-
2011-06-30, 21:18 #1
Dt går sakta för att ha fin setup :(
Tjena min dt63mx orkar inte sista växeln om jag inte kör i nerförs backe då gör den 75, annars på 3an kommer jag upp i 60 och växlar så sackar han ihop, har 70cc polini 20mm mikuni jamarcol krök och 45mm malossi topp, hur mycket komp borde jag ha för jag tänkte testa komp imorrn, vad kan det vara för fel? 13/45 drevning, som en orginal dt ska klara av... säg vad jag kan göra för att höja vridet och toppfarten,
mvh fredde1337
-
2011-06-30, 23:37 #2
hur ser tändstiftet ut? har den alltid varit så eller har det blivit värre? jamarcol kröken e ju inget vidare heller har man ju hört. jag skulle testa ställa in förgasaren, kolla så membranet e fint, kolla cylinder och kolv, sota ur avgasröret, kollat tändningen, kolla packningar, kolla om den drar tjuvluft och byta tändstift
"Fuck it. I will take you with me. You might learn something.
- About soccer?
- No, mate. Not about soccer. And for fuck's sake, stop saying soccer."
-
2011-06-30, 23:54 #3
-
2011-07-01, 01:37 #4Hobbyknarkare
- Reg.datum
- Nov 2010
Byt till 13/48 drevning och sätt på en Luaho krök. Då ska du se att du får mer liv i motorn.
-
2011-07-02, 15:47 #5
tror jag kanske har löst det, tätningen under tändplattan satt utanför så de blev kass komp men ja klöv motorn iaf och håller på och fila till vevhus och sota ur cyllen ska ev portas lite
mkt sot i cyllen för att va så ny tkr jag men de var kanske för att jag körde in överdrivet länge men bättre o va på säkra sidan
sen när jag är klar ska jag även svarva ur orginal kopplingen för att få in en 3dje lamell sen så får vi se om de blir vrid i han
:happy:
edit byter även ramlagren som jag kom på var sopppp schluut
fan att man har kört med sopsluta lager
OOOO
-
2011-07-02, 15:50 #6

Svara med citat

Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej