1. #1

    Gilera Stalker vs. Yamaha Neos! Hjälp!

    Tjena!
    Har en hyffsat fräsch Neos som jag har tröttnat lite smått på. Är sugen som fan på en stalker!

    Setupen på min Neos:
    S6 Streetrace 70cc, Doppler S3R rör, 21mm fögge, sportluft, Delta clutch koppling @ stylepros hårdaste fjädrar, lättare vikter osv..

    Den går jäävligt bra på låga och mellan varven! Vill ha en Stalker men undrar om det är värt det? Kommer köpa delar till den osv så den går bättre än Neosen.
    Men är osäker på om det är värt att byta en neos mot en stalker?

    + och - med stalker samt neos?

    Är stalkers lätta, sköna att mecka med, små och sköna att köra, mycket reservdelar osv..?

    Har fan ångest så behöver hjälp att bestämma mig!
    Tack på förhand! <3

  2. #2
    JAg tkr du ska byta mot en stalker med liknadnde setup dom är så sköna att köra!
    Why go to slow when you can ride 2fast?

  3. #3
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Stalker

    + sköna att köra, får upp på bakhjulet otrimmad, bra kåpor som inte spricker så lätt, centralstödet funkar med gigantiska höjningar

    - bensinslukare (iaf min), traktordäck org, ganska små så om du är lång ser det lite halvt muppigt ut..

    Edit: finns lika mycket reservdelar till både stalker och neos vad jag känner till.
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  4. #4
    Lyssna på Crippa, han vet! Men vill ju bara försvara Neos med att dem har skönare sadel och dessutom kommer styret väldigt långt om man använder nudebar på Stalker. Sen är det som Crippa säger att Stalker är ganska små, men därför blir dem ju lättare framtill. Tycker dock att Neos är snyggare och man sitter skönare
    Mitt stuntprojekt av Gurkiz gamla Neos! Länk HÄR!

  5. #5
    jag har haft både neos och stalker och utan tvekan är neosen den bästa. man sitter så jävla gött när man kör den. skön sadel och perfekt längd till "fotkåpan". en fördel är "skjuts" handtagen på sidorna. tycker även neos är snyggare dock är dem runda strålkastarna inget vidare men med lite spackel och ny färg gör susen. neosen var även enklare att mecka med tkr jag. med effektrör och dragen v ring så är de en bra stunt moppe. enda som var positivt med stalkern var att den gjorde 70-75 ostrypt och gick att stunta med utan att behöva ha "köpe-trim". annars är den inget att hurra för enligt mig...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in