1. #1

    moppe Problem med min kompis Rieju drac!

    Jag går rakt på sak om vad mitt problem är, Jag var ute igår och körde med min rieju drac. Den har gått hur fint som helst innan med 17,5 förgasare luftfilter och 120 Munstycke.

    Inte blöddrat eller något jag kör med 50 kubik och hebo rör. Men sedan så klantade jag till mig och trillade när jag körde riktigt långsamt på 1 och inget hände direkt som man kan se på mopeden. Men när jag ska ta upp den och köra iväg så blöddrar den något otroligt och dör senare utan att gå igång.
    Då tänkte jag att det skulle kunna vara smuts i förgasaren så den har jag tvättat och gjort helt ren men samma problem återkommer och den börjar bluddra. Jag har satt åt allt ordentligt så jag tror inte att den drar tjuvluft
    Något som har haft ett liknande problem eller vet vad det kan vara posta gärna svar för jag kan inte få den att gå bra igen.


    EDIT : Mopeden startar men blöddrar som bara fáan, tacksam för svar!
    Senast redigerat av GileraStalker den 2011-07-02 klockan 17:02.

  2. #2
    Mr,furias avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    hallstahammar
    Inlägg
    119
    min har fått samma problem när jag vurpa i vintras men jag startade moppen några gånger o den dog sen startade den inte då gjorde jag rent förgasarn o den startade inte heller då lät jag den stå en dag sen gick den hur fint som helst. men jag har 12mm förgasare

  3. #3
    Mr,furias avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    hallstahammar
    Inlägg
    119
    men kolla också om inte nån vakum skruv slang har gått sönder eller om luft skruven sitter bra och så... kan hända att den har fått förmycket soppa i motorn också så de är bara stå o kicka låta den gå tills den dör sen kicka i gång o varva lite tills den dör eller så.. den kan ha fått för fet blandning i cyllen också. är det självblandning eller oljetanks blandning?

    Adda mig på msn så kan vi snacka vidare OBS min inte min msn [email protected]

  4. #4
    kolla att flottören är på plats
    Nothing puts a smile on your face like ProRace!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in