Ämne: service derbi

Hybridvisning

service derbi

hej, tänkte fråga vad man bör kolla/byta ut om man gör en renovering/service av motorn och mopeden? den har gått ca: 1840 mil, jag vet tyvärr inte vad som är bytt innan för jag fick inte med något servicehäfte. Det finns inget glapp om man ruckar på svänghjulet men motorn kan låta lite konstigt ibland om motorn när man kör så jag tror att det börjar bli dags för ny kolv/nya ringar. jag har också tänkt att byta motoroljan, vad är det mer man behöver tänka på? Lade denna i motor för det gäller mest motorn men även resten av mopeden.

snor min egen tråd lite för en annan fråga jag har en drd med kromad ram. Någon ägare innan har haft dän stödet och sedan svetsat fästet till det igen på ramen. Det ser inte så trevligt ut finns det något man kan göra förutom att kroma om hela ramen? skulle man kunna slipa till och polera upp det stället?

mvh izak3
    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    "Nämen tjena gullet vad görs? inget själv? Jo själv ska jag köpa en 500 tvåtaktare och stegra utanför polishuset coolt va! Vill du ha min msn? "

Kromad ram ? Bild ?

http://www.google.se/imgres?imgurl=h...w=1280&bih=907

så ser de ut, dock ej min moped men samma model
    "Nämen tjena gullet vad görs? inget själv? Jo själv ska jag köpa en 500 tvåtaktare och stegra utanför polishuset coolt va! Vill du ha min msn? "

Citat Ursprungligen postat av izak3 Visa inlägg
    http://www.google.se/imgres?imgurl=h...w=1280&bih=907

så ser de ut, dock ej min moped men samma model
    Det är ju inte krom, bara polerad aluminium

det är krom med klarlack det är magnetiskt. Däremot på drd pro är det aluminiumram du vet inte händelsevis svar på någon/några av mina frågor?

Citat Ursprungligen postat av izak3 Visa inlägg
    det är krom med klarlack det är magnetiskt. Däremot på drd pro är det aluminiumram du vet inte händelsevis svar på någon/några av mina frågor?
    Okej :o Nej, tyvärr inte

någon?

ang dedär med stödet kan du slipa ner den värsta rosten och sen spraya på med sivlrig färg så syns det inte lika mkt.

Kolringar, vätskor(olja, bromsvätska) kolla bromsbelägg och lager runt om.

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Johnpokemon Visa inlägg
    ang dedär med stödet kan du slipa ner den värsta rosten och sen spraya på med sivlrig färg så syns det inte lika mkt.

Kolringar, vätskor(olja, bromsvätska) kolla bromsbelägg och lager runt om.
    De finns sån kromfärg på burk också som är ganska lik riktig krom.
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

vilka lager ska jag kolla och hur gör jag xd?

Lagrena i hjulen både bak och fram, vricka hjulet åt sidan det ska inte kunna röra sig.

Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Använd DYR klarlack efter du har fixat skadan. Billig eller ingen alls kan du lösa upp med avfettning.

Ta av cylindern och kolla läget, känn om veven glappar upp och ned.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in