Ämne: Puch Maxi

  1. #1

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328

    Puch Maxi

    Har en Puch Maxi som jag har haft problem med nu...Från början starta den knappt alls, och när den väl startade kanske den gick 1 km sen dog den. Då rengjorde jag förgasaren, och efter det gick den jättebra. Nu efter en månad så blev den likadan. Den startade inte alls. Då rengjorde jag förgasaren igen. Men nu går den, dock måste jag hålla i full chok hela tiden och jag kommer knappt upp i 15 km/h. Innan gick den i ca 40 km/h utan att man behövde röra choken... Vad kan vara problemet? Jag har inte ändrat några förgasarinställningar och det ska jag väl inte behöva eftersom den gick bra innan? Tacksam för snabbt svar!
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  2. #2

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    UPPDATERING!

    Har nu även sotat ur röret. Alltså, nu går den på tomgång utan chok men så fort man gasar så dör den. När man chokar kan man köra i ca 10 km/h. Den har fin gnista. Har rengjort förgasaren ett flertal gånger. Vad är problemet?!
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  3. #3
    förgasarinställningar? kanske inte mkt till hjälp men är helt klart värt att prova!

  4. #4
    jag skulle tippa på att det är något läckage någonstans vid förgasaren, insuget eller cylindern. Hur ser topplockspackningen ut tex? Kolla det och alla andra packningar.

  5. #5

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Bytt alla packningar nu. När jag kickar så typ visslar det i motorn, så den startar inte. Vad kan det va?
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  6. #6

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Chordy Visa inlägg
    Bytt alla packningar nu. När jag kickar så typ visslar det i motorn, så den startar inte. Vad kan det va?
    Sätt dit ett tändstift

  7. #7
    När du rengör förgasaren så rekommenderar jag dig att även rengöra munstycket då det brukar täppa sig på dem har jag märkt. Att det visslar i motorn kan ju ha att göra med att ramlagerna är slut på den, men svårt att avgöra

  8. #8

  9. #9

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Men jag har ju bytt alla packningar, ink. ny topplockspackning?
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  10. #10
    tästa dra åt toppen lite till annars kanske pakningen har gått sönder eller ligger fel

  11. #11
    lomixs avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    frölunda
    Inlägg
    26
    lägg topp, cylle, fögge, kolv i avfettningsmedel under natten- gör rent ordentligt. och byt topp och cylinderfotspackning- det gjorde jag på min... gick som en dröm efter det
    gör rent kröken och ljuddämparen kan vara värt
    Trim it, to the limit.
    Kör för NC "NäsetCrew"
    Stolt medlem av "70cc clubben"

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in