typ helt org utom remskivan 80mm , men är det någon snäll själ som skulle kunna länka lite delar som är bra för en billig peng ! Och jag skulle helst inte byta cylinder, men om ni rekommenderar det så blir det de
    Det jag länkar nu är trimdelar.

    http://twostroke.se/product.asp?product=17418

    http://twostroke.se/product.asp?product=17420

    http://twostroke.se/product.asp?product=17588

    http://www.cykelkraft.se/TKT00067.phtml

    Sen får du antaglien bestycka.

    Såklart ett opluggat insug och matchportat block till cyllen. Då snackar vi drag!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  27. #2907
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Det jag länkar nu är trimdelar.

    http://twostroke.se/product.asp?product=17418

    http://twostroke.se/product.asp?product=17420

    http://twostroke.se/product.asp?product=17588

    http://www.cykelkraft.se/TKT00067.phtml

    Sen får du antaglien bestycka.

    Såklart ett opluggat insug och matchportat block till cyllen. Då snackar vi drag!
    Överpris, köp sakerna på www.jmpb.nl istället! Förgasarn kostar ungefär det halva..och röret runt 900 istället
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  28. #2908
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Överpris, köp sakerna på www.jmpb.nl istället! Förgasarn kostar ungefär det halva..och röret runt 900 istället
    Hört talas om den sidan faktiskt! Men Holmqvist, visste du om att min ciao gick i 80 med den setupen?
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  29. #2909
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Hört talas om den sidan faktiskt! Men Holmqvist, visste du om att min ciao gick i 80 med den setupen?
    Jo precis..och i mina drömmar ligger jag med en ny rakad blondin med stora silicar varje kväll
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  30. #2910
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Jo precis..och i mina drömmar ligger jag med en ny rakad blondin med stora silicar varje kväll
    Fan du snodde min dröm! Ne men du ser juh, du kom närmare 100 med din ciao, varför skulle jag inte kunna klara lätta 80 för?
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in