1. #1

    Am6 läcker olja

    Tja , som rubriken lyder så läcker min rieju drac 02 olja , Börjar bli riktigt trött på det nu så tänkte se om nån här på mnf har nån aning..

    Motorn läcker olja vid övertrycksventilen (om det heter så, sitter bredvid förgasaren ) och så läcker den där kopplingsarmen går ner
    När den är varm och jag kör med den! Det sitter en ny packbox vid kopplingsarmen som jag bytte igår men det hjälpte tydligen inte :'(
    Jag har hällt i ca 1 liter biltema 10w 40 olja !

    EDIT: Den tar in vatten i oljan me ( jag har bytt packboxen vid vattenpumpen och packningen runt ) måste jag klyva då för att försöka hitta felet ?

    Tacksam för snabba svar!

    /Felixx-Bx
    Senast redigerat av Felixx-bx den 2011-07-08 klockan 14:04.

  2. #2

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Det ska vara 850ml, inte en liter.
    Så du säger alltså att jag har för mkt olja i ?

  4. #4
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Felixx-bx Visa inlägg
    Så du säger alltså att jag har för mkt olja i ?
    precis. det kommer olja där ur när du har för mycket olja.när du fyller på olja, skruva ut skruven som sitter i kopplingskåpan, i mitten av den. sedan häller du tills det börjar rinna där. då skruvar du in den, då har du lagom mycket!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  5. #5
    Det ska inte ens vara 850. har för mig att det är nånstans runt 736ml. men som hyperperra säger, skruva ur skruven och kolla.

  6. #6
    Ok men alltså min kompis har också en rieju o han hällde i samma mängd exakt samma olja o hans läcker inte ett dugg men de kanske är eftersom min tar in vatten så blir ju oljan blaskigare o då rinner det ut lättare ?
    Kan det va så kanske ?

  7. #7
    Jag har med lite över cirka 700ml i min och de har de varit enda sen den var ny så jag har alltid haft de!

  8. #8

  9. #9

  10. #10

  11. #11
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Det var därför jag trodde det skulle vara 850, för jag hade för mig att du sagt det förr.
    Har iaf 850ml i min, och det rinner knappt ut ur nivåpluggen.
    jag kör också på 850 vilket är helt lagom. rinner lite från pluggen
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in