Problem med bromsen

Tja, jag har försökt lufta bromsarna nu i 5 timmar utan något bra resultat. Metoden jag använder:
    Pumpar med nippeln inskruvad
    Håller in bromsen medans jag skruvar ut nippeln, bromsvätska sprutar ut från nippeln
    Skruvar in igen samtidigt som jag håller in bromsen
    Pumpar igen och repeterar.

Bromsen tar inte, vätskan sprutar som en stråle och jag får liiite tryck i bromsen men inte alls tillräckligt för att köra med. Någon som kan hjälpa mig? Jag har 2 bromsok jag kan använda, 1 framok och 1 bakok av märket brembo. Beläggen till bakoket är sletna men jag använder frambromsbelägg på den, borde funka då min polare har gjort så på sitt bakok, fast på grimeca bromsar (nästan samma sak) då jag bara har nya frambromsbelägg liggandes från neosen. Behöver verkligen er hjälp! Blir fan frustrerad
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Tack HasSse666! Har nu byggt en bromsluftare, har dock ingen bromsolja kvar att testa den med

§6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

hepp, det funkade inte heller. Jag tror att packningen vid bromsokskolven sitter fel eller något, den får inte tryck längre och beläggen rör sig inte - kolvarna sitter fast. Ska testa pumpa in luft med en pump och se om kolvarna trycks utåt

Förut när du fick upp lite tryck, rörde sig kolvarna då? Kan vara att skiten har låst sig eller bara jävlas med dig.
    Skruva isär oket och pressa in kolvarma, eller testa med det andra oket
    Har du locket på bromsvätske behållaren avskruvat?

Kolla så att bromsvätskebehållarlocket sitter åt. Kan nästan inget om bromsar men när jag luftade min på Stalkern så läckte det där och då vart det inge bra
    Mitt stuntprojekt av Gurkiz gamla Neos! Länk HÄR!

Det är kolvarna som sitter fast, ska få loss dom sen, är i Finland just nu

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in