Fredde1337s avatar
    Reg.datum
    May 2011

Dt går sakta för att ha fin setup :(

Tjena min dt63mx orkar inte sista växeln om jag inte kör i nerförs backe då gör den 75, annars på 3an kommer jag upp i 60 och växlar så sackar han ihop, har 70cc polini 20mm mikuni jamarcol krök och 45mm malossi topp, hur mycket komp borde jag ha för jag tänkte testa komp imorrn, vad kan det vara för fel? 13/45 drevning, som en orginal dt ska klara av... säg vad jag kan göra för att höja vridet och toppfarten,

mvh fredde1337

Fredde1337s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Citat Ursprungligen postat av Fläcken Visa inlägg
    hur ser tändstiftet ut? har den alltid varit så eller har det blivit värre? jamarcol kröken e ju inget vidare heller har man ju hört. jag skulle testa ställa in förgasaren, kolla så membranet e fint, kolla cylinder och kolv, sota ur avgasröret, kollat tändningen, kolla packningar, kolla om den drar tjuvluft och byta tändstift
    har vart så länge, förgasaren är fint inställd, har fin gnista avgasröret bör inte va sotigt men jag ska kolla ska kolla om den tjuvluftar men jag tror att den inte gör det, tändstift har jag bytt möe och det är inte det.

Reg.datum
    Nov 2010
    Byt till 13/48 drevning och sätt på en Luaho krök. Då ska du se att du får mer liv i motorn.

Fredde1337s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    tror jag kanske har löst det, tätningen under tändplattan satt utanför så de blev kass komp men ja klöv motorn iaf och håller på och fila till vevhus och sota ur cyllen ska ev portas lite mkt sot i cyllen för att va så ny tkr jag men de var kanske för att jag körde in överdrivet länge men bättre o va på säkra sidan sen när jag är klar ska jag även svarva ur orginal kopplingen för att få in en 3dje lamell sen så får vi se om de blir vrid i han :happy:

edit byter även ramlagren som jag kom på var sopppp schluut fan att man har kört med sopsluta lagerOOOO

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Fredde1337 Visa inlägg
    tror jag kanske har löst det, tätningen under tändplattan satt utanför så de blev kass komp men ja klöv motorn iaf och håller på och fila till vevhus och sota ur cyllen ska ev portas lite mkt sot i cyllen för att va så ny tkr jag men de var kanske för att jag körde in överdrivet länge men bättre o va på säkra sidan sen när jag är klar ska jag även svarva ur orginal kopplingen för att få in en 3dje lamell sen så får vi se om de blir vrid i han :happy:

edit byter även ramlagren som jag kom på var sopppp schluut fan att man har kört med sopsluta lagerOOOO
    nepp det är inte bättre, om man kör in skiten som en mes så blir det sämre komp
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in