Reg.datum
    Jul 2010

Varvproblem Motorhispania RX polini evo II (80cc)

Hej, har problem med min motorhispania Rx. Problemet är att den Vägrar att gå original.

Testa att byta över till allt original (förutom Race vev - doppler något 1300kr sak, 2år gammal) men den helt vägrar.
    med polini evo 80cc metrakit rk(?) 21mm förgasare så går den mer eller mindre okej, eller rättare sagt gick. Nu bråkar den som satan med mig, vill bara slänga den i väggen o köpa en ny motor... Men så tänker jag som tur är inte göra. utan jag skall gå till botten med problemet.

Symtom i början medans den började gå dåligt.

1: Det ryker framme vid kröken, först trodde jag att det var lekgage mellan cylindern och avgasystemet, Åtgärd. svetsade på ett nytt rör o kapade av det gamla och mer eller mindre anpassade ytterdiametern på röret perfekt med cylindern (dock är avgasystemets rörvägg ca 1mm tjock)
    2: Jag uteslöt att det var lekgage från avgasystemet. så jag misstänkte att det var från kylaren det droppade. mycket riktigt, det droppade lite från kylaren: Åtgärd - köpte en ny, kylaren läcker inte.
    3: Men det ryker fortfarande... Jag ser att det bildas blåa kristaller längst med hela kanten mellan topplocket och Cylindern, då är min fråga. är det kylarvatten som läcker genom pga dåliga packningar/tätningar?
    4: kopplade in en blackbox. men sedan den kom in i bilden har varvtalen som den orkar att köra på minskat dramatiskt. Tog bort blackboxen och nu orkar den inte gå över 2krpm.
    5: Hjälp :'( <3

Bra att veta, Cykeln har rullat ca 10mil på 2.5år och mest stått stilla och samlat damm

Reg.datum
    Jul 2010
    Misstänker att packningen gott. Tvättade cylinder o rubb i år innan jag satte på det, o då var packningen fräsh, kanske gått 20minuter sedan jag monterade det. men skall kollas =)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in