derbi tändning

har en derbi senda 2002, och min tändning verkar ha vridit sig lite då den avgas knallar när ja kickar men startar ej.. men nån som vet exakt hur tändningen ska sitta så den tänder rätt?

Citat Ursprungligen postat av Barroz Visa inlägg
    tror du eller vet du att den vridit sig?

Ta loss svänghjulet, har krysskilen gått sönder, skaffa en ny så skall det fungera, sällan tändplattan rör på sig, skulle skruvarna lossa så åker dom in i lidningen under körning och kortsluter skiten (det har jag erfarat)
    Jag rekommenderar att du kollar så ingen dödar knapp eller kabel är lös.
    Annars kan de vara CDI boxen som felar.
    nja asså den avgasknallar på vissa varvtal och det är ingen effekt direkt på effektkurvan.. den axxar upp men de är inget drag typ.. har sp underliggande

bump.. mest vill veta hur tändningen skall sitta.. trodde bara att org tändning kunde sitta på ett sätt? men tydligen inte eller?:S
    Senast redigerat av Kaspuuur den 2011-07-10 klockan 14:28.

Citat Ursprungligen postat av eddie^ Visa inlägg
    testa tills den går bra?
    fattar inte de här bös org tändingarna.. vet inte ens hur ja ställer den..

Okej jag har ställt den nu som jag antar att det skall vara, plattan bakom statorn har en jack i sig, sen blocket har en pil på ett ställe, satte så jacket exakt jäms med pilen, men den avgas puffar fortfarande på låga varv lite då och då sen är de inget axx typ.. och när jag kommer upp på 3ans växel så går den helt konstigt och vill inte axxa upp mer.. ( har 70cc, underliggande sprör på )

umm... tror jag hittat felet.. jag lossa på cyllen och ser att de är helt pissblöt på mina fina doppler vev...? fanskapet har ju läckt in vatten till vevhuset.. skoj...hoppas jag kan blåsa ur allt med kompressor.. orkar inte klyva motorn just nu -.-

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in