1. #1

    Smile Byta förgasare

    halloj, ger det mycket effekt och byta upp sig till en 17.5mm fögge? har 12mm nu och 50cc sport cylle, öppet filter och dragen plugg. vill ha lite mer effekt i min beta(am6). och så dom borde väll passa på original insuget med va? tack för svar<3

  2. #2
    Den passar på original insuget. Lär få mycket mer drag i den byt så blir du garanterat nöjd!

  3. #3
    fan va najs kommer den dra mycket mer? kommer antagligen lägga ner mycket tid på att ställa in den så att den går som en klocka

  4. #4
    Då drar den på ganska bra bättre än innan iaf!

  5. #5
    jag bytte från 16mm till 21mm och tyckte inte de vart någon skillnad så ska sälja skiten igen
    Why go to slow when you can ride 2fast?

  6. #6
    från 12mm till 17.5 så garanterar jag att du märker skillnad.. Been there done that liksom! Problem moped fagS?

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av micke1337 Visa inlägg
    från 12mm till 17.5 så garanterar jag att du märker skillnad.. Been there done that liksom! Problem moped fagS?
    hahaahha what a gangstah!
    Why go to slow when you can ride 2fast?

  8. #8

  9. #9
    asså du får inte ut så mycket mer effekt på en större förgasare.. bara rätt blandning, visst vid trimning ger det ju effekt lite ( asså med rör,cylle osv.. ) men du får ju ingen toppfart direkt av en större förgasare, jag har 24mm och min senda drar ca 1 liter milen. men som någon ovan sa, du lär ju inte bli missnöjd med en 17mm

  10. #10

  11. #11

  12. #12
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    1: ger mer effekt om man ställer in den rätt. på alla nålar och munstycken.

    2: mer effekt gör att den orkar tyngre drevning, så man får visst högre topp.

    3: hänvisar till 1. ställ in skiten ordentligt

    hur ja vet detta? har själv testat större fögge på org/effektrörs setup. bytte från 16 till 21mm och den drog inte allt för mkt mer än org föggen när man ställt in allt. och effekten kändes väldigt tydligt.
    håller med. större förgasare GÖR stor skillnad på en avstrypt moped/ sport trimmad och uppåt. du verkar bara haft problem med att ställa in den. styrka är något som verkligen märks när man byter till en större förgasare. bra cylinderfyllning är ju nästan a och o när man trimmar.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  13. #13
    e detta en bra guide tycker ni?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in