Sidan 100 av 106 Första ... 50909899100101102 ... Sista
  1. #2971

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Håller på att ställa in kopplingen. Köpt de starkare malossifjädrarna (vit gul svart) och det ser ut som att den svarta är den tunnaste av dessa = svagast (?). Körde med den svarta men då greppade den först vid ganska högt varv. Bytte tillbaka till orginal-fjädrarna men då greppar den ibland vid tomgång. Kan jag kombinera olika fjädrar t.ex. 2 orginal och 1 svart eller blir det skevt?

  2. #2972
    Patrik08s avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    The place to be
    Inlägg
    148
    Vad är slirkopplingen lr vad det heter på ciao och är det lätt.o fixa.om den knasar?
    Sorry för många punkter det är mobilens fel

  3. #2973

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Patrik08 Visa inlägg
    Vad är slirkopplingen lr vad det heter på ciao och är det lätt.o fixa.om den knasar?
    Sorry för många punkter det är mobilens fel
    Allt är förhållandevis enkelt att fixxa på en Ciao. Allt beror på vilka förkunskaper och verktyg du har att tillgå. Allt blir ju herrans mycket enklare om du har pengar så du kan köpa nytt när något pajjar När det gäller slirkopplingen så beror det väl på vad det är som gått sönder... Det vanligaste felet på den kan jag tänka mig är utslitna kopplingsbackar och då är det bara att köpa nya sådana. Inte ett speciellt stort projekt att byta dom.

    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Håller på att ställa in kopplingen. Köpt de starkare malossifjädrarna (vit gul svart) och det ser ut som att den svarta är den tunnaste av dessa = svagast (?). Körde med den svarta men då greppade den först vid ganska högt varv. Bytte tillbaka till orginal-fjädrarna men då greppar den ibland vid tomgång. Kan jag kombinera olika fjädrar t.ex. 2 orginal och 1 svart eller blir det skevt?
    Bump

  4. #2974
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av 94vikcha Visa inlägg
    Håller på att ställa in kopplingen. Köpt de starkare malossifjädrarna (vit gul svart) och det ser ut som att den svarta är den tunnaste av dessa = svagast (?). Körde med den svarta men då greppade den först vid ganska högt varv. Bytte tillbaka till orginal-fjädrarna men då greppar den ibland vid tomgång. Kan jag kombinera olika fjädrar t.ex. 2 orginal och 1 svart eller blir det skevt?
    Inget du bör göra Malossi fjädrarna mjuknar till efter ett tag kör med dom så blir dom kanske som du vill efter ett tag?
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  5. #2975

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm, Danderyd
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Inget du bör göra Malossi fjädrarna mjuknar till efter ett tag kör med dom så blir dom kanske som du vill efter ett tag?
    Okej, är det inte ens värt ett försök eller?

    Hade inte tänkt köra den faktiskt... Kommer upp på Blocket till våren

    Motorn startar hur enkelt som helst nu

  6. #2976
    Ska beställa malossi variator ikv och måste ha svar på några saker..
    hur många och ungefär vilka vikter ska jag köpa till? det följer med 5.2g-vikter
    ska jag köpa någon fjäder?
    Bakdelen av variatorn som sitter på navet är org, ska jag köpa till något till denna?
    Snabba svar uppskattas!

  7. #2977
    Tja e tomaselli snabbgasen bra o håller den ?
    Jag ska breda skärmen men kan man sen ha på mer än 2.50 brett däck på 16tums fälgarna ?

  8. #2978
    Ja, 2.50 går på! Till o med utan modd på skärmen har jag för mig
    Jag har breddat så mycket som går nu på min skärm och undrar ist om 2.75 däck går på 16", någon som vet?

  9. #2979
    Jag frågade om man får på mer än ett 2.50 brett däck med en bredad skärm på 16tums fälgarna

  10. #2980
    Citat Ursprungligen postat av Speedway Visa inlägg
    Jag frågade om man får på mer än ett 2.50 brett däck med en bredad skärm på 16tums fälgarna
    haha oj, 2.75 däck är max, beställde precis Vee Rubber 2.75 till mina 16"
    Senast redigerat av ciao den 2013-02-18 klockan 17:48.

  11. #2981
    Okay tack
    Senast redigerat av Speedway den 2013-02-19 klockan 21:12.

  12. #2982
    Vad ska jag göra?
    Har variator och koppling och skiten gick sönder igår när jag blev lite väl aggressiv för att inte krysskilen inte ville gå på...
    Har kletat på lite kemisk metall med tror ni det håller? tveek va?

    Namn:  20130307_211221.jpg
Visningar: 609
Storlek:  103,6 KB

    Är detta en likadan?: http://mopshop.de/shop/product_info....mcnffcfsb7tde4

  13. #2983
    Jag vet nt tror inte att det kommer att hålla .... Men finns ju nya för 500 på jmpb
    http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-c...itta-ciao.html

  14. #2984
    Men det är en variatorkoppling och inte en org... Så den kmr behöva utstå mycket mer belatsning...

    Men skulle du gissa på att denna e samma? det står ju "Kopplingsklocka för variator" men finns ingen bild
    http://mopshop.de/shop/product_info....mcnffcfsb7tde4
    Senast redigerat av ciao den 2013-03-08 klockan 23:23.

  15. #2985
    Länken går ej fram

  16. #2986
    testa nu!

  17. #2987
    Det borde vara samma man kan ju alltid chansa

  18. #2988
    Aa, just det jag överväger om det är värt att chansa.. :p mopshop svarar inte heller på mejl...

  19. #2989
    Jag tycker att du beställer den

  20. #2990
    Fick detta till svar från meken som fixade min ciao:

    Tomgången är inte helt stabil och den svarar inte 100% på gaspådrag från tomgång. Jag har testat de olika tomgångsmunstyckena du hade och den går bäst med 40 (satt 45 i när den kom). Jag har också testat att flytta nålen och tycker att den går bäst i näst högsta läget. Har givetvis också laborerat med blandskruven. Jag har tidigare mest jobbat med mikuni förgasare. Din DellOrto förgasare har ett tredje munstycke, ett starterjet. Har upplevt den lite svårstartad så det kanske behövs en annan storlek på detta. Det som sitter i nu är strl 60. Men jag skulle rekommendera dig att få ordning på gas- och chokewirarna till att börja med. Det underlättar det sista bestyckningsjobbet. Var uppmärksam när du kör med moppen till en början, jag har ju inte belastat den så det kan hända att du får bestyck om även högfartsdelen

    Om den är svårstartad, ska man gå upp eller ned i starterjetstorlek? Vad bör fixas om den inte svarar 100% på gaspådrag?

    Tack för all hjälp!

    /coxi


  21. #2991
    Har problem med ciaoen... Nästan alla delar i motorn är bytta men får den inte att starta bra :/
    Fick igång den direkt för nån dag sen och den gick fint, sen plötsligt stannade den och när man gasade på och gick den några sekunder tills samma sak hände och så fortsatte den... Igår kollade när jag testade, startade den ytterst sällan och i endast några sekunder och det kom fullt av förgasarsmällar vid rullning, varför då? Trodde det var en loppa på stiftet då det har hänt innan men det var det inte och den hade hur fin gnista som helst. Stiftet blir blött och ett sjukt komp har den. Vad kan tänkas vara felet!?

  22. #2992
    Hej
    Jag har kränkt på däcket på min fälg men den när jag fyller den med luft så hoppar inte hela däcket på plats . Har smörjt o bänt men det hoppar inte på plats . Däcket heter keenda 2.50-16 . Nån som kan hjälpa mig eller haft liknande problem ?

    /Elias

  23. #2993

  24. #2994
    Har haft i så mycket som det går . Det känns som att det ska sprängas

  25. #2995

  26. #2996
    Jag har haft i lite mer än 4 bar .

  27. #2997

  28. #2998
    Det ska stämma har en 4 ekrad fälg på 16 tum o slangen är för 16 tums däck o däcket ligger på 16 tum .
    Så här ska det se ut och det gör det på nästan hela fälgen Namn:  2013-03-20 19.50.23.jpg
Visningar: 560
Storlek:  110,0 KBMen på ett ställe ser det ut såhär Namn:  2013-03-20 19.50.11.jpg
Visningar: 556
Storlek:  102,0 KB

  29. #2999

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Speedway Visa inlägg
    Det ska stämma har en 4 ekrad fälg på 16 tum o slangen är för 16 tums däck o däcket ligger på 16 tum .
    Så här ska det se ut och det gör det på nästan hela fälgen Namn:  2013-03-20 19.50.23.jpg
Visningar: 560
Storlek:  110,0 KBMen på ett ställe ser det ut såhär Namn:  2013-03-20 19.50.11.jpg
Visningar: 556
Storlek:  102,0 KB
    Töm det på luft och rulla mot golvet, som om det vore punka typ, runt hela däcket. Blås sedan upp i 3-4 bar igen, och upprepa tills det kliver ut
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  30. #3000
    Okej ska testa

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in