Mikuni 20(?)mm fråga

Tja! eftersom ingen svarar mig i munstyckestråden så tänkte jag göra en egen tråd om detta! Hittar inte huvudmunstycket på min mikuni förgasare.
    Min dt får för mycket bensin, så jag skruvade av koppen och skulle kolla hur stort munstycket var så hittade jag det här munstycket:

Uploaded with ImageShack.us
    Detta såg ju inte alls ut som dom munstyckena som man kan köpa på twostroke så jag googlade runt lite och läste då att huvudmunstycket på förgasaren skulle sitta fast med en bult på utsidan av koppen. Så jag skruvade loss den bulten och hittade då detta munstycket:

Det ser inte heller ut som munstyckena som man hittar på twostroke, så vettefan var huvudmunstycket sitter på den! någon som kan hjälpa mig?
    tack på förhand!
    Spaxi på förra moppenet!

Citat Ursprungligen postat av Lorenzen Visa inlägg
    Tja! eftersom ingen svarar mig i munstyckestråden så tänkte jag göra en egen tråd om detta! Hittar inte huvudmunstycket på min mikuni förgasare.
    Min dt får för mycket bensin, så jag skruvade av koppen och skulle kolla hur stort munstycket var så hittade jag det här munstycket:

Detta såg ju inte alls ut som dom munstyckena som man kan köpa på twostroke så jag googlade runt lite och läste då att huvudmunstycket på förgasaren skulle sitta fast med en bult på utsidan av koppen. Så jag skruvade loss den bulten och hittade då detta munstycket:

Det ser inte heller ut som munstyckena som man hittar på twostroke, så vettefan var huvudmunstycket sitter på den! någon som kan hjälpa mig?
    tack på förhand!
    det där lilla munstycket ser visst ut som de man kan köpa på twostroke? tar denna som ett exempel! http://twostroke.se/product.asp?product=7537
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    det där lilla munstycket ser visst ut som de man kan köpa på twostroke? tar denna som ett exempel! http://twostroke.se/product.asp?product=7537
    det är en mikuni förgasare och ingen dellorto ;p mikuni har 6 kantiga munstycken
    Spaxi på förra moppenet!

det är en mikuni förgasare och ingen dellorto ;p mikuni har 6 kantiga munstycken
    jaha... men köp en dellorto då?
    rifat eller?

Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    jaha... men köp en dellorto då?
    men är inte säker på om det är huvudmunstycket eller inte ^^
    Spaxi på förra moppenet!

men är inte säker på om det är huvudmunstycket eller inte ^^
    men det brukar la se ut så?
    rifat eller?

Det är huvudmunstycket. Någon som satt dellortomunstycke i Mikunin - inte rätt, men funkar uppenbarligen.

Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Det är huvudmunstycket. Någon som satt dellortomunstycke i Mikunin - inte rätt, men funkar uppenbarligen.
    Åfan. Så där ska alltså det 6 kantiga munstycket sitta?
    En till fråga, förra ägaren har borrat upp det munstycket så har ingen aning om hur stort munstycke jag ska ha. Någon som vet ungefär?
    Setup: 65cc, 20mm förgasare och inte original avgasrör iaf, vet inte vad det är för rör! :p
    Spaxi på förra moppenet!

Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Åfan. Så där ska alltså det 6 kantiga munstycket sitta?
    En till fråga, förra ägaren har borrat upp det munstycket så har ingen aning om hur stort munstycke jag ska ha. Någon som vet ungefär?
    Setup: 65cc, 20mm förgasare och inte original avgasrör iaf, vet inte vad det är för rör! :p
    Jag körde med dellorto munstycke i min och även polare som gör det , det funkar ut märkt
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Liksom jag kör med Dellorts munstycken i min Mikuni!
    Precis?
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Liksom jag kör med Dellorts munstycken i min Mikuni!
    okej! Men någon som vet ungefär hur stort munstycke jag ska ha i? eftersom det står 55 på mitt munstycke nu och hålet är enormt så dom har borrat upp det så vet inte hur stort det ska vara..
    Spaxi på förra moppenet!

Jag tror jag körde 160 i min DT med ungefär samma trim. Mikunistorlek givetvis.

Okej, tack så mycket för hjälpen alla!
    Spaxi på förra moppenet!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in